Jump to content

SBT77

Members
  • Content Count

    1,872
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

SBT77 last won the day on October 2 2010

SBT77 had the most liked content!

Community Reputation

165 Excellent

About SBT77

  • Rank
    Member
  • Birthday 08/07/1977
  1. Świetne, przypomina obrazy Alfonsa Muchy...
  2. Nooo... Zacna forma pani rzeźby na środku, po prawej, a także światełko we włosach pań refek, w szczególności blondynki.
  3. Cześć Rico :) Po pierwsze, zanim zaczniesz czytać dalej, musisz wiedzieć, że gdybym siadł przy tablecie i zaczął malować krajobraz z wyobraźni to nie wyszłoby mi lepiej jak Tobie, a raczej gorzej. Szczególnie niebo i chmury, które na kilku ostatnich obrazkach wyglądają w miarę przyzwoicie. Z tego co widzę, to musisz przećwiczyć materiały, w tym przypadku - malowanie skał. Mimo że sam jestem totalnym beztalenciem plastycznym, to podglądałem jak uczą się inni. Uczących się można podzielić na kilka grup: 1) Pierwsza grupa idzie w plener z lapkiem, tudzież przynosi kilka kamieni do domu i maluje je z natury pod różnymi kątami. Trwa to najdłużej i jest najtrudniejsze, z początku mocno działa na nerwy, ale wnosi na dłuższą metę najwięcej, jeśli masz ambicje iść w stronę typowego digital paintingu 2) Druga grupa przerabia tutki, przykładowo takie: Problem jest taki, że efekt uzyskujesz szybciej, ale to czego się uczysz, to sposób malowania, a nie rozumienie materiału i formy jak przy malowaniu z natury. 3) Można kopiować refki. Fajne są refki z dobrego 3d, reprodukcje mistrzów itd. Z fotografiami bywa różnie, bo aparat fotograficzny ma tendencję do gubienia formy. Imho refki w postaci fotek są dobre dla kogoś, kto wie jak odtworzyć informacje, które zagubił aparat. 4) Możesz zrobić główny kształt w 3d i nałożyć na to fotki :P Najlepszy efekt w najkrótszym czasie, ale brak ekspresji i mam wrażenie, że nie o to Ci chodzi :D Poza tym - skoro pracujesz w gamedevie, to zawsze możesz poprosić o podpowiedzi kolegów z działu CA... Chyba... :) Ale na moje niewprawne oko, to lepiej zrobisz malując proste kompozycje z natury niż krajobrazy z wyobraźni. Starzy górale powiadają, że to najlepiej uczy malowania różnych materiałów :)
  4. A ja będę upierdliwy i się przyczepię: Mam strasznie problemy z odczytaniem przestrzeni w Twoich ostatnich ilustracjach. Strasznie się piony rozjeżdżają, szczególnie jest to widoczne przy elementach architektonicznych - okiennice w innej perspektywie niż ściany, dachy mające punkty zbiegu grubo powyżej horyzontu wynikającego z ogólnej logiki danego planu, same plany tak namalowane, że każdy ma zbiegi na innym horyzoncie (to akurat możliwe, ale ryzykowne w przedstawieniu). Tańczy mi to wszystko przed oczami. A szkoda, bo pod względem detalu i renderingu jest fajnie. Może nie mam racji. Mimo wszystko polecę tę listę: No wiesz - "kołowrotki", "sześciany na spad kartki" - tego nigdy za wiele :) Przestrzeń dobrze jest rozplanować od najprostszych brył, a jeśli nie chcesz tego rysować, to zrób prosty model w sketchupie, który udzieli odpowiedzi na wiele pytań. EDIT: Pomyślałem, że możesz się poczuć dotknięty zachętą do prostych ćwiczeń. Nie jest moim celem Ci dokuczyć, nie przyczepiłem się też tutaj, do Twojej teczki bez powodu. Uważam, że masz talent (w tym rozumieniu, że jesteś spostrzegawczy, masz bardzo dobre "oko" i szybko się uczysz). Potencjał. Po prostu tacy ludzie jak Ty muszą od siebie samych wymagać znacznie więcej, czasem wręcz zadręczać ćwiczeniami fundamentalnych zasad, by stały się one ich drugą naturą. Ja jestem już stary dziad, nie umiałbym namalować jednej dziesiątej co Ty, ale myślę, że sporo umiem zauważyć, trochę wyniosłem obserwacji przez te lata kiedy śledziłem dokonania innych i sam coś próbowałem dziobać. Ale Ciebie zachęcam do pracy, bo widać gołym okiem, że masz szanse, więc jej nie zmarnuj. W razie czego Lidle i Tesco czekają na pracowników, którzy układają serki homogenizowane na półkach. To nie jest śmieszne, serio. Co do pracy. Ci, którzy coś osiągnęli, bywali wobec siebie wręcz surowi. Trzeba czasem umieć się zatrzymać i poćwiczyć zupełne podstawy. Nie żeby zrozumieć, ale żeby osiągnąć w nich wysoki poziom. Zobacz - proste szkice walorowe, a jak dobrze określona przestrzeń: Do prac z teksturami zachęcałem, bo widać, że masa osób to robi, a żeby być wobec nich konkurencyjny, też MUSISZ znać ten sposób pracy. Pomaganie sobie 3d, sztuczki photoshopa, te wszystkie pen toole, custom shapy i brushe, gradienty, logika pracy na warstwach itd - tego Cię na malarstwie nie nauczą. Przeciwnie - oni się zamknęli w filozofii "dawne = dobre", co rynkowo jest wręcz przeciwskuteczne. Natomiast to oczywiście nie zwalania z rozumienia i stosowania podstawowych zasad - proporcje, perspektywa, walor, kompozycja. Wielu ludzi ćwiczy to osobno - robią kompozycyjki (thumbnaile), studia walorowe, wykreślają perspektywę. Malowanie starych, nagich ludzi jest ok, malowanie koleżanek z pracowni jeszcze fajniejsze, martwe dużo uczą - ok! Ale cały czas trzeba też mielić strukturę, która siedzi pod tym. Czyli anatomię, ułożenie brył w perspektywie, rozkład cieni z prostej geometrii. Nawet jeśli jest już dobrze, to nie znaczy, że nie może być lepiej.
  5. SBT77

    tutoriale 2d

    Cześć :) Kilka ciekawych (mam nadzieję) tutoriali ode mnie: 1) CUSTOM SHAPES Tutek naszego forumowicza (obecnie pro) Wojciecha Fusa. Dziwnie się czuję zamieszczając, gość otwiera poprzednią stronę tego wątku, a teraz "Ameryka, paaanie" :D Bardzo ważna i fajna rzecz, w ten sposób często pracował/pracuje Nicolas Bouvier czyli Sparth (aktualnie Art Director gry Halo). Można użyć do wielu celów, tutaj jedno z zastosowań praktycznych i najbardziej oczywistych, czyli szybkie ćwiczenia kompozycji i kadru: Jako uzupełnienie tekstury na clipping mask i poszukiwanie szybkich kształtów też jest super. 2) Sketchup + Photobashing: 3) DAZ + Photobashing + Digital Painting: Fajnie pokazane, jak photobasherzy radzą sobie z drętwymi twarzami z DAZa ;) Aczkolwiek widziałem tutki gdzie była naklejana sama twarz, bywa też że łączą twarz z kilku fotek (chyba optymalne gdyby ktoś chciał się przyczepić od strony copyrightów) 4) Digital Painting + photobashing (naprzemiennie miksowane foty i malowanie): 5) Dwa darmowe tutoriale do sciągnięcia od Nicolasa Bouviera (Spartha). Właściwie to nie do końca tutoriale, tylko ilustracja procesu tworzenia Concept Artu. Uprzedzam, że trzeba podać maila. https://gumroad.com/sparth# W "stardrive maintenance" Sparth używa pod koniec fajnego brusha do zrobienia skały. Przypuszczam, że to jest textural brush, ale nie wiem na bank, bo nie mam jego paczki. 6) Może nie do końca tutek, ale jeśli ktoś jeszcze tego nie zna (jest ktoś taki? :>), to serdecznie polecam serię "Level Up!" na jutjubie. Spotkania z pro, dużo gadania na temat digital artu, czasem pokazują fajny workflow bezpośrednio z komputera. https://www.youtube.com/user/levelupsessions
  6. Nie znalem, Faktycznie bardzo fajne, dzieki.
  7. Kretyńskie pytanie, ale czy ta dziewucha z chudym tyłkiem na pierwszej planszy jest Twojego autorstwa? Bo wygląda super, taki styl dobrej, ruskiej szkoły (a lubię te klimaty).
  8. Spoko, działam w dobrej wierze i próbuję pomóc, ale wychodzi jak zwykle :) Wybacz mój mentorski ton przemądrzałego smerfa ważniaka, mam tak od przedszkola i na tym etapie życia zdążyłem już wrzucić to do przegródki z napisem "rzeczy niezwalczalne" ;) Niechcący, nie umiem inaczej. Gdybym miał wybrać prace pod kątem portfolio, to chyba byłoby to mniej więcej tak: Główne folio: https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/006/530/127/large/robert-rejmak-boginiias2.jpg?1499289400 https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/006/367/020/large/robert-rejmak-interventionv2.jpg?1498053913 https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/006/072/371/large/robert-rejmak-spiritwalk.jpg?1495824911 https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/005/713/204/large/robert-rejmak-reindeers.jpg?1493221266 https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/004/956/754/large/robert-rejmak-3v.jpg?1487462500 https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/004/950/993/large/robert-rejmak-voyager.jpg?1487423350 https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/004/048/731/large/robert-rejmak-wolfs.jpg?1479828613 https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/001/764/005/large/robert-rejmak-archer.jpg?1452388201 Jak bonus studia: https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/004/623/575/large/robert-rejmak-1201-4.jpg?1485088589 https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/004/354/592/large/robert-rejmak-a6mm3.jpg?1482860439 https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/003/075/316/large/robert-rejmak-dziadeg.jpg?1469360796 https://cdnb.artstation.com/p/assets/images/images/003/584/037/large/robert-rejmak-white.jpg?1475262120 https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/003/202/978/large/robert-rejmak-study.jpg?1471001793 https://cdna.artstation.com/p/assets/images/images/003/872/676/large/robert-rejmak-eurasier.jpg?1478117648 Tak ja bym dobrał, a ktoś inny może inaczej. Wiesz, to jest kwestia gustu, co kto uważa za dobre. Przy czym ja w tym momencie kierowałem się nie tym co "dobre", ale tym, co moim zdaniem może skłonić kogoś przeszukującego net do tego, żeby zapłacił Ci za zlecenie. Co do tutków, to przeczytałem Twój wątek i widziałem, że pisałeś o jparked. Między innymi tego gościa miałem na myśli, więc wszystko jasne.
  9. Nie wiem czy czegos nie popsulem, ale w ps 2018 mam tragiczne lagi brushy i co chwila jest problem z czytaniem czulosci nacisku rysika...
  10. Nie poprawiła, miałem na myśli autoportret :) Co do kanarka - tło ma fajne 3d, za to kanarek jest niestety strasznie płaski. Domyślam się, że malowanie ruchliwego zwierzęcia nie było łatwym zadaniem, ale trochę tym razem poległeś. Wydaje mi się, że spłaszczyłeś za bardzo wzorując się na zdjęciu.
  11. Roślinka na parapecie i auto w digitalu chyba najlepsze.
  12. Chyba nie zrozumieliśmy się co do definicji "łączenia" fotek, 3d i malowania :) Nie miałem na myśli łączenia tych dziedzin w sensie zawodowym, ale raczej chodziło mi o sposób pracy w programie 2d. Z tego co czytam, jesteś osobą o przygotowaniu w tradycyjnych mediach. To bardzo dobrze, daje dużą świadomość, ale potrafi też ograniczać. W grafice komputerowej działa to trochę inaczej - praca nie istnieje fizycznie, mamy tylko grupę bitów w pamięci komputera. To czy ta grupa bitów jest modyfikowana za pomocą ruchów rysika po powierzchni tabletu, czy jest to rozciągana i modyfikowana fotografia, a może przekształcany, gotowy render z 3d - to w zasadzie kwestia umowna. Liczy się efekt końcowy. Ja szanuję tę umowę między twórcami, bo każdy ma prawo sam decydować o tym, jak realizuje swoją pasję i wrażliwość. Ale kiedy mówimy o rynku - a słowo zawód bardziej odnosi się do rynku, niż działalności artystycznej - to mam pewność, że rządzą nim pewne pierwotne siły, takie jak szybkość, efektywność i skuteczność. Nie będę udawał, że się na tym znam na tyle, by arbitralnie się wypowiadać. ALE... Powiem tak - na temat pracy w CA i przemyśle CG wypowiada się w swoim materiale Maciej Kuciara, który według mnie jest jednym z najlepszych grafików komputerowych na świecie. Wystarczy posłuchać, wyciągnąć wnioski. Każdy ma prawo do swoich: https://www.youtube.com/watch?v=cu6Y550vv9c Można też rzucić okiem na ten tutorial Pana Macieja. Warto:
  13. A do kogo będzie adresowane to portfolio? Jaki sobie stawiasz cel? Które umiejętności dzięki pracom w portfolio chcesz pokazać? Rozumiesz... Taka analogia - gdybyś chciał zostać raperem, to stworzenie portfolio ukazujące perfekcyjną grę na kontrabasie i żywiołowe przygrywki na dudach niekoniecznie przekonałoby menedżera muzycznego, że warto w Ciebie zainwestować czas i pieniądze. Mógłbyś dodać jako materiał bonusowy, żeby pokazać swoją wszechstronność, ale główną linią tematyczną powinien być materiał ukazujący Twoje umiejętności w zakresie, który będzie oczekiwany w codziennej twórczości. Mam przekonanie graniczące z pewnością, że w jakiejkolwiek działalności artystycznej (i nie tylko artystycznej) sprawy będą wyglądały podobnie. Nikt nie będzie tracił czasu na domysły, co ten gość potrafi namalować/narysować, o ile nie pokażesz prac dotyczących dokładnie tego, czego będzie się od Ciebie oczekiwać. Krótko mówiąc - w portfolio umieściłbym przede wszystkim prace dotyczące działalności, do której aspirujesz. Dobre technicznie prace z innych dziedzin - jako bonus. Jako ogólny komentarz do galerii - masz już bazę malarską. Szczególnie prace z natury są fajne, niezłe operowanie światłem. Kiedy przeglądałem na telefonie zrobiłem małe "wow", w dużym formacie nie są aż tak przekonujące, ale wciąż bardzo dobre. Niemniej - myślę, że na tym etapie warto zainwestować bardziej w rozwój umiejętności cyfrowych. Pewnie zostanę zakrzyczany, ale mam do gdzieś: Spróbuj kontrolnie wrócić do technik, którymi posługiwałeś się na początku galerii i zobaczyć, czy TERAZ będzie to dobrze wyglądało ;) Sam jestem ciekaw. PS. Oglądałeś tutoriale z gumroad, wrzucane przez tuzów CA?
  14. Zastanawia mnie, dlaczego myślisz akurat o CA w przemyśle gier wideo? To co pokazujesz chyba idzie bardziej w stronę pracy ilustratora. Ja bym szedł w tym kierunku, bo prace masz bardzo fajne, pokazują wysokie umiejętności rysownicze. Czy nie warto po prostu rozwijać tej ścieżki, którą obecnie idziesz? Jak zapatrujesz się na pracę związaną z łączeniem fotografii, renderów 3d i ręcznego malowania? Jak wyglądają Twoje umiejętności w tym zakresie?
  15. Poza jest dla mnie trochę mało czytelna. Nie wiem czy maszyna skacze czy spada. Stawiam na to pierwsze, ale wstępne wrażenie mam w stylu "co jest nie halo z tym robotem"... ;) Nie jestem pewny anatomii dłoni. Czy przy takim skoku nie byłoby bardziej naturalne nieco przechylić je do tyłu? A jeśli już, to ugięcie w łokciu wydaje mi się bardziej naturalne niż takie wyginanie nadgarstków. Kolory trochę zbyt jednorodne. No wiesz, tak nudnawo. Na plus bardzo czytelne krawędzie, ale można by dodac trochę "fajerwerków" ;)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy