Anaheim Napisano 21 Marzec 2009 Napisano 21 Marzec 2009 (edytowane) Chcialem zrobic render ale cos jest nie tak z czesciami. Wychodza jakies dziwne czarne plamy na pewnych czesciach. Jak moge to naprawic ? __ PS. maly przeblysk ^^ jak sa zflipowane to jedna czesc przebija przez druga i w tym problem ? Edytowane 21 Marzec 2009 przez Anaheim
jasiek311 Napisano 22 Marzec 2009 Napisano 22 Marzec 2009 usun zdwojone plaszczyzny - takie bugi wychodza, kiedy sa 2 palszczyzny nalozone na siebie w tym samym miejscu ... najprawdopodobniej... pozdro :)
Anaheim Napisano 28 Marzec 2009 Autor Napisano 28 Marzec 2009 A jak to usunac w szybki i latwy sposob ? Materialy Vraya ;)
Gość Gosc Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 w opcjach renderera ustaw Secondary Ray Bias na wartosc wieksza od 0.0 i nie musisz nic usuwac - powiedzmy 0.01, zalezeni od skali obiektow
claude Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 w opcjach renderera ustaw Secondary Ray Bias na wartosc wieksza od 0.0 i nie musisz nic usuwac - powiedzmy 0.01, zalezeni od skali obiektow ciekawe nie wiedziałem że można sobie tak szybko poradzić z tego typu błędami mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym ustawieniem? pozdro
Gość Gosc Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 ciekawe nie wiedziałem że można sobie tak szybko poradzić z tego typu błędami mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym ustawieniem? pozdro obliczenia nawet w zmiennym przecinku maja skonczona precyzje, gdy jakas tarcza jest interpolowana na wiekszej przestrzeni i w tym samym miejscu istnieje identyczna tarcza, nawet nie koniecznie z normalna odwrocona w przeciwna strone, algorytm raytracera raz trafia w przednia (uznana za niego za niezaslonieta tarcze) innym razem w dolna (pomimo ze ciezko jest ustalic ktora jest gorna, ktora dolna, bo pewnie znajduja sie dokladnie w tym samym miejscu - niemniej na skutek braku precyzji, lub tez na skutek roznego sposobu probkowania - probki sa przesuwane losowo w obrebie kazdego piksela - dochodzi do takiej anomalii), wtedy w tym drugim przypadku raytracer stwierdza ze tarcza (poligon) znajduje sie w cieniu - i zostaje narysowany duzo ciemniejszym kolorem parametr Secondary Rays Bias odpowiada za przesuniecie promienia testujacego cien lub odbicie o pewien odcinek wzdluz kierunku normalnej lub kierunku odbicia, co powoduje ze nie ma szans zeby trafic w ten zdublowany poligon dlatego zalecam wpisanie malej wartosc, np jesli najwiekszy poligon ma bok o dlugosci X, to w secondary bias spokojnie mozna wpisac wartosc X/100 - czyli np. X=1, bias=0.01 to tylko przyklad nie zadna regula, podbijaj wartosc tak dlugo az plamy ci znikna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się