Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Chcialem zrobic render ale cos jest nie tak z czesciami. Wychodza jakies dziwne czarne plamy na pewnych czesciach. Jak moge to naprawic ?

 

1510782.jpg

 

 

1510778.jpg

 

__

 

PS. maly przeblysk ^^ jak sa zflipowane to jedna czesc przebija przez druga i w tym problem ?

Edytowane przez Anaheim
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w opcjach renderera ustaw Secondary Ray Bias na wartosc wieksza od 0.0 i nie musisz nic usuwac - powiedzmy 0.01, zalezeni od skali obiektow

Napisano
w opcjach renderera ustaw Secondary Ray Bias na wartosc wieksza od 0.0 i nie musisz nic usuwac - powiedzmy 0.01, zalezeni od skali obiektow

 

ciekawe nie wiedziałem że można sobie tak szybko poradzić z tego typu błędami

mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym ustawieniem?

 

pozdro

Napisano
ciekawe nie wiedziałem że można sobie tak szybko poradzić z tego typu błędami

mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym ustawieniem?

 

pozdro

 

obliczenia nawet w zmiennym przecinku maja skonczona precyzje, gdy

jakas tarcza jest interpolowana na wiekszej przestrzeni i w tym samym miejscu istnieje identyczna tarcza, nawet nie koniecznie z normalna odwrocona w przeciwna strone, algorytm raytracera raz trafia w przednia (uznana za niego za niezaslonieta tarcze) innym razem w dolna (pomimo ze ciezko jest ustalic ktora jest gorna, ktora dolna, bo pewnie znajduja sie dokladnie w tym samym miejscu - niemniej na skutek braku precyzji, lub tez na skutek roznego sposobu probkowania - probki sa przesuwane losowo w obrebie kazdego piksela - dochodzi do takiej anomalii), wtedy w tym drugim przypadku raytracer stwierdza ze tarcza (poligon) znajduje sie w cieniu - i zostaje narysowany duzo ciemniejszym kolorem

 

parametr Secondary Rays Bias odpowiada za przesuniecie promienia testujacego cien lub odbicie o pewien odcinek wzdluz kierunku normalnej lub kierunku odbicia, co powoduje ze nie ma szans zeby trafic w ten zdublowany poligon

 

dlatego zalecam wpisanie malej wartosc, np jesli najwiekszy poligon ma bok o dlugosci X, to w secondary bias spokojnie mozna wpisac wartosc X/100 - czyli np. X=1, bias=0.01

 

to tylko przyklad nie zadna regula, podbijaj wartosc tak dlugo az plamy ci znikna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności