Jump to content

jasiek311

Members
  • Content Count

    345
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

26 Excellent

About jasiek311

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    krk
  1. jak dla mnie, to pp (postprodukcja) super! coś świeżego i nowego. fajne! tak 3maj!
  2. jasiek311

    Kuchnia

    Postprodukcja to chyba tutaj słowo klucz. Twoje rendery jako baza do czegoś jeszcze są bardzo dobre.
  3. jasiek311

    Kuchnia

    fajna współczesna kuchnia. mam tylko pytania odnośnie: 1. lokalizacja płyty - na środku pomieszczenia ? myślisz,że to będzie korzystne rozwiązanie? 2. czy podświetlenie nie jest za nisko nad ziemią ? - mam na myśli to, że podchodząc pod szafkę będzie się " kopać o mebel " 3. lodówka rozumiem również jest bez pochwytu ? 4. dlaczego różnicujesz fronty ? czy to ma jakieś głębsze uzasadnienie ? (mam na myśli dąb bielony + biały MDF lakierowany ) ogólnie ja jestem na tak .. . nie licząc tych kilku uwag.
  4. jak tylko chce się komuś czytać, to proszę: The New Hotel emphasizes the value of human nature and need of emptiness in a very dense city of New York. It saturates a very hierarchical (in the meaning of space), vertical city – New York, an unnatural place to live, with freedom of human perception in the horizontal direction. It is intended to be an event in space for a precise period of time. The New Hotel consists of three main spaces: LOBBY; according to experiencing the space in such a city – the most public space – street, avenue or a pavement is the most attended space in the city. Squares, plazas are designed for cultural and social events. I decided to locate The New Hotel on a crossing road which forms a plaza called Harold's Square. I was searching for an empty plaza in New York Downtown in the neighborhood of 35th street where the traffic is slowed down and people can use the space in a more comfortable way than in comparison with a regular street. I call the most public space – The Lobby of The New Hotel. It is a natural (horizontally used) space of the artificial landscape. QUASI_PRIVATE SPACE; the space is a membrane around the rooms of The New Hotel. It is described by the walls of the rooms and the glazing of the Hotel structure. It is fully visible from the outside of The New Hotel but it is intended to create a specific silent atmosphere of The New Hotel among wildly designed skyscrapers and noisy streets. The space is a buffer between the Lobby and Rooms. It should be as calm as possible in the space because it is a prelude to the most intimate kind of space of The New Hotel which are... ROOMS; you can sleep and take a shower in the very center of the densely crowded Plaza of New York. There is available an exclusive number of six rooms which constitite the heart of The New Hotel. The very modest quantity of the rooms are open for everyone who travels, passes by or live in the neighborhood of the Harold's Square. The Hotel is accessible from the pavement what ideologically stands for giving the opportunity to stay there and relax during the whole 24 hours a day, day and night. I could call it also “a 5-minutes Hotel” because of the Main Idea – it would be constructed, used and recycled in a very short period of time. It is a reflection of our current situation in space where everything happens so fast, you do not even take care or notice passing time... (“Tic-tac, tic-tac, tic-tac.”) The New Hotel is created on a square, plaza, on a crossing road – it connects your perception of loud streets where you do not have the opportunity to relax and think your way. It aims to create a magical tool for the users. It gives you relaxation and happiness. Light-steel beams and columns are the structure of The New Hotel. The structure, walls and mostly all parts of the object are painted in white because the color intensifises the feeling of relaxation. The main idea is inspired by “Horizontal Communication”. The theory describes communication between people share ideas, suggestions and solutions to help the organization (society) to reach a better level. It describes information exchange between departments of functional units. Horizontality of the hotel is the main spacial solution which underlines the needs of a human in space of New York – a very dense city where people and buildings are put vertically in space, while the nature screams “Move forward!”. [pozdrawiam]
  5. hej, @Rly: obrazek nr3 - siedzi w perspektywie, nie siedzi - tam jest trochę pod górkę ; ) stąd taki dziwny zbieg, być może zbyt przesadziłem :| @Zbychowaty: to jest wizja, w której główny nacisk położono na przestrzeń (pół)publiczną / wejściową hotelu... stąd taki a nie inny układ obiektu w NYC, gdzie wszystko budowane jest wertykalnie - traktujcie to raczej, jako instalacje w mieście a nie sam hotel. pzdr, j - - - Updated - - - @Rly - rzeczywiście - nie siedzi! ;)
  6. Hej, przedstawiam poniżej kilka paneli z konkursu na wizję hotelu w Nowym Jorku. pozdrawiam, j
  7. Witaj, rendery całkiem przyjemne, chociaż niepowalające. . . exteriory całkiem fajne, ale wnętrza raczej do dopracowania pod względem projektu (raczej są to przypadkowo wrzucone meble z biblioteki niż projekt wnętrza). Fajny pomysł z cegłą i drewnem z recyklingu. 1. czy możesz udostępnić rzuty+przekroje domu? 2. są jakieś schematy energooszczędności domu? (wspomniane ogrzewanie, chłodzenie budynku) Na pierwszy rzut oka - niewłaściwe ulokowanie komunikacji do sypialni (domyślam się, że to są sypialnie po lewej na ostatnim widoku z zewnątrz - tracisz wspomnianą w temacie - KRAJOBRAZOWOŚĆ. :| w sumie, to więcej uwag nie widzę bez rzutów i rysunków. BTW: Broniłeś dom na mgr?
  8. Właśnie chodzi o to że nie do końca po łuku - po spline , który przypomina łuk. efekt ma być taki, że textura "zawija", coś na zasadzie wachlarzowego bruku.
  9. Hej, Pytanie dotyczy texturowania w 3ds MAX unwrapem / face / spline mapping. w jaki sposób uzyskać zadowalający efekt? element, jaki mapuje powinien byc zamapowany stileowana textura posadzki (plytki); macie moze jakies cenne wskazowki przy mapowaniu podobnych elementow? pozdro, j
  10. polecam lekki bump(dostosowany do aktualnej textury) oraz displacement z podobna mapa... poczytaj moze tutoriale o tworzeniu, nakladaniu oraz stosowaniu BUMP oraz DISPLACEMENT. j
  11. OPACITY - czyli warstwa dla przezroczystosci. musisz miec bialo czarny obraz. Tam gdzie maja byc otwory obraz powinien byc czarny, a gdzie ma byc wypelnienie np. blacha, to biel. pzdr
  12. jasiek311

    wywala maxa

    sprawę załatwiło proxy... scena zajmuje okolo 2mb z proxy ;) wiec jest bezproblemowo... dzieki za pomoc ... :P
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy