Skocz do zawartości

[architektura] wizja hotelu w NYC


jasiek311

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hej,

@Rly: obrazek nr3 - siedzi w perspektywie, nie siedzi - tam jest trochę pod górkę ; ) stąd taki dziwny zbieg, być może zbyt przesadziłem :|

 

@Zbychowaty: to jest wizja, w której główny nacisk położono na przestrzeń (pół)publiczną / wejściową hotelu... stąd taki a nie inny układ obiektu w NYC, gdzie wszystko budowane jest wertykalnie - traktujcie to raczej, jako instalacje w mieście a nie sam hotel.

 

pzdr,

j

 

- - - Updated - - -

 

@Rly - rzeczywiście - nie siedzi! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasiek jakoś za cholere nie wiem na czym mam się skupić i czego szukać a gdzie owo szukanie zakonczyć. No dobra teraz ogarniam niejako;) Trochę wygląda jak pawilon jakiś tam albo stragan na ciuchy. No nie żebym złośliwością pluł ale takie mam wrażenie. Może wrzucisz coś jeszcze dla pełniejszej oceny?

Edytowane przez Zbychowaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic może wrzucisz coś jeszcze dla pełniejszej oceny.

 

jak tylko chce się komuś czytać, to proszę:

 

 

The New Hotel emphasizes the value of human nature and need of emptiness in a very dense city of New York. It saturates a very hierarchical (in the meaning of space), vertical city – New York, an unnatural place to live, with freedom of human perception in the horizontal direction.

It is intended to be an event in space for a precise period of time. The New Hotel consists of three main spaces:

LOBBY;

according to experiencing the space in such a city – the most public space – street, avenue or a pavement is the most attended space in the city. Squares, plazas are designed for cultural and social events. I decided to locate The New Hotel on a crossing road which forms a plaza called Harold's Square. I was searching for an empty plaza in New York Downtown in the neighborhood of 35th street where the traffic is slowed down and people can use the space in a more comfortable way than in comparison with a regular street. I call the most public space – The Lobby of The New Hotel. It is a natural (horizontally used) space of the artificial landscape.

 

QUASI_PRIVATE SPACE;

the space is a membrane around the rooms of The New Hotel. It is described by the walls of the rooms and the glazing of the Hotel structure. It is fully visible from the outside of The New Hotel but it is intended to create a specific silent atmosphere of The New Hotel among wildly designed skyscrapers and noisy streets. The space is a buffer between the Lobby and Rooms. It should be as calm as possible in the space because it is a prelude to the most intimate kind of space of The New Hotel which are...

 

ROOMS;

you can sleep and take a shower in the very center of the densely crowded Plaza of New York. There is available an exclusive number of six rooms which constitite the heart of The New Hotel. The very modest quantity of the rooms are open for everyone who travels, passes by or live in the neighborhood of the Harold's Square.

 

 

The Hotel is accessible from the pavement what ideologically stands for giving the opportunity to stay there and relax during the whole 24 hours a day, day and night.

I could call it also “a 5-minutes Hotel” because of the Main Idea – it would be constructed, used and recycled in a very short period of time. It is a reflection of our current situation in space where everything happens so fast, you do not even take care or notice passing time... (“Tic-tac, tic-tac, tic-tac.”)

The New Hotel is created on a square, plaza, on a crossing road – it connects your perception of loud streets where you do not have the opportunity to relax and think your way. It aims to create a magical tool for the users. It gives you relaxation and happiness.

Light-steel beams and columns are the structure of The New Hotel. The structure, walls and mostly all parts of the object are painted in white because the color intensifises the feeling of relaxation.

 

The main idea is inspired by “Horizontal Communication”. The theory describes communication between people share ideas, suggestions and solutions to help the organization (society) to reach a better level. It describes information exchange between departments of functional units. Horizontality of the hotel is the main spacial solution which underlines the needs of a human in space of New York – a very dense city where people and buildings are put vertically in space, while the nature screams “Move forward!”.

 

120527panels-06.jpg

[pozdrawiam]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności