Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chcialem zrobic render ale cos jest nie tak z czesciami. Wychodza jakies dziwne czarne plamy na pewnych czesciach. Jak moge to naprawic ?

 

1510782.jpg

 

 

1510778.jpg

 

__

 

PS. maly przeblysk ^^ jak sa zflipowane to jedna czesc przebija przez druga i w tym problem ?

Edytowane przez Anaheim

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

usun zdwojone plaszczyzny - takie bugi wychodza, kiedy sa 2 palszczyzny nalozone na siebie w tym samym miejscu ...

 

najprawdopodobniej...

 

pozdro :)

Napisano

w opcjach renderera ustaw Secondary Ray Bias na wartosc wieksza od 0.0 i nie musisz nic usuwac - powiedzmy 0.01, zalezeni od skali obiektow

Napisano
w opcjach renderera ustaw Secondary Ray Bias na wartosc wieksza od 0.0 i nie musisz nic usuwac - powiedzmy 0.01, zalezeni od skali obiektow

 

ciekawe nie wiedziałem że można sobie tak szybko poradzić z tego typu błędami

mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym ustawieniem?

 

pozdro

Napisano
ciekawe nie wiedziałem że można sobie tak szybko poradzić z tego typu błędami

mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym ustawieniem?

 

pozdro

 

obliczenia nawet w zmiennym przecinku maja skonczona precyzje, gdy

jakas tarcza jest interpolowana na wiekszej przestrzeni i w tym samym miejscu istnieje identyczna tarcza, nawet nie koniecznie z normalna odwrocona w przeciwna strone, algorytm raytracera raz trafia w przednia (uznana za niego za niezaslonieta tarcze) innym razem w dolna (pomimo ze ciezko jest ustalic ktora jest gorna, ktora dolna, bo pewnie znajduja sie dokladnie w tym samym miejscu - niemniej na skutek braku precyzji, lub tez na skutek roznego sposobu probkowania - probki sa przesuwane losowo w obrebie kazdego piksela - dochodzi do takiej anomalii), wtedy w tym drugim przypadku raytracer stwierdza ze tarcza (poligon) znajduje sie w cieniu - i zostaje narysowany duzo ciemniejszym kolorem

 

parametr Secondary Rays Bias odpowiada za przesuniecie promienia testujacego cien lub odbicie o pewien odcinek wzdluz kierunku normalnej lub kierunku odbicia, co powoduje ze nie ma szans zeby trafic w ten zdublowany poligon

 

dlatego zalecam wpisanie malej wartosc, np jesli najwiekszy poligon ma bok o dlugosci X, to w secondary bias spokojnie mozna wpisac wartosc X/100 - czyli np. X=1, bias=0.01

 

to tylko przyklad nie zadna regula, podbijaj wartosc tak dlugo az plamy ci znikna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności