Napisano 21 Marzec 200916 l Chcialem zrobic render ale cos jest nie tak z czesciami. Wychodza jakies dziwne czarne plamy na pewnych czesciach. Jak moge to naprawic ? __ PS. maly przeblysk ^^ jak sa zflipowane to jedna czesc przebija przez druga i w tym problem ? Edytowane 21 Marzec 200916 l przez Anaheim
Napisano 22 Marzec 200916 l usun zdwojone plaszczyzny - takie bugi wychodza, kiedy sa 2 palszczyzny nalozone na siebie w tym samym miejscu ... najprawdopodobniej... pozdro :)
Napisano 28 Marzec 200916 l w opcjach renderera ustaw Secondary Ray Bias na wartosc wieksza od 0.0 i nie musisz nic usuwac - powiedzmy 0.01, zalezeni od skali obiektow
Napisano 28 Marzec 200916 l w opcjach renderera ustaw Secondary Ray Bias na wartosc wieksza od 0.0 i nie musisz nic usuwac - powiedzmy 0.01, zalezeni od skali obiektow ciekawe nie wiedziałem że można sobie tak szybko poradzić z tego typu błędami mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym ustawieniem? pozdro
Napisano 28 Marzec 200916 l ciekawe nie wiedziałem że można sobie tak szybko poradzić z tego typu błędami mógłbyś przybliżyć o co chodzi z tym ustawieniem? pozdro obliczenia nawet w zmiennym przecinku maja skonczona precyzje, gdy jakas tarcza jest interpolowana na wiekszej przestrzeni i w tym samym miejscu istnieje identyczna tarcza, nawet nie koniecznie z normalna odwrocona w przeciwna strone, algorytm raytracera raz trafia w przednia (uznana za niego za niezaslonieta tarcze) innym razem w dolna (pomimo ze ciezko jest ustalic ktora jest gorna, ktora dolna, bo pewnie znajduja sie dokladnie w tym samym miejscu - niemniej na skutek braku precyzji, lub tez na skutek roznego sposobu probkowania - probki sa przesuwane losowo w obrebie kazdego piksela - dochodzi do takiej anomalii), wtedy w tym drugim przypadku raytracer stwierdza ze tarcza (poligon) znajduje sie w cieniu - i zostaje narysowany duzo ciemniejszym kolorem parametr Secondary Rays Bias odpowiada za przesuniecie promienia testujacego cien lub odbicie o pewien odcinek wzdluz kierunku normalnej lub kierunku odbicia, co powoduje ze nie ma szans zeby trafic w ten zdublowany poligon dlatego zalecam wpisanie malej wartosc, np jesli najwiekszy poligon ma bok o dlugosci X, to w secondary bias spokojnie mozna wpisac wartosc X/100 - czyli np. X=1, bias=0.01 to tylko przyklad nie zadna regula, podbijaj wartosc tak dlugo az plamy ci znikna
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto