Skocz do zawartości

Malowanie normal mapy i render.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

1.Unwrapowałem sobie ładnie:) częśc siatki w modelu nadałem całości szary kolor.Narysowałem miękkim pędzlem białe i czarne linie.:DZaładawałem teksture i w zakładce Map Input zaznaczyłem UV , a w Map To ustawiłem na normal.I tu mój problem , po wyrenderowaniu obrazu nie widać wypukłości:confused:

2.A tak przy okazji chciałem wyrenderować wiekszy obrazek niż domyślny i po wpisaniu żądanej wartości np 1200x800 obraz był w kwadracikach :(OSA był ustawiony na 16.Jak zmienić żęby było ładnie.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

normal map się raczej nie maluje tylko generuje

tu

od 3:14 jest jak nałożyć normal mapę

ty robisz bumpa (skala szarosci) więc nie włączaj w ustawieniach tekstury w panelu map image, przycisku normal map i tangent i powinno działać

 

możesz też zwiększyć suwak nor w "map to"

Napisano

Masz racje normal się nie rysuje tylko wypala.To co ja robiłem to była bump.ok.Lecz nadal mi nie działa zrobiłem taki mały test z kula.Jeszcz pokombinuję bo może wcisnołem cos nie tak 62804189.th.jpg

Napisano
Masz racje normal się nie rysuje tylko wypala.To co ja robiłem to była bump.ok.Lecz nadal mi nie działa zrobiłem taki mały test z kula.Jeszcz pokombinuję bo może wcisnołem cos nie tak 62804189.th.jpg

Mówisz, że nie działa, a pokazujesz kulkę z bump (nisko ustawionym ale zawsze ;]). Możesz zwiększyć sobie działanie mapy zwiększając wartość suwaka nor w "map to"... no chyba, że chodziło Ci nie o bump i normal mapy, a o displace map (wypukłość nie na poziomie shader'a, a geometrii)?

 

2.A tak przy okazji chciałem wyrenderować wiekszy obrazek niż domyślny i po wpisaniu żądanej wartości np 1200x800 obraz był w kwadracikach :(OSA był ustawiony na 16.Jak zmienić żęby było ładnie.

Te kwadraciki to były na przy krawędziach elementów 3d czy były wynikiem małej rozdzielczości tekstury na której powstały kwadraty (tu AA nic nie pomoże)? Najlepiej pokaz te kwadraty to więcej będzie można powiedzieć.

Napisano

Skoti mapę bump, którą pokazałem nie działa na modelu smoka, a na kuli to był tylko taki test własnie tej mapy( żeby sprawdzić, czy ziała).

http://img207.imageshack.us/my.php?image=zrzutekranuoknobeznazwy.png

http://img207.imageshack.us/my.php?image=zrzutekranuikt.png

 

Kwadraciki były na obwodzie.Ale jak ruszyłem myszką w oknie gdzie renderuję się obraz to znikneły.o.k wszystko w porządku-teraz mi troche głupio.

Napisano

Do Nodów nawet nie zagladałem.Oświetlenie to Ambient Occlusion z opcją use follow (na strenght 0.009) energia na 1.2 i jeszcze lampa energia koło 0.4 z wyłączonym Ray Shadow.Dobra idę spać dobranoc.

Napisano (edytowane)
Jak usunąć nieużywane materiały, które nie mają użytkownika.

zrzutekranuoknobeznazwy.th.png.

Może mam jakieś złe ustawienia w data blok?

zapisanie i otworzenie ponowne pliku powinno pomóc, no chyba że przy tych materiałach jest właczona literka F (Fake User), można to sprawdzić Shift+F4 i znaleźć materiały :) i wyłączyć zaznaczając prawym i wciskając F :)

Edytowane przez szczuro
Napisano

Dzięki szczuro, ale nadal nie wiem czemu nie widać bump mapy na renderze. Gdyby ktoś miał jakieś sugestie, w ustawieniach to zawsze jeszcze mogę pokazać jakieś zrzuty ekranu.

Napisano (edytowane)

Ok. dzięki wszystkim co się udzielili w tym wątku już działa:), nadal nie wiem czemu wcześniej nie chciało.O to test, o który mi chodziło:D testy.th.jpg

 

edit: już wiem w data blok było to widać ,po prostu obiekt był przypisany do materiału, który nie miał przypisanej tekstury. Za to inny materiał nie związany z obiektem był posiadaczem tekstury.Piszę bo komuś może się przydać:)

Edytowane przez duff

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności