duff Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 1.Unwrapowałem sobie ładnie:) częśc siatki w modelu nadałem całości szary kolor.Narysowałem miękkim pędzlem białe i czarne linie.:DZaładawałem teksture i w zakładce Map Input zaznaczyłem UV , a w Map To ustawiłem na normal.I tu mój problem , po wyrenderowaniu obrazu nie widać wypukłości:confused: 2.A tak przy okazji chciałem wyrenderować wiekszy obrazek niż domyślny i po wpisaniu żądanej wartości np 1200x800 obraz był w kwadracikach :(OSA był ustawiony na 16.Jak zmienić żęby było ładnie.
szczuro Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 normal map się raczej nie maluje tylko generuje tu od 3:14 jest jak nałożyć normal mapę ty robisz bumpa (skala szarosci) więc nie włączaj w ustawieniach tekstury w panelu map image, przycisku normal map i tangent i powinno działać możesz też zwiększyć suwak nor w "map to"
duff Napisano 25 Marzec 2009 Autor Napisano 25 Marzec 2009 Masz racje normal się nie rysuje tylko wypala.To co ja robiłem to była bump.ok.Lecz nadal mi nie działa zrobiłem taki mały test z kula.Jeszcz pokombinuję bo może wcisnołem cos nie tak
Skoti Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 Masz racje normal się nie rysuje tylko wypala.To co ja robiłem to była bump.ok.Lecz nadal mi nie działa zrobiłem taki mały test z kula.Jeszcz pokombinuję bo może wcisnołem cos nie tak Mówisz, że nie działa, a pokazujesz kulkę z bump (nisko ustawionym ale zawsze ;]). Możesz zwiększyć sobie działanie mapy zwiększając wartość suwaka nor w "map to"... no chyba, że chodziło Ci nie o bump i normal mapy, a o displace map (wypukłość nie na poziomie shader'a, a geometrii)? 2.A tak przy okazji chciałem wyrenderować wiekszy obrazek niż domyślny i po wpisaniu żądanej wartości np 1200x800 obraz był w kwadracikach :(OSA był ustawiony na 16.Jak zmienić żęby było ładnie. Te kwadraciki to były na przy krawędziach elementów 3d czy były wynikiem małej rozdzielczości tekstury na której powstały kwadraty (tu AA nic nie pomoże)? Najlepiej pokaz te kwadraty to więcej będzie można powiedzieć.
duff Napisano 25 Marzec 2009 Autor Napisano 25 Marzec 2009 Skoti mapę bump, którą pokazałem nie działa na modelu smoka, a na kuli to był tylko taki test własnie tej mapy( żeby sprawdzić, czy ziała). http://img207.imageshack.us/my.php?image=zrzutekranuoknobeznazwy.png http://img207.imageshack.us/my.php?image=zrzutekranuikt.png Kwadraciki były na obwodzie.Ale jak ruszyłem myszką w oknie gdzie renderuję się obraz to znikneły.o.k wszystko w porządku-teraz mi troche głupio.
duff Napisano 25 Marzec 2009 Autor Napisano 25 Marzec 2009 Znaczy się tylko 2 problem rozwiązany pierwszy jeszcze nie.
Skoti Napisano 25 Marzec 2009 Napisano 25 Marzec 2009 Skoti mapę bump, którą pokazałem nie działa na modelu smoka, a na kuli to był tylko taki test własnie tej mapy( żeby sprawdzić, czy ziała). http://img207.imageshack.us/my.php?image=zrzutekranuoknobeznazwy.png http://img207.imageshack.us/my.php?image=zrzutekranuikt.png Hmm może coś w node pomieszałeś (bo wynik wygląda jakby było samo AO), lub nie dałeś oświetlenia (bump jest zależny od pozycji światła)
duff Napisano 25 Marzec 2009 Autor Napisano 25 Marzec 2009 Do Nodów nawet nie zagladałem.Oświetlenie to Ambient Occlusion z opcją use follow (na strenght 0.009) energia na 1.2 i jeszcze lampa energia koło 0.4 z wyłączonym Ray Shadow.Dobra idę spać dobranoc.
duff Napisano 26 Marzec 2009 Autor Napisano 26 Marzec 2009 Jak usunąć nieużywane materiały, które nie mają użytkownika. . Może mam jakieś złe ustawienia w data blok?
szczuro Napisano 26 Marzec 2009 Napisano 26 Marzec 2009 (edytowane) Jak usunąć nieużywane materiały, które nie mają użytkownika. . Może mam jakieś złe ustawienia w data blok? zapisanie i otworzenie ponowne pliku powinno pomóc, no chyba że przy tych materiałach jest właczona literka F (Fake User), można to sprawdzić Shift+F4 i znaleźć materiały :) i wyłączyć zaznaczając prawym i wciskając F :) Edytowane 26 Marzec 2009 przez szczuro
duff Napisano 26 Marzec 2009 Autor Napisano 26 Marzec 2009 Dzięki szczuro, ale nadal nie wiem czemu nie widać bump mapy na renderze. Gdyby ktoś miał jakieś sugestie, w ustawieniach to zawsze jeszcze mogę pokazać jakieś zrzuty ekranu.
duff Napisano 26 Marzec 2009 Autor Napisano 26 Marzec 2009 (edytowane) Ok. dzięki wszystkim co się udzielili w tym wątku już działa:), nadal nie wiem czemu wcześniej nie chciało.O to test, o który mi chodziło:D edit: już wiem w data blok było to widać ,po prostu obiekt był przypisany do materiału, który nie miał przypisanej tekstury. Za to inny materiał nie związany z obiektem był posiadaczem tekstury.Piszę bo komuś może się przydać:) Edytowane 26 Marzec 2009 przez duff
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się