Gość GrRoxy Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 Czy w max3d jest dość łatwo zrobić model człowieka? Dokładniej mówiąc kobiety, w poserze można pracować tylko na gotowcach i nie bardzo mi to odpowiadało. Podajcie jakieś programy w których łatwo zrobić sylwetkę człowieka. Z góry dzięki
JmTm00 Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 najlepszy bedzie humanGen......ale w sumie w kazdym programie zrobisz dobrze tylko trzeba opanować program....albo Zbrusha uzyj
_Arti_ Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 Kolejne pytanie w którym sens każdego członu jest przeciwstawny... Do tego typ pytania, na które nie ma jednej odpowiedzi. Co chcesz? Program? Może tutoriale do 3ds'a? Może trochę czasu? A może... może jakieś wskazówki? Najpierw piszesz, że w maxie, potem wtrąca się pozer. A potem prosisz o program! Może jakiś plugin do maxa? Zdecyduj się kolego ;)
Gość GrRoxy Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 Arti, zależy mi na tym żeby umieć zrobić człowieka w danej pozie. Nie na np. animacjach.
BLADE Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 możesz użyć make human nie pamiętam czy to sie pisze razem czy osobno. możesz w nim dowolnie ustawiać pozy, gabaryty, sylwetke i co tylko chcesz. tu masz linka http://www.makehuman.org 1
Temporal Napisano 27 Marzec 2009 Napisano 27 Marzec 2009 wogole zaprzeczasz sobie gdy piszesz ze nudza cie gotowce z pozera a pozniej piszesz ze chcesz prosty sposob na postacie. Na tym cala zabawa ze jak robi sie cos kilkoma kliknieciami to nie masz duzej kontroli nad efektem koncowym i wszystko wyglada tak samo (jak to ma np miejsce w poserze) natomiast jesli bedziesz sie meczyl i od podstaw budowal postac polygon po polygonie to uzyskac co dusza zapragnie ale niestety nie da rady w 5 minut. W 3dsmaxie mozesz sobie zrobic takiego czlowieczka jakiego bedziesz chcial w blenderze wsumie tez ba nawet w wingsie 3d zrobisz.
_Arti_ Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 Arti, zależy mi na tym żeby umieć zrobić człowieka w danej pozie. Nie na np. animacjach. By zrobić człowieka w danej pozie musisz najpierw umieć go wymodelować ( skoro nie chcesz z "generatorów" ) Modelowanie człowieka - nie ukrywam - to trudna rzecz i wymaga dużo nauki i pracy. Ale jakie to piękne, gdy patrzymy na "to coś" w viewporcie i z dumą mówimy : "Ja to wymodelowałem... *tu uroń łezkę*. Ok. Przyjmijmy, że masz już gotowy model człowieka. Teraz musisz go zriggować czyli podłączyć kości i ustawić w jakiej chcesz pozie ( jeśli używasz 3ds'a to polecam plugin Softimage.... Autodesk Cat >. Innym sposobem jest modelowanie postaci w danej pozie, ale to jest masochizm. Tutaj zacny tutrek o modelowaniu człowieka : http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.escultopintura.com.br%2FTutoriais%2FTutorial_Modelagem_Corpo_Humano%2FSumario%2FSumario_Corpo_Humano.htm&langpair=pt|en&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools
wormer Napisano 28 Marzec 2009 Napisano 28 Marzec 2009 Generalnie żeby stworzyć coś takiego, co ty chcesz trzeba się NAUCZYĆ obsługi jakiegoś sensownego modelera typu max, maya, blender, wings, a żeby poznać wystarczająco taki program, by móc wymodelować człowieka trzeba się POSTARAĆ. Jeśli chcesz stworzyć coś oryginalnego to musisz popracować, nie ma półśrodków - albo zajmujesz się porządną grafiką, albo układasz klocki w programach typu poser...
Rekomendowane odpowiedzi