Skocz do zawartości

PARPG - postapokaliptyczna gra open source


Rekomendowane odpowiedzi

Gość domik82
Napisano

Witam,

Na początek, jeśli to ogłoszenie powinno zostać zamieszczone gdzieś indziej to proszę moderatorów o przeniesienie.

 

Poszukujemy grafików do projektu gry na zasadach open source. Pozwoliłem sobie przetłumaczyć ogłoszenie na język polski (oryginał znajduje się między innymi tutaj)

 

Nazwa projektu:

PARPG - post apokaliptyczna gra RPG. To tylko tytuł roboczy ew zmiana zostanie przemyślana później.

 

Krótki opis:

Planowałem taki projekt już od dłuższego czasu, jednak był to tylko luźny pomysł. Pod koniec stycznia zdecydowałem się na rozpoczęcie zapisywania moich pomysłów dotyczących projektu na wiki. PARPG będzie old schoolową grą RPG 2d w rzucie izometrycznym inspirowaną takimi klasykami gatunku jak Fallout, Arcanum or Planescape: Torment.

 

Ponieważ projekt jest na wczesnym etapie projektowania, wiele decyzji nie zostało jeszcze podjętych, ale następujące elementy zostały uzgodnione:

 

* Tryb gry pojedynczego gracza. Brak planów co do trybu multiplayera lub współpracy (cooperative).

* Świat post apokaliptyczny. Historia, ustawienia i szczegóły mechaniki gry są właśnie ustalane.

* Gra będzie pisana w Pythonie (gałąź 2.5x). Wykorzystanie silnika gry FIFE.

* Rzut 2d w perspektywie izometrycznej zamiast pełnej złożoności silnika 3d.

* Licencja open source na kod i inne zasoby

* Filozofia projektu otwartego. Rozwój publiczny poprzez stronę wiki i forum. Anonimowy checkout SVN

* Sensowne wybory i konsekwencje. Możliwość zakończenia zadania w różnoraki sposób, wraz z metodami bez użycia przemocy

* Taktyczna, turowa walka.

* Nacisk na dobrze napisane i rozgałęzione dialogi.

 

Więcej informacji na temat uzgodnionych aspektów ustawień i mechaniki gry można znaleźć tutaj:

 

* Zarys mechaniki gry

* Zarys ustawień

 

 

Cel:

Projekt open source i non profit. Tryby licencji kodu i treści (którą licencję open source wybrać) będą uzgodnione razem z zespołem.

 

Wynagrodzenie:

 

Pomimo że nie zamierzamy zarabiać na tym projekcie, to jednak istnieje kilka potencjalnych powodów aby projektanci się zaangażowali:

Wzbogacenie osobistego portfolio wersją demo ułatwi otrzymanie pracy w tej branży. Demem gry będzie jedno miasto/lokalizacja. Stworzenie takiego dema będzie trudne samo w sobie i daje nam szansę aby przed próbą stworzenia pełnej wersji gry sprawdzić naszą koncepcję w mniejszej skali . Bardziej szczegółowy opis dema można znaleźć na stronie wiki tego projektu.

 

* Pasja do oldschoolowych izometrycznych gier RPG

* Entuzjazm dla projektów open source.

* Zdobycie doświadczenia w tworzeniu gry i w pracy w zespole.

 

Technologia:

Platformy docelowe: Linux, Win32. Support dla platformy Mac był by dużym plusem, opierając się jednak na doświadczeniu z poprzedniego projektu, znalezienie opiekuna dla MAC'a może być jednak problemem, dlatego wsparcie dla tego systemu nie jest niezbędne.

 

Języki programowania: Python 2.5x, nie wszystkie ważne biblioteki Pythona zostały przeniesione do Py3k, tak więc będziemy trzymać się narazie gałęzi 2,5 . Pilny kod może być napisany w języku C++. Powiązania pomiędzy C++ i Python'em są obsługiwane przez FIFE przez SWIG .

 

Silnik: FIFE Osobiście byłem zaangażowany w projekt FIFE przez trzy lata. Chociaż silnik nie jest jeszcze kompletny, a projekt ostatnio zwolnił, możliwe, że jest to najlepsza podstawa dla tego typu projektu. Omówię cały silnik w pytaniach poniżej.

 

IDE: Nie mam żadnych preferencji odnośnie IDE. Istnieje kilka dobrych darmowych jak również komercyjnych. W tym momencie nie widzę sensu aby decydować się na jedno IDE które miało by zostać użyte przez wszystkich programistów. Jak narazie istnieje wolność wyboru.

 

Wymagane umiejętności:

 

Artysta grafik:

Staramy się znaleźć artystę który chciał by współpracować w jednej z możliwych dziedzin:

 

* Modelowanie 3d: tworzenie zarówno organicznych jak i nieorganicznych modeli 3d. np. NPC, przedmioty, bronie itp. Blender jest preferowanym narzędziem. Pierwsza konfiguracja renderowania została już utworzona i można ją znaleźć w naszym repozytorium SVN.

* Concept art: wizualizacja postaci lub elementów GUI w 2d.

 

Najaktywniejsze osoby aktualnie uczestniczące w projekcie

 

barra - public relations, developer recruitment, infrastructure maintenance, project management.

Lamoot - graphics artists

zenbits - Python programmer, mechanics of PARPG. Zenbitz comes from a pen & paper RPG background.

tie - game programmer

eleazzaar - writer; worked on Silvertree and currently also contributes to FreeOrion

 

Linki:

Blog

Forums

IRC logs

Subversion repository

Trac - task tracker

Wiki

 

Kontakt:

Preferuję kontakt e-mailowy : martin kropka vohland małpa googlemail kropka com

lub poprzez forum PARPG.

 

Wcześniejsza praca zespołowa:

Byłem jednym z założycieli projektu silnika gry FIFE i pracowałem nad nim przez pełne trzy lata od 2005 do 2008. Moim głównym zadaniem było rekrutowanie nowych deweloperów, public relations (wysyłania wiadomości na blogu, pozostawanie w kontakcie ze społecznością), utrzymanie infrastruktury (wiki, SVN, trac), jak również utrzymanie kompilacji FIFE Win32 SDK - łatwa do wykorzystania paczka do budowania FIFE ze źródeł w systemach Windows.

 

 

Dodatkowe informacje:

Trochę screenshotów z projektów utworzonych przy pomocy FIFE

 

http://wiki.fifengine.de/Image:Unknown_horizons_04.jpg

http://wiki.fifengine.de/Image:Zero_projekt_mapshot_1.jpg

http://wiki.fifengine.de/Image:2008.1.013.jpg

http://wiki.fifengine.de/Image:2008.1.004.jpg

http://wiki.fifengine.de/Image:2008.1.002.jpg

http://wiki.fifengine.de/Image:2008.0.004.jpg

 

Więcej tutaj

 

Oryginał został napisany przez mvBarracuda tłumaczenie domik

 

PS. Dużo więcej informacji oczywiście znajduje się na stronach które są podane. Projekt samej gry jest stosunkowo młody. Jednak jak widać jest trochę osób które uczestniczyły już w projektach tego typu. Dosyć mocno rozwinięty jest Projekt ZERO Jednak uczestniczą w nim głównie Niemcy i w tym języku się ze sobą porozumiewają.

 

Jeśli chodzi o historię to zdecydowano już że akcja będzie się rozgrywała w krajach skandynawskich 20 lat po ćwiczeniach Able Archer 83 które to wymknęły się spod kontroli. Czyli głównie NATO vs Pakt warszawski. Ilość broni palnej zostanie ograniczona na rzecz broni pochodzącej z epoki średniowiecza do której się cofamy (łuki, kusze, proce, miecze). Krajobraz będzie typowo zimowy powstały w wyniku zimy nuklearnej. Planowane są min. modele łodzi (także podwodnych) zamrożonych w bałtyku. Jakieś pozostałości po sprzęcie wojskowym typowo radzieckim, np Czołg T-54, tutaj nieobrobiona lista broni z tamtego okresu.

 

Gra ma charakteryzować się realizmem odróżniającym ją od cukierkowych gier które są teraz serwowane.

 

Jeśli chodzi o język w którym rozmawiamy to jest to angielski.

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Popular Days




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności