Skocz do zawartości

Ambient Occlusion w VRay?


_Orion_

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Witam,

jak zrobić Ambient Occlusion w VRay, jak mam juz nałożone tekstury? Znalazłem tutek: http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?id=26 ale tutaj jest pokazane jak budynek jest w szarościach, potem ładnie w ps się montuje. A jak to zrobić dla materiałów?

 

uzyj materialu VRayDirt

 

jesli chcialbys calosciowo wygenerowac taki Render Pass z

ambient occlusion to mozesz w opcjach renderera dac

Material Override i tam ustawic material z VRayDirt, wtedy

kazdy obiekt w scenie wyrenderuje ci sie odpowiednio jako

ambient occlusion (biale z zaciemnieniami w miejscach przyslonietych)

 

 

 

a jesli chcesz po prostu miec jakies materialy (wybrane) to

mozesz albo jako material w slocie diffuse uzyc

materialu VRayDirt, ale wtedy czeka cie mozolne kopiowanie

tego co tam juz miales, albo mozesz sobie zrobic material Mix/Blend

i jako maski uzyc VRAYDirt a materialu zaciemniajacego np.

VRAYLight z ustawionym kolorem na RGB(0,0,0)

wtedy to sie troche szybciej liczy

 

jest jeszcze jedna opcja, gdzies widzialem skrypcik,ktory dodaje

do kazdego materialu warstwe VRAYDirt, ale nazwy nie pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności