Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  _Orion_ napisał:
Witam,

jak zrobić Ambient Occlusion w VRay, jak mam juz nałożone tekstury? Znalazłem tutek: http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?id=26 ale tutaj jest pokazane jak budynek jest w szarościach, potem ładnie w ps się montuje. A jak to zrobić dla materiałów?

 

uzyj materialu VRayDirt

 

jesli chcialbys calosciowo wygenerowac taki Render Pass z

ambient occlusion to mozesz w opcjach renderera dac

Material Override i tam ustawic material z VRayDirt, wtedy

kazdy obiekt w scenie wyrenderuje ci sie odpowiednio jako

ambient occlusion (biale z zaciemnieniami w miejscach przyslonietych)

 

 

 

a jesli chcesz po prostu miec jakies materialy (wybrane) to

mozesz albo jako material w slocie diffuse uzyc

materialu VRayDirt, ale wtedy czeka cie mozolne kopiowanie

tego co tam juz miales, albo mozesz sobie zrobic material Mix/Blend

i jako maski uzyc VRAYDirt a materialu zaciemniajacego np.

VRAYLight z ustawionym kolorem na RGB(0,0,0)

wtedy to sie troche szybciej liczy

 

jest jeszcze jedna opcja, gdzies widzialem skrypcik,ktory dodaje

do kazdego materialu warstwe VRAYDirt, ale nazwy nie pamietam

Napisano
  rly napisał:
Ja uzywam tego skryptu duzo szybciej bo wszystko mozna ustawic jednym kliknieciem i daje mozliwosc wybory pomiedzy dirtem i skylightem. http://www.scriptspot.com/3ds-max/vray-ambient-occlusion

 

o to wlasnie chodzilo :D

dzieki rly za przypomnienie, mi sie rowniez moze przydac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności