Skocz do zawartości

Animacja - renderuje się tylko 1-sza klatka.


Sha man

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkujacym użytkownikiem 3ds'a i ostatnio napotkałem taki oto problem:

 

Zrobiłem animacje na okolo 2k klatek. Zanimowałem obiekty typu Bones oczywiście wraz ze skórą. Zanimowalem także kamere i kilka niezależnych obiektów. I teraz problem.

Jak renderuje pojedyncze klatki to wszystko jest dobrze. tj. w 1 klatce postac ma inna pozycje a w 50-tej inną itd. Problem w tym że jak renderuje całą animacje od początku do końca, cały czas renderuje się tylko 1-sza klatka animacji, na koniec powstaje nieruchomy filmik.

Kombinowałem coś w opcjach renderingu ale nic nie znalazłem :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Chyba Common powinno wystaczyć.

 

A czy mam Active Time Segment czy Range to to samo jest. Z tym że np jak przy Range ustawie od 150 klatki do 200 to reneruje 50 razy klatke numer 150...

 

Na 99% coś w ustawieniach rendera bo jak biore Animation>Make Preview>Create - to animacja się wykonuje bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nie renderuje się do avi :)" - niby czemu?

w takim razie do czego?

 

już nie jedną animacje renerowałem teraz coś namieszałem chyba w opcjach renderu i nie wiem co przestawiłem ;/.

 

//Edit

 

zrobilem sobie przed chwila animacje boxa na tym samym renderze i wszystko śmiga jak trzeba. A na tej poprzedniej dalej ciągle jeną klatke od początku do końca renderuje, tak więc chyba opcje rendera są wporządku... więc o co kaman ?... :/

...teraz to już zupełnie zielony jestem :(

 

//Edit 2

 

Rozwiązałem problem. Polegał on na tym iż animacja szkieletu elegancko wychodzila ale problem byl z modelem "proboleam" i to wlasnie przez to nie chcial podążać za szkieletem. ;)

Edytowane przez Sha man
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nie renderuje się do avi :)" - niby czemu?

w takim razie do czego?

 

Z reguły do klatek tga, tiff, ostatecznie do jpeg. Liczysz animację do nieskompresowanych klatek po to, aby potem w późniejszej postprodukcji mieć lepszą kontrolę nad całym obrazkiem. U ciebie to się nie przyda teraz, ale zapamiętaj tą informację. lepiej liczyć do pojedynczych klatek niż kompresować całość od razu do avi. Poza tym zawsze podczas padnięcia prądu podczas renderingu przy zapisywaniu do klatek możesz potem dorenderować brakujące klatki. Przy liczeniu czegoś do avi plik jest z reguły uszkodzony i musisz liczyć wszystko od nowa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności