Sha man Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Jestem początkujacym użytkownikiem 3ds'a i ostatnio napotkałem taki oto problem: Zrobiłem animacje na okolo 2k klatek. Zanimowałem obiekty typu Bones oczywiście wraz ze skórą. Zanimowalem także kamere i kilka niezależnych obiektów. I teraz problem. Jak renderuje pojedyncze klatki to wszystko jest dobrze. tj. w 1 klatce postac ma inna pozycje a w 50-tej inną itd. Problem w tym że jak renderuje całą animacje od początku do końca, cały czas renderuje się tylko 1-sza klatka animacji, na koniec powstaje nieruchomy filmik. Kombinowałem coś w opcjach renderingu ale nic nie znalazłem :/.
Bielik93 Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 Hmm zobacz czy moze w renderze zamiast "Active Time Segment" masz zaznaczone "Single" albo "Frames" ;] a do czego to renderujesz? Albo wstaw screena ustawien
Sha man Napisano 11 Kwiecień 2009 Autor Napisano 11 Kwiecień 2009 Chyba Common powinno wystaczyć. A czy mam Active Time Segment czy Range to to samo jest. Z tym że np jak przy Range ustawie od 150 klatki do 200 to reneruje 50 razy klatke numer 150... Na 99% coś w ustawieniach rendera bo jak biore Animation>Make Preview>Create - to animacja się wykonuje bez problemu.
Sha man Napisano 12 Kwiecień 2009 Autor Napisano 12 Kwiecień 2009 (edytowane) "Nie renderuje się do avi :)" - niby czemu? w takim razie do czego? już nie jedną animacje renerowałem teraz coś namieszałem chyba w opcjach renderu i nie wiem co przestawiłem ;/. //Edit zrobilem sobie przed chwila animacje boxa na tym samym renderze i wszystko śmiga jak trzeba. A na tej poprzedniej dalej ciągle jeną klatke od początku do końca renderuje, tak więc chyba opcje rendera są wporządku... więc o co kaman ?... :/ ...teraz to już zupełnie zielony jestem :( //Edit 2 Rozwiązałem problem. Polegał on na tym iż animacja szkieletu elegancko wychodzila ale problem byl z modelem "proboleam" i to wlasnie przez to nie chcial podążać za szkieletem. ;) Edytowane 12 Kwiecień 2009 przez Sha man
tweety Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 "Nie renderuje się do avi :)" - niby czemu? w takim razie do czego? Z reguły do klatek tga, tiff, ostatecznie do jpeg. Liczysz animację do nieskompresowanych klatek po to, aby potem w późniejszej postprodukcji mieć lepszą kontrolę nad całym obrazkiem. U ciebie to się nie przyda teraz, ale zapamiętaj tą informację. lepiej liczyć do pojedynczych klatek niż kompresować całość od razu do avi. Poza tym zawsze podczas padnięcia prądu podczas renderingu przy zapisywaniu do klatek możesz potem dorenderować brakujące klatki. Przy liczeniu czegoś do avi plik jest z reguły uszkodzony i musisz liczyć wszystko od nowa. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się