Ania Napisano 13 Kwiecień 2009 Napisano 13 Kwiecień 2009 Chcę zrobić efekt zbliżających się chmur. W tym celu podłączyłam time node do scale node. Niestety niebo się trzęsie. Ktoś wie co zrobić? http://www.ania.xibo.at/tmp/budynek.avi
sanki Napisano 14 Kwiecień 2009 Napisano 14 Kwiecień 2009 (edytowane) blender wyraźnie ma jakiś problem ze skalowaniem w czasie, może z powodu wartości ułamkowych, jakie mu wychodzą w rozmiarze obrazka. nie ma chyba noda do zaokrąglania na razie nie znalazłem obejścia problemu EDIT: zastosowanie dwóch nodów scale z wejściem dla x i dla y pojedynczo z tego samego time noda, daje o wiele lepsze rezultaty. Edytowane 14 Kwiecień 2009 przez sanki 1
Elgatoloco Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 A jakby tak zmapować ten obrazek na półsferę, czyli tak jak się to w większości przypadków się robi, masz większą kontrolę + prawie fizyczne zakrzywienie perspektywy?:) 1
Reanimator Napisano 15 Kwiecień 2009 Napisano 15 Kwiecień 2009 Aniu, na dobra sprawe niebo nie powinno zupelnie drgnac, a juz na pewno nie skalowac sie. Inaczej bedzie mozna odniesc wrazenie, ze te chmury stoja zaraz za budynkiem i sa plaskie jak cholera, bo skaluja sie rownomiernie. Dla jakiegos efektu paralaksy mozesz je lekko poruszyc z dolu do gory, albo odwrotnie.
Ania Napisano 15 Kwiecień 2009 Autor Napisano 15 Kwiecień 2009 Dzięki za odpowiedzi. Już działa (nie w nodach). Zrobiłam w sequencerze, za pomocą transform. To z osobnym obiektem też działało, tylko że zasłaniało lampy. Reanimator - one się skalują tylko całkiem lekko, jednocześnie ruszają trochę w górę, przez to powstaje efekt jakby się ruszały w kierunku obserwatora, jest to też o tyle uzasadnione że kamera się rusza w kierunku budynku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się