Jump to content

Hyper Voxel i LW9.0


emmilius
 Share

Recommended Posts

Mam pytanko. Siedzę na LW 9.0 i czasem podczas korzystania z HV rozjeżdżają mi się bezpowrotnie ustawienia cząsteczek. Np ustawiłem pewną scenę gdzie particle miały robić za wodę. Wszystko ładnie pięknie ale za cholerę nie działała na nich refrakcja. Po dodaniu nowego emitera - to samo. Wyczyściłem scenę, dodałem emiter i jest wszystko OK. Czy w wyższych wersjach też macie czasem podobnie? Tak pytam bo jak kiedyś będzie do zrobiebnia grubsza scena i nagle wszystko walnie przez jeden głupi emiter to koszmar. Czasem też się zdaży że zapisując scenę nie zapiszą się ustawienia cząsteczek. Raz tak a raz tak :/. Dodam że na tej instalce systemu jest i był tylko jeden LW.

Link to comment
Share on other sites

O refrakcji nic nie wiem ale na drugą część pytania odpowiem. Jeśli ustawisz sobie cząsteczki i podoba Ci się ich przebieg i zachowanie możesz zapisać je i już zawsze będą wyglądały tak samo. Tyczy się to wszystkich dynamicsów. Otórz w oknie Object Properties , zakładce Dynamics- na końcu, klikasz na fx emiter i w zakładce file dajesz save motion. Zapisujesz plik. Następnie przy każdym wczytaniu tej sceny zrób load motion i masz znowu te same particle. W innym przypadku skazany jesteś na random - losowy przebieg cząsteczek. Nawet po tej samej krzywej będą trochę inaczej przebiegać. To samo jeśli jest jakaś kolizja np: moneta spada na stół. To bez tego zapisu będzie się zawsze odbijała w różny sposób.

Link to comment
Share on other sites

Przed save motion trzeba jeszcze najlepiej dać calculate - o tym wiem. Ale chodzi mi też o to czy w wersji wyższej niż 9.0 przy zapisie sceny ustawienia powierzchni(surface) cząsteczek też raz się zapisują a raz nie. Teraz też już wiem że najlepiej zapisywać (na wszelki) ustawienia cząsteczek.

Na marginesie powiem że we wcześniejszych wersjach "Lajta" były bugi a w tej jeszcze nie miałem czasu/okazji sprawdzić. Dam znać jak coś wkrótce i zapytam was jak to ewentualnie omijacie i czy też tak macie.

Link to comment
Share on other sites

Surfacja należy do object czyli zapisuje się w .lwo a jak zapisujesz scenę to w .lws więc póki nie zapiszesz obiektu z modelera uruchomionego jednocześnie z leyaut lub z funkcji save all object to wszelkie manipulacje w powierzchniach się nie zapiszą.

Miałem podobny problem ze światłami, które powinny świecić inaczej nawet OpenGL i żeby uzyskać właściwy efekt trzeba było jeszcze raz wybrać (przeklikać) wszystkie parametry tego światła. Taki bug....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy