Jump to content

[Houdini] Kilka pytan dot. modelingu


danilo2
 Share

Recommended Posts

Witam!

Zająłem się Houdinim i rozgryzając go natrafiłem na kilka dręczących mnie zagadek, których nie potrafię rozwiązać i bardzo prosze o pomoc :) A oto i one:

1) Czy jest (zakładam że tak - a jak jest, to jak?) edge slide / loop slide?

2) Czy da się ustawić takie skróty jak np po przytrzymaniu shift i przeciąganiu dało się extrudowac (jak w maxie albo majce z nexem)?

3) Czy podczas projektów modeluje się w Houdinim bardziej skomplikowane formy, czy zazwyczaj stosuje się go wraz z zimportowanymi modelami?

4) Czy da się w prosty sposob zmergować verticicles do "środka" - bo mi jak na razie udaje się to zrobić w 2 nodach - fusion, który przesuwa je do środka i drugi fusion który je scala?

 

Jak na razie to chyba tyle, ale pewnie coś jeszcze dopiszę :)

Dziekuje bardzo i pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Zająłem się Houdinim i rozgryzając go natrafiłem na kilka dręczących mnie zagadek, których nie potrafię rozwiązać i bardzo prosze o pomoc :) A oto i one:

1) Czy jest (zakładam że tak - a jak jest, to jak?) edge slide / loop slide?

 

Cholera, nie wiem, co to za narzędzia, ale spójrz na Edge Loop i PolySplit. Możesz za pomocą "l", wybrać edge dookoła obiektu a potem ją przesuwać (slide), nic bardziej wyrafinowanego nie znam.

2) Czy da się ustawić takie skróty jak np po przytrzymaniu shift i przeciąganiu dało się extrudowac (jak w maxie albo majce z nexem)?

Możesz do każdego narzędzia na Shelfie przypisać skrót . W "Polygon" jest PolyExtrude -> PPM -> Edit Tool -> HotKeys. Ustawiasz interesujący Cię skrót, wybierasz face i działasz ;). Aby przypisać coś do Shifta trzeba by napisać własny shelf tool i użyć go jako modyfikatora, ale i tak nie obyło by się bez wywołania narzędzia z Shelfa, o co Ci zdaje się chodzi...

 

3) Czy podczas projektów modeluje się w Houdinim bardziej skomplikowane formy, czy zazwyczaj stosuje się go wraz z zimportowanymi modelami?

Nikt raczej nie modeluje organiki w H. (co nie znaczy, że sie nie da ;))

 

4) Czy da się w prosty sposob zmergować verticicles do "środka" - bo mi jak na razie udaje się to zrobić w 2 nodach - fusion, który przesuwa je do środka i drugi fusion który je scala?

Jak na razie to chyba tyle, ale pewnie coś jeszcze dopiszę :)

Dziekuje bardzo i pozdrawiam :)

Najłatwiej chyba Edge Collapsem... O ile istnieje jakiś edge między nimi. Można też zrobić skrypt na shelfie, który załatwi dla Ciebie podwójny FuseSOP. Właśnie go napisałem, ale wrzucę jutro, jak przerobię otla na komercyjną licencję :)

 

 

pozdr,.

skk.

Edited by SYmek
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

dziękuje Ci bardzo Symek! :)

 

Cholera, nie wiem, co to za narzędzia, ale spójrz na Edge Loop i PolySplit. Możesz za pomocą "l", wybrać edge dookoła obiektu a potem ją przesuwać (slide), nic bardziej wyrafinowanego nie znam.

Heh faktycznie, może nie napisałem tego zbyt konkretnie - chodzi o to, żeby po zaznaczeniu loopa przesuwać go wzdłuż edgesów (nie zmieniając kształtu bryły) - i np. móc go przesunąć tak żeby każdy edge, który przesuwamy, przesunął się np. 40% odległości od siebie do swojego prawego "sąsiada". Albo (do wyboru) o taką samą odległość pomiędzy "sąsiadami" :)

Poza tym nie mogę własnie narzędzia / modyfikatora slide znaleźć :P

 

Możesz do każdego narzędzia na Shelfie przypisać skrót . W "Polygon" jest PolyExtrude -> PPM -> Edit Tool -> HotKeys. Ustawiasz interesujący Cię skrót, wybierasz face i działasz . Aby przypisać coś do Shifta trzeba by napisać własny shelf tool i użyć go jako modyfikatora, ale i tak nie obyło by się bez wywołania narzędzia z Shelfa, o co Ci zdaje się chodzi...

Heh tak w takim razie na razie odkładam pisanie własnych narzędzi do shelfa :) Szkoda że w hotkeyedytorze nie da się shifta + przeciągania przypisać :(

 

Nikt raczej nie modeluje organiki w H. (co nie znaczy, że sie nie da )

Faktycznie, organiki w pełnym wymiarze nie podejmowałbym się modelować, ale np. samochody z detalami?

 

Najłatwiej chyba Edge Collapsem... O ile istnieje jakiś edge między nimi. Można też zrobić skrypt na shelfie, który załatwi dla Ciebie podwójny FuseSOP. Właśnie go napisałem, ale wrzucę jutro, jak przerobię otla na komercyjną licencję

Faktycznie edge collapsem się da, ale akurat ostatnio nie miałem między tymi wierzchołkami edgesa ;] Symku nie wiem jak ja mam Ci dziękować! Jak tylko poznam Houdiniego bliżej to wezmę się za skryptowanie :)

 

Od razu narodziło mi się jeszcze jedno pytanie-

czy jest możliwa jakaś forma retopologii w Houdinim - tzn podczas modelowania da się ustawić snapowanie verticiclów do innego modelu HiPoly w tle? I czy po wymodelowaniu takim sposobem low-poly, po zagęszczeniu siatki da się "rzutować" wszystkie detale z obiektu bazowego (HiPoly) na "zretopologizowany" (LowPoly + subdivision)?

 

 

 

Dziękuję bardzo :)

Edited by danilo2
Link to comment
Share on other sites

Załączam paczkę, niestety nie miałem czasu zamienić jej na komercyjna wersję:

 

otl do $HOME/houdinix.x/otls

shelf do $HOME/houdinix.x/toolbar

 

Dodać shelfa do pomocą "+" przy toolbarach. To tak na szybko, żeby pokazać jakie to łatwe. Shelf jest właściwie tylko po to, aby wygodnie wywołać otla CollapsePoints, który jest bezczelnym złożeniem dwóch FuseSOP. Żadna filozofia... ;)

 

dziękuje Ci bardzo Symek! :)

Od razu narodziło mi się jeszcze jedno pytanie-

czy jest możliwa jakaś forma retopologii w Houdinim - tzn podczas modelowania da się ustawić snapowanie verticiclów do innego modelu HiPoly w tle? I czy po wymodelowaniu takim sposobem low-poly, po zagęszczeniu siatki da się "rzutować" wszystkie detale z obiektu bazowego (HiPoly) na "zretopologizowany" (LowPoly + subdivision)?

Dziękuję bardzo :)

 

Wszystko zależy od tego, jaką kontrolę potrzebujesz do tej retopologii. Możesz spokojnie snapować obiekt do obiektu AttributeTransferem. Na ile to się będzie sprawdzać, nie wiem. Trzeba by spróbować. Możesz zamieścić przykład, to zrobimy testy ;)

 

pozdro!

skk.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo bardzo Ci dziekuję :) wszystko przetestuję jutro :) Jak na razie retopologii nie potrzebuję, ale wiem ze niedlugo będę i wolałem od razu się zapytać :)

 

Pozostaje jeszcze tylko to jedno pytanie dotyczące slidowania- przesuwania edgesów równolegle do sasiadów, jak wytłumaczyłem w poprzednim poście :)

Da się to jakoś zrobić?

 

Jeszce raz dziękuję! :)

Edited by danilo2
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy