Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć. Do jutra musze zrobić animacje w której jedna kula wpada na drugą i rozbija ją na kawałki. Użyłem PArray i wszystko pięknie, tylko że kawałki rozbitej kuli upadają na ziemie zachowując się jak galareta! Tak dziwnie sie trzęsą. Gdzie można kontrolować ich sprężystość i ogdziaływanie z podłożem, tak aby uapadały jak sztywne ciało stałe i wyglądało to realistycznie? Jak manipuluję Strength w Gravity to nie zdaje się na wiele. Pomocy! :(

 

(pracuję w 3d Studio max r3 )

 

Pozdrawiam:)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

wow DUNDE!!! ale poświęcenie, żeby od razu video tutoriala trzaskać....wielkie dzięki!!! :)

Problem w tym, że to co tam pokazałęś to już dawno zrobiem. Chodzi o to, że nie moge kontrolować upadku tych strzępów rozbitej kuli. Sprężynują o podłoże dosłownie jak galaretka. Więc jeśli ktoś w dwóch zdaniach może mi napisać gdzie to kontorolować to byłbym wdzięczny.

Próbowałem już z ustawieniami grafitacji, deflectora i particle motion i na niewiele to sie zdaje. Moze coś źle robię? HELP :(

Napisano

muszę Cię zasmucić :( PArray nie ma kontroli odpowiadającej za blokowanie rotacji cząstek po rozpadnięciu...

poszukaj może na maxplugins.de jakeigoś darmowego pluga który ten problem rozwiązuje....

Napisano

Sprawdziłem...

PArray plus deflector powinny dać radę, o ile ustawienia są właściwe....jest kilka haczyków.

Po pierwsze... jeśli cząsteczki się kręcą w wyniku ustawienia parametru particle rotation, to należy ten parametr animować, aby przestały się kręcić po upadku.

Po drugie, należy właściwie dopasować siłę deflectora i jego variation, żeby nie było tego efektu sprężynek.

Po trzecie. PArray jest oparty na cząsteczkach i to one się odbijają a nie obikt i jego wierzchołki więc jest to pewnego rodzaju uproszczenie...

Po czwarte... pamietaj o parametrze friction, żeby elementy obiektu zatrzymały się po upadku...

to na razie tyle.. pozdro

To co pisałem wcześniej wciąz podtrzymuję... z caym szacunkiem Dunde...

zrób podobną anime, ale zakręć cząsteczkami :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności