GrafMax Napisano 20 Marzec 2004 Napisano 20 Marzec 2004 Cześć. Do jutra musze zrobić animacje w której jedna kula wpada na drugą i rozbija ją na kawałki. Użyłem PArray i wszystko pięknie, tylko że kawałki rozbitej kuli upadają na ziemie zachowując się jak galareta! Tak dziwnie sie trzęsą. Gdzie można kontrolować ich sprężystość i ogdziaływanie z podłożem, tak aby uapadały jak sztywne ciało stałe i wyglądało to realistycznie? Jak manipuluję Strength w Gravity to nie zdaje się na wiele. Pomocy! :( (pracuję w 3d Studio max r3 ) Pozdrawiam:)
GrafMax Napisano 21 Marzec 2004 Autor Napisano 21 Marzec 2004 wow DUNDE!!! ale poświęcenie, żeby od razu video tutoriala trzaskać....wielkie dzięki!!! :) Problem w tym, że to co tam pokazałęś to już dawno zrobiem. Chodzi o to, że nie moge kontrolować upadku tych strzępów rozbitej kuli. Sprężynują o podłoże dosłownie jak galaretka. Więc jeśli ktoś w dwóch zdaniach może mi napisać gdzie to kontorolować to byłbym wdzięczny. Próbowałem już z ustawieniami grafitacji, deflectora i particle motion i na niewiele to sie zdaje. Moze coś źle robię? HELP :(
Kris_R Napisano 22 Marzec 2004 Napisano 22 Marzec 2004 muszę Cię zasmucić :( PArray nie ma kontroli odpowiadającej za blokowanie rotacji cząstek po rozpadnięciu... poszukaj może na maxplugins.de jakeigoś darmowego pluga który ten problem rozwiązuje....
Kris_R Napisano 31 Marzec 2004 Napisano 31 Marzec 2004 Sprawdziłem... PArray plus deflector powinny dać radę, o ile ustawienia są właściwe....jest kilka haczyków. Po pierwsze... jeśli cząsteczki się kręcą w wyniku ustawienia parametru particle rotation, to należy ten parametr animować, aby przestały się kręcić po upadku. Po drugie, należy właściwie dopasować siłę deflectora i jego variation, żeby nie było tego efektu sprężynek. Po trzecie. PArray jest oparty na cząsteczkach i to one się odbijają a nie obikt i jego wierzchołki więc jest to pewnego rodzaju uproszczenie... Po czwarte... pamietaj o parametrze friction, żeby elementy obiektu zatrzymały się po upadku... to na razie tyle.. pozdro To co pisałem wcześniej wciąz podtrzymuję... z caym szacunkiem Dunde... zrób podobną anime, ale zakręć cząsteczkami :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się