Napisano 20 Marzec 200421 l Cześć. Do jutra musze zrobić animacje w której jedna kula wpada na drugą i rozbija ją na kawałki. Użyłem PArray i wszystko pięknie, tylko że kawałki rozbitej kuli upadają na ziemie zachowując się jak galareta! Tak dziwnie sie trzęsą. Gdzie można kontrolować ich sprężystość i ogdziaływanie z podłożem, tak aby uapadały jak sztywne ciało stałe i wyglądało to realistycznie? Jak manipuluję Strength w Gravity to nie zdaje się na wiele. Pomocy! :( (pracuję w 3d Studio max r3 ) Pozdrawiam:)
Napisano 21 Marzec 200421 l Autor wow DUNDE!!! ale poświęcenie, żeby od razu video tutoriala trzaskać....wielkie dzięki!!! :) Problem w tym, że to co tam pokazałęś to już dawno zrobiem. Chodzi o to, że nie moge kontrolować upadku tych strzępów rozbitej kuli. Sprężynują o podłoże dosłownie jak galaretka. Więc jeśli ktoś w dwóch zdaniach może mi napisać gdzie to kontorolować to byłbym wdzięczny. Próbowałem już z ustawieniami grafitacji, deflectora i particle motion i na niewiele to sie zdaje. Moze coś źle robię? HELP :(
Napisano 22 Marzec 200421 l muszę Cię zasmucić :( PArray nie ma kontroli odpowiadającej za blokowanie rotacji cząstek po rozpadnięciu... poszukaj może na maxplugins.de jakeigoś darmowego pluga który ten problem rozwiązuje....
Napisano 31 Marzec 200421 l Sprawdziłem... PArray plus deflector powinny dać radę, o ile ustawienia są właściwe....jest kilka haczyków. Po pierwsze... jeśli cząsteczki się kręcą w wyniku ustawienia parametru particle rotation, to należy ten parametr animować, aby przestały się kręcić po upadku. Po drugie, należy właściwie dopasować siłę deflectora i jego variation, żeby nie było tego efektu sprężynek. Po trzecie. PArray jest oparty na cząsteczkach i to one się odbijają a nie obikt i jego wierzchołki więc jest to pewnego rodzaju uproszczenie... Po czwarte... pamietaj o parametrze friction, żeby elementy obiektu zatrzymały się po upadku... to na razie tyle.. pozdro To co pisałem wcześniej wciąz podtrzymuję... z caym szacunkiem Dunde... zrób podobną anime, ale zakręć cząsteczkami :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto