guru Napisano 13 Maj 2009 Napisano 13 Maj 2009 mam takie pytanie dot. riggowania. mam model robota i nie chce by jego powiedzmy "ręce" nie zginały sie jak skóra tylko (nie naginały sie) tylko jak to jest w kopatkach i innych takich maszynach by na sztywno sie zginały. Jak moge uzyskać taki efekt? czy Bones same dadzą rade. Dodam ze uzywam 3ds max2009
Reanimator Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 dadza. po prostu musisz zeskinowac pojedyncze czesci do jednej kosci. mozesz tez zlinkowac (przyparentowac) dany element do kosci w tym przypadku.
guru Napisano 14 Maj 2009 Autor Napisano 14 Maj 2009 a możesz mi troche jaśniej bo jezeli chodzi o rigowanie to jedyne co w zyciu zrobilem to podpiołemm bipeda i jego animowałem. Ale czy to umożliwi poruszanie np ramieniem bez poruszania siatką z klatki piersiowej???? Chciałbym sie dowiedzieć wcześniej jak to zrobić by nie zakręcić sie w jednym miejscu a na to niestety nie mam czasu.
Reanimator Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 Musialbym napisac caly tutorial. Odpal Helpa, poczytaj o modyfikatorze Skin. Wszystko bedize jasne. Pozwala ustalic na jakie czesci modelu ma wplyw kazda z kosci.
Kris_R Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 Ale na początek może zwykle linkowanie starczy.. tak jak pisałeś wcześniej Reanimator.. Wiesz jak linkować obiekty guru? Tak aby jeden był rodzicem (parent) a drugi dzieckiem (child)? Takie rozwiąznie Ci wystarczy na rozgrzewkę... po prostu podpinasz element geometrii (na przykład ramię robota) do odpowiedniej kości.. i jak ta kość się poruszy, to geometria podąży za nią bez deformacji ... tylko na twardo. Powinieneś dać radę. Ikona do linkowania jest na samej górze po lewej... Link.
guru Napisano 14 Maj 2009 Autor Napisano 14 Maj 2009 czaje dzieki wielkie za pomoc. poczytam cos o Skinie jeszcze. Kris_R tak jak mowisz z tym linkowaniem to spoko ale to chyba bedzie dzialalo tylko na jedną kość, a co bedzie na połaczeniach? Nie chce uzuskac efektu ze moj robot:P ze STALI zgina sie jak guma:P.
runiul Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 osobiscie uwazam ze to wlasnie propozycja linkowania jest najlepsza. To wlasnie ta technika oddaje dzialanie i relacje miedzy czesciami maszyny.
efka Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 Wszystko zależy jaką konstrukcję ma siatka obiektu. Jeśli to jednolita bryła to wtedy bones i modyfikator skin powinny sprawdzić się lepiej. Jeżeli natomiast obiekt składa się z kilku elementów (np. ramię osobno, ręka osobno itd.) to wtedy linkowanie. O tej drugiej metodzie możesz poczytać tutaj: http://www.oktutorials.com/3d-studio-max-tutorials/animation/robotic-arm
boner2 Napisano 15 Maj 2009 Napisano 15 Maj 2009 linkowanie to jedyna sluszna droga w tym przypadku...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się