Skocz do zawartości

Riggowanie


guru

Rekomendowane odpowiedzi

mam takie pytanie dot. riggowania.

mam model robota i nie chce by jego powiedzmy "ręce" nie zginały sie jak skóra tylko (nie naginały sie) tylko jak to jest w kopatkach i innych takich maszynach by na sztywno sie zginały.

 

Jak moge uzyskać taki efekt? czy Bones same dadzą rade.

Dodam ze uzywam 3ds max2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

a możesz mi troche jaśniej bo jezeli chodzi o rigowanie to jedyne co w zyciu zrobilem to podpiołemm bipeda i jego animowałem.

 

Ale czy to umożliwi poruszanie np ramieniem bez poruszania siatką z klatki piersiowej????

 

Chciałbym sie dowiedzieć wcześniej jak to zrobić by nie zakręcić sie w jednym miejscu a na to niestety nie mam czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na początek może zwykle linkowanie starczy.. tak jak pisałeś wcześniej Reanimator..

 

Wiesz jak linkować obiekty guru? Tak aby jeden był rodzicem (parent) a drugi dzieckiem (child)? Takie rozwiąznie Ci wystarczy na rozgrzewkę... po prostu podpinasz element geometrii (na przykład ramię robota) do odpowiedniej kości.. i jak ta kość się poruszy, to geometria podąży za nią bez deformacji ... tylko na twardo. Powinieneś dać radę. Ikona do linkowania jest na samej górze po lewej... Link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czaje dzieki wielkie za pomoc. poczytam cos o Skinie jeszcze.

 

Kris_R tak jak mowisz z tym linkowaniem to spoko ale to chyba bedzie dzialalo tylko na jedną kość, a co bedzie na połaczeniach? Nie chce uzuskac efektu ze moj robot:P ze STALI zgina sie jak guma:P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaką konstrukcję ma siatka obiektu. Jeśli to jednolita bryła to wtedy bones i modyfikator skin powinny sprawdzić się lepiej. Jeżeli natomiast obiekt składa się z kilku elementów (np. ramię osobno, ręka osobno itd.) to wtedy linkowanie. O tej drugiej metodzie możesz poczytać tutaj:

http://www.oktutorials.com/3d-studio-max-tutorials/animation/robotic-arm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności