Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam takie pytanie dot. riggowania.

mam model robota i nie chce by jego powiedzmy "ręce" nie zginały sie jak skóra tylko (nie naginały sie) tylko jak to jest w kopatkach i innych takich maszynach by na sztywno sie zginały.

 

Jak moge uzyskać taki efekt? czy Bones same dadzą rade.

Dodam ze uzywam 3ds max2009

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dadza. po prostu musisz zeskinowac pojedyncze czesci do jednej kosci. mozesz tez zlinkowac (przyparentowac) dany element do kosci w tym przypadku.

Napisano
  • Autor

a możesz mi troche jaśniej bo jezeli chodzi o rigowanie to jedyne co w zyciu zrobilem to podpiołemm bipeda i jego animowałem.

 

Ale czy to umożliwi poruszanie np ramieniem bez poruszania siatką z klatki piersiowej????

 

Chciałbym sie dowiedzieć wcześniej jak to zrobić by nie zakręcić sie w jednym miejscu a na to niestety nie mam czasu.

Napisano

Musialbym napisac caly tutorial.

 

Odpal Helpa, poczytaj o modyfikatorze Skin. Wszystko bedize jasne. Pozwala ustalic na jakie czesci modelu ma wplyw kazda z kosci.

Napisano

Ale na początek może zwykle linkowanie starczy.. tak jak pisałeś wcześniej Reanimator..

 

Wiesz jak linkować obiekty guru? Tak aby jeden był rodzicem (parent) a drugi dzieckiem (child)? Takie rozwiąznie Ci wystarczy na rozgrzewkę... po prostu podpinasz element geometrii (na przykład ramię robota) do odpowiedniej kości.. i jak ta kość się poruszy, to geometria podąży za nią bez deformacji ... tylko na twardo. Powinieneś dać radę. Ikona do linkowania jest na samej górze po lewej... Link.

Napisano
  • Autor

czaje dzieki wielkie za pomoc. poczytam cos o Skinie jeszcze.

 

Kris_R tak jak mowisz z tym linkowaniem to spoko ale to chyba bedzie dzialalo tylko na jedną kość, a co bedzie na połaczeniach? Nie chce uzuskac efektu ze moj robot:P ze STALI zgina sie jak guma:P.

Napisano

osobiscie uwazam ze to wlasnie propozycja linkowania jest najlepsza. To wlasnie ta technika oddaje dzialanie i relacje miedzy czesciami maszyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności