akkarin Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 Witam, Mam problem ze zrenderowaniem w Mr sceny w ktorej jako tlo ustawiona jest zwykla mapa (zdjecie) do ktorego jest cos dorenderowywane. Generalnie chodzi o to ze zdjecie ustawiam po prostu w oknie np perspectiv jako background viewport map. Gdy wyrenderuje to scanlinem to jest i zdjecie w tle i moje obiekty dostawione. Jesli sie przelacze na mr i wlacze system daylight (mapa w enviroment jest to zdjecie nie zadne skylight mapy mr) to mam czarne tlo (bo wylaczam mr sky) i modele poprawnie oswietone. Problem polega na niepokazywaniu tej mapy po wyrenderowaniu. Probowalem wielu kombinacji i nic nie pomaga. Czy mialby ktos pomysl jak to ustawic? Dzieki i pozdrawiam
mkeruj Napisano 14 Maj 2009 Napisano 14 Maj 2009 Nie wiem jak w mentalu, ale w vrayu to bym zapisał png z alphą.
akkarin Napisano 14 Maj 2009 Autor Napisano 14 Maj 2009 Tak, ale nie dokonca zrozumiales moj problem. Mi chodzi o to zebym widzial w oknie zrenderowane tlo razem ze scena. W celach pogladowych, przy testach itp. Po prostu nie widze po wyrenderowaniu zdjecia podlozonego w viewport.
akkarin Napisano 16 Maj 2009 Autor Napisano 16 Maj 2009 Gdyby ktos byl ciekawy jak ustawic mental ray'a z ‘mr Photographic Exposure' i nie miec czarnego tla w renderze tylko mape podozona jako background w viewport to polecam ten watek - wszystko ladnie wytlumaczone. link:mr Photographic Exposure and Dayligt System watek do zakmniecia, pozdrawiam.
aduko Napisano 9 Czerwiec 2009 Napisano 9 Czerwiec 2009 (edytowane) Robię takią szybką wizke wnętrza, same ściany, płytki i sufit napinany (DPS), ale mam problem z tym tłem, link powyżej nierobi. A potrzebuję jakiś ładny widoczek za okno wstawić, ktoś pomoże na szybko? Edytowane 9 Czerwiec 2009 przez aduko
akkarin Napisano 10 Czerwiec 2009 Autor Napisano 10 Czerwiec 2009 najszybciej to tak, Rendering/Environment potem wlaczasz mr Photographic Exposure Control i nizej przy opcji Physical Scale ustawiasz dla unitless jakas duza wartosc 999999 i powinien sie rozjasnic obrazek podlaozony pod tlo. Nie powinno sie tak tego robic, ale szybko dziala. W pomocy maxa pod haslem "Matte/Shadow/Reflection (mi) Material" jest tutorial pokazujacy jak uzywac Matte Shadow materialu i dodatkowo jak ustawic te wszystkie mapy na tlo przy uzyciu mental switcher map itp. Mozesz ustawic taki material dla otoczenia sceny i w RGB Intensity dac duza wartosc - to tez bedzie dzialac.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się