Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Na Polycouncie widzialem taka wypasiona pracke, ktorej autor oswiadczyl ze nie bedzie sie szczypal i celuje pod engine Dooma 3. Oznacza to wykorzystanie przynajmniej 3 map - diffuse, normal i bump. Wygenerowanie normal map wymaga stworzenia piknego modelu hi- poly, wypiek takowej mapy i zaaplikowanie w lo-poly.

 

Pytanie: jak wykorzystac opcje wypieku mapy normalnych w MAXIE? standardowo wychodzi jednobarwna blekitna mapa. W sumie sie nie dziwie, bo przeciez displace\'a mozemy okreslic porownujac ksztalt modelu \'realistycznego\' z faktyczna powierzchnia modelu nizszej jakosci. No i jestem w kropce, bo tak sie zastanawiam i nie potrafie wymyslec powodu dla ktorego mialoby wyjsc z wypieku mapy normalnych cos innego niz plaski blekit. Przeczesuje inet i widze jakies pierdoly tylko pod LW i Maye, o 3dsmax cisza :mad:

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Myśle że chodzi o oświetlenie. \"Wypiekania\" map używa się głównie po to żeby zapisać na mapie jej oświetlenie(polecam Skylight), potem wyrzucamy światło ze sceny a nasz model sprawia wrażenie jakby był pięknie oświetlony. Więc robiąc model Hi poly i wypiekając na mim tekstury z oświetleniem otrzymujemy ładny efekt, który potem wrzucamy na low poly.

Nie wiem czy o to Ci chodzi czy nie. Ale pewnie nie.. :P

Napisano
  • Autor

Chyba jednak nie o to chodzi :) Proponuje oblukac watek http://dynamic.gamespy.com/~polycount/ubb/Forum2/HTML/008555.html?00071

 

Mapa normalnych sluzy do \'oszukiwania\' w temacie geometrii, mozna nadac wrazenie realistycznych nierownosci na plaskiej powierzchni. Jest zbiorem wektorow normalnych, przy czym kazdy kanal RGB odpowiada za odpowiednia skladowa: x, y lub z. Dzieki temu mozesz uksztaltowac wirtualna powierzchnie, ktorej tak naprawde nie ma, ale jako podklad uzywac nedznego low poly. Tylko kanciasty kontur postaci mowi ze to nie jest zajebisty hi-poly.

Wszystko pieknie ale za cholere nie wiem jak wykorzystac 3dsmaxowa opcje wypiekania mapy normalnych by mialo to sens... eh

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.