Napisano 22 Marzec 200421 l Na Polycouncie widzialem taka wypasiona pracke, ktorej autor oswiadczyl ze nie bedzie sie szczypal i celuje pod engine Dooma 3. Oznacza to wykorzystanie przynajmniej 3 map - diffuse, normal i bump. Wygenerowanie normal map wymaga stworzenia piknego modelu hi- poly, wypiek takowej mapy i zaaplikowanie w lo-poly. 聽 Pytanie: jak wykorzystac opcje wypieku mapy normalnych w MAXIE? standardowo wychodzi jednobarwna blekitna mapa. W sumie sie nie dziwie, bo przeciez displace\'a mozemy okreslic porownujac ksztalt modelu \'realistycznego\' z faktyczna powierzchnia modelu nizszej jakosci. No i jestem w kropce, bo tak sie zastanawiam i nie potrafie wymyslec powodu dla ktorego mialoby wyjsc z wypieku mapy normalnych cos innego niz plaski blekit. Przeczesuje inet i widze jakies pierdoly tylko pod LW i Maye, o 3dsmax cisza :mad:
Napisano 23 Marzec 200421 l My艣le 偶e chodzi o o艣wietlenie. \"Wypiekania\" map u偶ywa si臋 g艂贸wnie po to 偶eby zapisa膰 na mapie jej o艣wietlenie(polecam Skylight), potem wyrzucamy 艣wiat艂o ze sceny a nasz model sprawia wra偶enie jakby by艂 pi臋knie o艣wietlony. Wi臋c robi膮c model Hi poly i wypiekaj膮c na mim tekstury z o艣wietleniem otrzymujemy 艂adny efekt, kt贸ry potem wrzucamy na low poly. Nie wiem czy o to Ci chodzi czy nie. Ale pewnie nie.. :P
Napisano 23 Marzec 200421 l Autor Chyba jednak nie o to chodzi :) Proponuje oblukac watek http://dynamic.gamespy.com/~polycount/ubb/Forum2/HTML/008555.html?00071 聽 Mapa normalnych sluzy do \'oszukiwania\' w temacie geometrii, mozna nadac wrazenie realistycznych nierownosci na plaskiej powierzchni. Jest zbiorem wektorow normalnych, przy czym kazdy kanal RGB odpowiada za odpowiednia skladowa: x, y lub z. Dzieki temu mozesz uksztaltowac wirtualna powierzchnie, ktorej tak naprawde nie ma, ale jako podklad uzywac nedznego low poly. Tylko kanciasty kontur postaci mowi ze to nie jest zajebisty hi-poly. Wszystko pieknie ale za cholere nie wiem jak wykorzystac 3dsmaxowa opcje wypiekania mapy normalnych by mialo to sens... eh
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto