kubapod1989 Napisano 24 Maj 2009 Napisano 24 Maj 2009 (edytowane) Witam,jestem początkujący i rozpocząłem swój drugi projekt w maxie - schody. Przedstawiam wstępny render i proszę o porady co zmienić aby scena nabrała realizmu. Szczególnie miłe rady odnośnie oświetlenia. http://img7.imageshack.us/my.php?image=schodynieudany02.png Edytowane 25 Maj 2009 przez kubapod1989
kubapod1989 Napisano 26 Maj 2009 Autor Napisano 26 Maj 2009 Byłby ktoś tak dobry i mógł mi pomóc ? Moje oświetlenie to hdri + omni. Materiał ścian zrobił się jakiś zółty dlaczego ?
Loki Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 używasz HDRI - więc światło jest zbliżone do średniej kolorów tego HDRI, poszukaj innej mapki to będziesz miał inny kolor ścian - to jest akurat zjawisko jak najbardziej naturalne (no moze nie do końca, ale w dużym stopniu) zauważ ze nawet idealnie biała kartka papieru wieczorem przy zachodzącym słoncu już nie jest biała, to po pierwsze, a po drugie, podłogę masz drewnianą właśnie wpadającą w żółty, więc sporo światła odbija się od niej i to tez dokłada swoje do kolorów w scenie (w sumie przewaga tego żółtego z tąd się bierze). Da się to ominąć - poczytaj sobie o vrayOverrideMaterial. Co zaś do samej realistyki sceny - no to troche za mało masz modeli poprostu - im więcej detali tym bardziej realnie to będzie wyglądać. Tak samo np: bump na podłodze - za duzy, za duże deski, kiepski widok za oknem (renderujesz do png wtedy masz alpha chanell i mozesz sobie w photoshopie dodać jaki widok Ci się podoba - wazne żeby zachować linię horyzontu na odpowiednim poziomie, bo oko nie chce dać się oszukać sztucznymi horyzontami)
kubapod1989 Napisano 27 Maj 2009 Autor Napisano 27 Maj 2009 Kolejny render. Mam nadzieję, że choć troche lepszy. Nadal liczę na wasze rady i wskazówki, za które z góry dziękuję. http://img40.imageshack.us/img40/7903/renderschody0011.jpg