Skocz do zawartości

Schody


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

używasz HDRI - więc światło jest zbliżone do średniej kolorów tego HDRI, poszukaj innej mapki to będziesz miał inny kolor ścian - to jest akurat zjawisko jak najbardziej naturalne (no moze nie do końca, ale w dużym stopniu) zauważ ze nawet idealnie biała kartka papieru wieczorem przy zachodzącym słoncu już nie jest biała, to po pierwsze, a po drugie, podłogę masz drewnianą właśnie wpadającą w żółty, więc sporo światła odbija się od niej i to tez dokłada swoje do kolorów w scenie (w sumie przewaga tego żółtego z tąd się bierze). Da się to ominąć - poczytaj sobie o vrayOverrideMaterial.

 

Co zaś do samej realistyki sceny - no to troche za mało masz modeli poprostu - im więcej detali tym bardziej realnie to będzie wyglądać. Tak samo np: bump na podłodze - za duzy, za duże deski, kiepski widok za oknem (renderujesz do png wtedy masz alpha chanell i mozesz sobie w photoshopie dodać jaki widok Ci się podoba - wazne żeby zachować linię horyzontu na odpowiednim poziomie, bo oko nie chce dać się oszukać sztucznymi horyzontami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mi ktoś powiedzieć jak zmienic to oświetlenie, żeby go jeszcze gorzej nie zepsuć ? Scena wyrenderowana powyżej była oświetlona hdri + omni. Spróbowałem dodać vray daylight za oknem, ale efekty były beznadziejne. Mam chyba zbyt małe doświadczenie z oświetleniem. Jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budynek nie jest zamknięty. Czy to coś zmienia? Omni użyłem, ponieważ wnętrze było zbyt ciemne. Pewnie będzie to banalne pytanie,ale jak zwiększyć moc oświetlenia hdri? Jakiego oświetlenia najlepiej użyć w tej scenie (vray) ? Mam duże chęci do pracy.Nie mogę teraz poświęcić czasu na tutoriale, ponieważ muszę dokończyć tą scenę ( jest do wizualizacja do projektu schodów, który muszę niedługo oddać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Przede wszystkim zwiększyłbym trochę wartości samplowania. Jeśli rendzisz na Adaptive subdivision, to minimalną wartość daj na 0. (domyślnie jest na -1). Maksymalną wartość też możesz zwiększyć, ale chyba nie ma większej potrzeby, a zdecydowanie spowolniło by to renderowanie.

 

Ps. To jest moja wizja na likwidowanie szumów. Ale ja też jestem początkujący, dlatego możliwe, że znajdziesz lepszą ofertę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności