Napisano 24 Maj 200915 l Witam,jestem początkujący i rozpocząłem swój drugi projekt w maxie - schody. Przedstawiam wstępny render i proszę o porady co zmienić aby scena nabrała realizmu. Szczególnie miłe rady odnośnie oświetlenia. http://img7.imageshack.us/my.php?image=schodynieudany02.png Edytowane 25 Maj 200915 l przez kubapod1989
Napisano 26 Maj 200915 l Autor Byłby ktoś tak dobry i mógł mi pomóc ? Moje oświetlenie to hdri + omni. Materiał ścian zrobił się jakiś zółty dlaczego ?
Napisano 26 Maj 200915 l używasz HDRI - więc światło jest zbliżone do średniej kolorów tego HDRI, poszukaj innej mapki to będziesz miał inny kolor ścian - to jest akurat zjawisko jak najbardziej naturalne (no moze nie do końca, ale w dużym stopniu) zauważ ze nawet idealnie biała kartka papieru wieczorem przy zachodzącym słoncu już nie jest biała, to po pierwsze, a po drugie, podłogę masz drewnianą właśnie wpadającą w żółty, więc sporo światła odbija się od niej i to tez dokłada swoje do kolorów w scenie (w sumie przewaga tego żółtego z tąd się bierze). Da się to ominąć - poczytaj sobie o vrayOverrideMaterial. Co zaś do samej realistyki sceny - no to troche za mało masz modeli poprostu - im więcej detali tym bardziej realnie to będzie wyglądać. Tak samo np: bump na podłodze - za duzy, za duże deski, kiepski widok za oknem (renderujesz do png wtedy masz alpha chanell i mozesz sobie w photoshopie dodać jaki widok Ci się podoba - wazne żeby zachować linię horyzontu na odpowiednim poziomie, bo oko nie chce dać się oszukać sztucznymi horyzontami)
Napisano 27 Maj 200915 l Autor Kolejny render. Mam nadzieję, że choć troche lepszy. Nadal liczę na wasze rady i wskazówki, za które z góry dziękuję. http://img40.imageshack.us/img40/7903/renderschody0011.jpg
Napisano 28 Maj 200915 l Prawie brak cieni, swiatlo jest bardzo nie tak. Za oknem wszystko stonowane za to prawa sciana wyglada jakby walsnie oberwala atomowka. powodzenia :)
Napisano 28 Maj 200915 l Autor Mógłby mi ktoś powiedzieć jak zmienic to oświetlenie, żeby go jeszcze gorzej nie zepsuć ? Scena wyrenderowana powyżej była oświetlona hdri + omni. Spróbowałem dodać vray daylight za oknem, ale efekty były beznadziejne. Mam chyba zbyt małe doświadczenie z oświetleniem. Jakieś rady?
Napisano 28 Maj 200915 l heh, cwiczyc, przerobic troche tutkow o oswietleniu w vrayu. Nie wiem po co ci tam omni. A tak zapytam, masz ten budynek zamkniety? Bo troche wyglada jakby za kamera nie bylo w ogole sciany.
Napisano 28 Maj 200915 l Autor Budynek nie jest zamknięty. Czy to coś zmienia? Omni użyłem, ponieważ wnętrze było zbyt ciemne. Pewnie będzie to banalne pytanie,ale jak zwiększyć moc oświetlenia hdri? Jakiego oświetlenia najlepiej użyć w tej scenie (vray) ? Mam duże chęci do pracy.Nie mogę teraz poświęcić czasu na tutoriale, ponieważ muszę dokończyć tą scenę ( jest do wizualizacja do projektu schodów, który muszę niedługo oddać).
Napisano 30 Maj 200915 l Autor Kolejny render. Oświetlenie vray light, GI. W ten weekend muszę przygotować render schodów do wydruku, więc proszę o porady i opinie.
Napisano 31 Maj 200915 l Autor Kolejny troche jaśniejszy i pojawiła się roślinka. A jak zmniejszyć ziarno ? Bo nie bardzo wiem. P.S. Nie czepiajcie się białego koło barierki, bo w pośpiechu źle obrobilem w photoshopie.
Napisano 31 Maj 200915 l Przede wszystkim zwiększyłbym trochę wartości samplowania. Jeśli rendzisz na Adaptive subdivision, to minimalną wartość daj na 0. (domyślnie jest na -1). Maksymalną wartość też możesz zwiększyć, ale chyba nie ma większej potrzeby, a zdecydowanie spowolniło by to renderowanie. Ps. To jest moja wizja na likwidowanie szumów. Ale ja też jestem początkujący, dlatego możliwe, że znajdziesz lepszą ofertę.
Napisano 31 Maj 200915 l O! Mam coś dla Ciebie: http://www.max3d.pl/tut.php?id=272 Inny sposób na szumy :) Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto