Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Korzystamy w firmie z silnika graficznego Unity3d , formatem do "przenoszenia" danych pomiędzy nim a maxem jest .fbx.

 

Teraz pytanie - jak w maksie "poprawnie" nakłada się wiele tekstur na jedną powierzchnię ?

 

Efekt jaki chcemy uzyskać to obiekt, który ma na sobie różne wersje tekstur, i w samym silniku włączanie/wyłączanie odpowiednich wersji.

 

Jestem - jak to się mówi - w kropce.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz spróbować z materiałem multi/sub object ale to chyba nie to o co Ci chodzi

Mając na różnych Id`kach różne texy można by w silniku zmieniać tylko ID i texy by się podmieniały ale nie wiem czy Ci sie wyeksportuje cały multi/sub.

Edytowane przez Ex3

Napisano

Można by jakoś fake'ować mając kilka wersji tego obiektu z nałożonymi różnymi teksturami i przy wyborze danej powierzchni wgrywany byłby dany obiekt. Albo użyć za teksturę 'mini' animacji, w której zmieniałaby się tekstura, a wybór określonej powierzchni skutkowałby przeskoczeniem do danej klatki animacji. Ale to taka moja radosna twórczość, hehe, poza tym nie mam pojęcia na jakiej zasadzie działa wspomniany silnik:)

 

Pozdr i powodzenia:)

Napisano

A nie jest tak przypadkiem, że dopiero w silniku ustalasz,że na daną powierzchnię ma być nakładane wiele tekstur ( taki multitexture ) ?

Napisano
  • Autor

- podmiana tekstur "z ręki" jest jak najbardziej możliwa , ale jest to bardzo uciążliwe , bo mając wiele obiektów robi się dużo rzeczy do zapamiętania. Programista musi się później martwić jak się nazywają poszczególne segmenty w modelu , itd itp. same problemy :P

 

- podmiana całych modeli oczywiście nie jest najlepszym pomysłem. Np. kiedy chcemy przejść w widok "noktowizyjny" , to jak by za każdym razem wszystko przeładowywać ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.