amerykanin Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 Witam. Korzystamy w firmie z silnika graficznego Unity3d , formatem do "przenoszenia" danych pomiędzy nim a maxem jest .fbx. Teraz pytanie - jak w maksie "poprawnie" nakłada się wiele tekstur na jedną powierzchnię ? Efekt jaki chcemy uzyskać to obiekt, który ma na sobie różne wersje tekstur, i w samym silniku włączanie/wyłączanie odpowiednich wersji. Jestem - jak to się mówi - w kropce. Pozdrawiam
Ex3 Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 (edytowane) Możesz spróbować z materiałem multi/sub object ale to chyba nie to o co Ci chodzi Mając na różnych Id`kach różne texy można by w silniku zmieniać tylko ID i texy by się podmieniały ale nie wiem czy Ci sie wyeksportuje cały multi/sub. Edytowane 26 Maj 2009 przez Ex3
Touch Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 Można by jakoś fake'ować mając kilka wersji tego obiektu z nałożonymi różnymi teksturami i przy wyborze danej powierzchni wgrywany byłby dany obiekt. Albo użyć za teksturę 'mini' animacji, w której zmieniałaby się tekstura, a wybór określonej powierzchni skutkowałby przeskoczeniem do danej klatki animacji. Ale to taka moja radosna twórczość, hehe, poza tym nie mam pojęcia na jakiej zasadzie działa wspomniany silnik:) Pozdr i powodzenia:)
La R Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 A nie jest tak przypadkiem, że dopiero w silniku ustalasz,że na daną powierzchnię ma być nakładane wiele tekstur ( taki multitexture ) ?
amerykanin Napisano 26 Maj 2009 Autor Napisano 26 Maj 2009 - podmiana tekstur "z ręki" jest jak najbardziej możliwa , ale jest to bardzo uciążliwe , bo mając wiele obiektów robi się dużo rzeczy do zapamiętania. Programista musi się później martwić jak się nazywają poszczególne segmenty w modelu , itd itp. same problemy :P - podmiana całych modeli oczywiście nie jest najlepszym pomysłem. Np. kiedy chcemy przejść w widok "noktowizyjny" , to jak by za każdym razem wszystko przeładowywać ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się