Skocz do zawartości

amerykanin

Members
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

amerykanin's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. - podmiana tekstur "z ręki" jest jak najbardziej możliwa , ale jest to bardzo uciążliwe , bo mając wiele obiektów robi się dużo rzeczy do zapamiętania. Programista musi się później martwić jak się nazywają poszczególne segmenty w modelu , itd itp. same problemy :P - podmiana całych modeli oczywiście nie jest najlepszym pomysłem. Np. kiedy chcemy przejść w widok "noktowizyjny" , to jak by za każdym razem wszystko przeładowywać ...
  2. Witam. Korzystamy w firmie z silnika graficznego Unity3d , formatem do "przenoszenia" danych pomiędzy nim a maxem jest .fbx. Teraz pytanie - jak w maksie "poprawnie" nakłada się wiele tekstur na jedną powierzchnię ? Efekt jaki chcemy uzyskać to obiekt, który ma na sobie różne wersje tekstur, i w samym silniku włączanie/wyłączanie odpowiednich wersji. Jestem - jak to się mówi - w kropce. Pozdrawiam
  3. Witam. Temat jak najbardziej głupi, ale ... Pracuję na 2 monitorach , i ostatnio 3d max robi z tego powodu straszne problemy ( np. jak go zmaksymalizuję na jednym monitorze , to są wszystkie ikonki , a jak zrobię to na drugim monitorze , to ikonek magicznie nie ma ). Po normalnym odinstalowaniu i skasowaniu katalogu Autodesk i tak zachowują się gdzieś plik z konfiguracją, ponieważ po takim odinstalowaniu aplikacji, i ponownym jej zainstalowaniu i uruchomieniu - pozostały wszzystkie moje ustawienia. Czy ktoś może wie gdzie one są ? :]
  4. Witam. Nie bardzo mogę znaleźć - czy się da ( i jak ) zresetować numery vertexów ? Bo potrzebuję, żeby przy eksporcie np. do .obj , dostać listę vertexów , ale w kolejności "po obwodzie" , a nie rozrzuconych tak losowo.
  5. Witam. Mam pytanie, na które ( przynajmniej teraz ) jest mi trudno znaleźć odpowiedź w internecie. Mianowicie, czy jest jakiś prosty sposób, żeby przenieść design zrobiony w photoshopie do joomli ? W photoshopie można pociąć nasz projekt, i program nawet wygeneruje nam CSS, ale co dalej - szczerze mówiąc nigdy się tym nie bawiłem. Może znacie jakiś tutorial gdzie opiszą jak to zrobić w kilku krokach. Albo nawet nie w kilku krokach, tylko wyjaśnią jak to zrobić od początku do końca. Pozdrawiam
  6. Ja ( niestety ) miałem z tym więcej do czynienia :P Generalnie potrzebujesz maxa, importer/exporter do formatu .smd ( http://amerykanin.civ.pl/pub/SMD.zip ) i czegoś co skompiluje pliki smd do formatu .mdl ( np. milkshape ) Bo w uproszczeniu można powiedzieć, że plik .mdl, to jest zlepek wielu plików .smd + tekstury. Weź jakiś przykładowy plik .mdl ( zwykły model z CS'a ), rozkompiluj w milkshape ( są też inne programy do tego, ale nie pamiętam nazw ), i zobacz sobie jak to jest zrobione. Dostaniesz pliki .smd , jeden .qc i tekstury w formacie .bmp - W jednym pliku .smd ( zazwyczaj z nazwą taką jak ma model ) są zapisane informacje referencyjne, czyli układ kości, które vertexy są do czego przywiązane itp. - W pozostałych plikach .smd są zapisane animacje postaci, generalnie jest to podanie położenia każdej kości w każdej klatce animacji(tak mi się przynajmniej wydaje), ale to nieistotne bo i tak robi to za nas exporter, tylko tak piszę co tam jest w środku jak by się ktoś zastanawiał :P - W pliku .qc masz zapisane informacje potrzebne do kompilacji, czyli np. nazwy animacji i przypisane do nich pliki .smd w których te animacje się znajdują, poza tym jest masa innych rzeczy, ale to sobie musisz wydedukować. Jak już zrobisz co trzeba, to w milkshape robisz "kompiluj" i wskazujesz plik .qc, w efekcie dostajesz plik .mdl. Oczywiście, jeżeli chcesz sobie zmodować np. tekstury czy coś takiego prostego, to wystarczy że rozkompilujesz model, podmienisz tekstury i skompilujesz, bez edytowania .qc ( bo i po co, skoro wszystko i tak zostaje po staremu ). W max'ie jak eksportujesz, to będzie się Ciepie pytało czy to ma być reference czy sequence, dla jasności piszę, że reference robisz tylko raz ( taka definicja ludzika ) a później to będziesz robił do niego animacje czyli sequence. Opis dotyczy CS'a 1.6 ( czyli tego NIE source ) Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem. W razie czego możesz atakować na gg 2423942
  7. Witam. Chciałbym renderować animację przy użyciu net render. Renderowanie pojedyńczych scen działa bez problemu, ale kiedy chcę renderować animację, to liczy to tylko jeden komputer w sieci. A chciałbym, żeby każdy komputer liczył inną klatkę. Ktoś wie jak to ustawić ?
  8. .3ds mi nie pasuje ze względu na ograniczenie nazwy długości tekstury.
  9. Witam. Mam taki problem, że posiadam pewne zasoby obiektów zrobione w 3dmaxie 2008 , a potrzebuję je otworzyć w maxie 6 , ponieważ do tego maxa posiadamy plugin którym eksportujemy do już właściwego dla nas formatu (.pro , ale to w tym momencie nie istotne). Zanim będę sprawdzał wszystkie formaty dostępne na liście maxa, pomyślałem, że ktoś już miał taką zabawę z przenoszeniem obiektów do starszego maxa i potrafi coś powiedzieć na ten temat. Zależy mi na tym, żeby zostały zachowane jakieś podstawowe ustawienia materiałów. Ponieważ obiektów jest sporo, nie chciał bym tego wszystkiego od nowa ręcznie ustawiać
  10. Heh , też właśnie znalazłem jeszcze quest3d , też wydaje się świetnym ( do tego celu ) programem. Cena ( też ) bardzo podobna. No cóż , najwyżej się skończy na kupnie ...
  11. Witam. Nie bardzo wiedziałem do jakiego działu to się nadaje, jeśli popełniłem błąd - przepraszam. Mam pytanie , mianowicie poszukuję programu do tworzenia prezentacji 3d. Jak do tej pory znalazłem program SUBDO , niestety jest on dość drogi ( 1500 euro ). Chodzi o to , żeby była możliwość na scenie wgrania kilku modeli , poruszania się , oraz np. po zaznaczeniu któregoś obiektu , mogły być wyświetlane dokładniejsze informacje o nim , czy też jego mocne zbliżenie. Tworzona będzie aplikacja szkoleniowa, do nauki budowy okrętu. I narzędzie typu SUBDO by pozwoliło nam na uniknięcie pisania od podstaw własnej aplikacji. Może komuś przychodzą do głowy jakieś inne aplikacje tego typu ? Pozdrawiam
  12. Tylko sprawa jest jeszcze taka, że to nie jest jedyna tekstura która będzie nakładana na ten 'obiekt'. Może być tekstura z 8 paskami , a może być tekstura z 3 paskami , i to wszystko powinno działać na tym samym modelu , więc takie ręczne 'kolorowanie' raczej się w tym przypadku nie sprawdzi.
  13. No właśnie nie wystarcza :/
  14. "nie wiem co, nie wiem jak" ale zaczęło działać ( chwilowa niedyspozycja ? ). W każdym razie dzięki za szybką odpowiedź.
  15. Witam. Głupi problem , http://img115.imageshack.us/img115/9402/clipboard02kq0.jpg , jak widać , guziki u góry nagle zrobiły się bez oznaczeń. Był restart aplikacji , restart komputera , restartowanie ustawień UI , zmiana na Open GL i spowrotem na Direct3d , i nie wiem już co mam zrobic z tym fantem :/ Może ktos miał podobny problem. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności