Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Korzystamy w firmie z silnika graficznego Unity3d , formatem do "przenoszenia" danych pomiędzy nim a maxem jest .fbx.

 

Teraz pytanie - jak w maksie "poprawnie" nakłada się wiele tekstur na jedną powierzchnię ?

 

Efekt jaki chcemy uzyskać to obiekt, który ma na sobie różne wersje tekstur, i w samym silniku włączanie/wyłączanie odpowiednich wersji.

 

Jestem - jak to się mówi - w kropce.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 975
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz spróbować z materiałem multi/sub object ale to chyba nie to o co Ci chodzi

Mając na różnych Id`kach różne texy można by w silniku zmieniać tylko ID i texy by się podmieniały ale nie wiem czy Ci sie wyeksportuje cały multi/sub.

Edytowane przez Ex3

Napisano

Można by jakoś fake'ować mając kilka wersji tego obiektu z nałożonymi różnymi teksturami i przy wyborze danej powierzchni wgrywany byłby dany obiekt. Albo użyć za teksturę 'mini' animacji, w której zmieniałaby się tekstura, a wybór określonej powierzchni skutkowałby przeskoczeniem do danej klatki animacji. Ale to taka moja radosna twórczość, hehe, poza tym nie mam pojęcia na jakiej zasadzie działa wspomniany silnik:)

 

Pozdr i powodzenia:)

Napisano

A nie jest tak przypadkiem, że dopiero w silniku ustalasz,że na daną powierzchnię ma być nakładane wiele tekstur ( taki multitexture ) ?

Napisano
  • Autor

- podmiana tekstur "z ręki" jest jak najbardziej możliwa , ale jest to bardzo uciążliwe , bo mając wiele obiektów robi się dużo rzeczy do zapamiętania. Programista musi się później martwić jak się nazywają poszczególne segmenty w modelu , itd itp. same problemy :P

 

- podmiana całych modeli oczywiście nie jest najlepszym pomysłem. Np. kiedy chcemy przejść w widok "noktowizyjny" , to jak by za każdym razem wszystko przeładowywać ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności