Napisano 27 Maj 200915 l Witam! Pracuję nad swoim pierwszym poważnym modelem w 3ds maxie i trafiłem na irytujący problem - nie bardzo wiem jaką metodą efektownie wykonać teksturowanie (unwrap). Model przedstawia smoka, tekstury pochodzą ze zdjęć, jakie zrobiłem rozmaitym gadom (głównie wężom, ale zapodział się m.in. jeden kajman który był uprzejmy otworzyć paszczękę ;) ) w miejskim zoo. Problem w tym, że model posiada ponad 70.000 polygonów (przeznaczony do animacji), a zaznaczanie pojedynczych powierzchni do unwrapu jest piekielnie czasochłonne. Czy można to zrobić efektywniej? Czy coś może przeoczyłem? Pozdrawiam!
Napisano 27 Maj 200915 l troszkę gęstawa siatka , mozesz ją pokazać? jezeli masz mesh smoothy to wyłącz je rozłóż siatke i pozniej dopiero ms....spróbuj również modyfikatora symmetry (połowe roboty mniej bedzie ;))
Napisano 27 Maj 200915 l jak dla mnie to przedwszystkim pelt maping. Zrob sobie seamy tam gdzie maja byc ciecia, jesli masz dobra siatke i loopy ladnie ida to zajmie to chwilke, a potem juz kazda powieszczhnie oddzielnie peltem potraktowac.
Napisano 27 Maj 200915 l Autor troszkę gęstawa siatka , mozesz ją pokazać? jezeli masz mesh smoothy to wyłącz je rozłóż siatke i pozniej dopiero ms....spróbuj również modyfikatora symmetry (połowe roboty mniej bedzie ;))Próbowałem tak robić (bo to faktycznie modelowane low-poly), ale MeshSmooth troszeczkę rozsadza tekstury. Widoczne zwłaszcza tam, gdzie różnica jednego polygona jest krytyczna (np. warga). @Mirach - nie wiedziałem o tej opcji 3ds maxa - właśnie szukam materiałów na googlach i w manualu; Czy mógłbyś troszkę rozwinąć swój post?
Napisano 27 Maj 200915 l jak uzywasz unwrapa masz tam pelt map. Jak popatrzysz masz tez opcje robienia seams, a takze opcje przerabiana selekcji edge na seams. Jak masz dobra siatke, to np zaznaczasz sobie szybko loop na skrzydle, zamieniasz na seam i masz w zasadzie oddzielone skrzydelko do mapowania. Ciezko opisac w paru zdaniach, tu masz video od autodesku z prezentacja tego ficzura
Napisano 27 Maj 200915 l Autor Dzięki wielkie! Już chyba się orientuję jak to działa, teraz pociąć tego nieszczęsnego smoka na seamsy :)
Napisano 27 Maj 200915 l Tam jeszcze w uwrapie masz takie narzedzie jak "relax", dzieki niemu rozlozysz tak uvalke ze nie bedzie rozciagniec w kordynatach mapowania albo bede minimalne.
Napisano 27 Maj 200915 l Tutaj masz jeszcze jednego tutka z tym peltem. Koles szybciej przechodzi do sedna: http://www.sharecg.com/v/5684/Video-Tutorial/3ds-max-pelt-mapping-tutorial
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto