Skocz do zawartości

Texturowanie high poly character - 3ds max


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Pracuję nad swoim pierwszym poważnym modelem w 3ds maxie i trafiłem na irytujący problem - nie bardzo wiem jaką metodą efektownie wykonać teksturowanie (unwrap). Model przedstawia smoka, tekstury pochodzą ze zdjęć, jakie zrobiłem rozmaitym gadom (głównie wężom, ale zapodział się m.in. jeden kajman który był uprzejmy otworzyć paszczękę ;) ) w miejskim zoo.

 

Problem w tym, że model posiada ponad 70.000 polygonów (przeznaczony do animacji), a zaznaczanie pojedynczych powierzchni do unwrapu jest piekielnie czasochłonne. Czy można to zrobić efektywniej? Czy coś może przeoczyłem?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

troszkę gęstawa siatka , mozesz ją pokazać? jezeli masz mesh smoothy to wyłącz je rozłóż siatke i pozniej dopiero ms....spróbuj również modyfikatora symmetry (połowe roboty mniej bedzie ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to przedwszystkim pelt maping. Zrob sobie seamy tam gdzie maja byc ciecia, jesli masz dobra siatke i loopy ladnie ida to zajmie to chwilke, a potem juz kazda powieszczhnie oddzielnie peltem potraktowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę gęstawa siatka , mozesz ją pokazać? jezeli masz mesh smoothy to wyłącz je rozłóż siatke i pozniej dopiero ms....spróbuj również modyfikatora symmetry (połowe roboty mniej bedzie ;))
Próbowałem tak robić (bo to faktycznie modelowane low-poly), ale MeshSmooth troszeczkę rozsadza tekstury. Widoczne zwłaszcza tam, gdzie różnica jednego polygona jest krytyczna (np. warga).

 

@Mirach - nie wiedziałem o tej opcji 3ds maxa - właśnie szukam materiałów na googlach i w manualu; Czy mógłbyś troszkę rozwinąć swój post?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak uzywasz unwrapa masz tam pelt map. Jak popatrzysz masz tez opcje robienia seams, a takze opcje przerabiana selekcji edge na seams. Jak masz dobra siatke, to np zaznaczasz sobie szybko loop na skrzydle, zamieniasz na seam i masz w zasadzie oddzielone skrzydelko do mapowania. Ciezko opisac w paru zdaniach, tu masz video od autodesku z prezentacja tego ficzura

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności