Napisano 28 Maj 200915 l Pierwszy post - czytałem zasady :) Znalazłem tak na prawdę jedną wskazówkę jak to zrobić, w temacie "o głowie orła". Chodzi o to, jak "upierzyć" model kury przeznaczony do animacji (klimat typowo bajkowy), próbowałem z Hair, ale nie udało mi się uzyskać nawet przeciętnego efektu( nie wspomnę o czasie renderingu). Jeżeli ktoś ma jakiś sposób, czy pomysł jak to wykonać to będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie :) Dodam tylko, że nie musi to być wytłumaczone jakoś bardzo łopatologicznie. Pozdrawiam
Napisano 28 Maj 200915 l W jakim programie? Robiłam kurze pióra w blenderze, mianowicie uczesałam poszczególne pióra hairem i wyrenderowałam to żeby uzyskać teksturę diffuse i alpha. http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=682790&postcount=77 Następnie oteksturowałam tym płaszczyzny, rozmieściłam na kurze i przypięłam je do kury za pomocą bone heat http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=796752&postcount=156 (cały wątek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43448) Jeśli to jakiś inny program, to stworzyć teksturę powinno się dać podobnie (skoro jest hair), a doczepić do kury najlepiej jakimś automatem przypiąć do kości (niestety w max8 nie było tej możliwości, ale może tymczasem coś dodali) - od biedy envelopami do kości (próbowałam i to, jakoś szło ale zginały się niezgodnie z ciałem). Ewentualnie system włosów z tymi piórami jako obiekty zamiast włosów. Dodatkowe, drobniejsze piórka, taki puszek, robiłam hairem z włosami zbitymi w kępki. Różne inne rozważania i podejśćia pojawiły się w tym wątku, również jakieś tutoriale do innych programów. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=57998 Edytowane 28 Maj 200915 l przez Ania
Napisano 28 Maj 200915 l 3ds max 9 Na pewno będę próbował zrobić pojedyncze pióro, ale póki co dokładnie prześledzę Twój temat.