Jozeph Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 (edytowane) Dlaczego, gdy tworze sobie sphere, zaznaczam ją, wchodze w MODIFIERS/ANIMATION/MORPHER i klikam na pierwszym slocie -empty- prawym przyciskiem myszy, daje pick from scene i nie moge kliknąć np na boxa czy inny jakis obiekt, a gdy skopiuje tą sphere to moge na nia kliknąc i działa morphing ??> Edytowane 29 Maj 2009 przez Jozeph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterr Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 bo tak właśnie to działa:D f1 !:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 Bo tak wlasnie to dziala :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jozeph Napisano 29 Maj 2009 Autor Share Napisano 29 Maj 2009 tzn ? nie rozumiem ? widziałem kiedys na filmie jak koleś zmieniał sphere w boxa czjniczek i takie typu rzeczy. a ja nie moge tego wykonac.... how it's made ? ; > Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ex3 Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 Morpher działa na takiej zasadzie że najpierw przygotowujesz sobie obiekt główny, potem tego obiektu robisz jego morphy (np. z jednej postaci robisz kolejne głoski). Obiekty MUSZĄ mieć tą sama numerację vertexów bo inaczej nie wyłapie obiektu jako morphy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 Naprawde, odpal sobie Helpa i poczytaj o tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 Chodzi o to, ze jak masz np pherę, to ja kopiujesz i deformujesz kopię. Bardzo ważne jest, by obiekt docelowy mia ta samą ilość vertexów. Po nałozeniu morphera na obiekt pierwotny w slocie zaznaczasz zdeformowana kopie i za pomocą procentów wyrażasz nasilenie transformacji docelowej, czyli tej, jaką nadałeś kopii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jozeph Napisano 29 Maj 2009 Autor Share Napisano 29 Maj 2009 dobra zrozumiałem ;) czyli za pomocą tego da sie zrobic kule w boxa jeżeli te dwa obiekty będą mieć tą samą ilość vertexów, ale co jeżeli chce zmienić coś bardziej skomplikowanego ? Próbowałem na mimice twarzy i działa. a np zmienić knot w czajniczek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 nie da sie. no, chyba, ze umeisz przemodelowac czajniczek w knota. Obiekty nie tylko musza miec taka sama ilosc vertexow. Program musi wiedziec, ktore vertexy przesunac Morpherem. Bo tak to wlasnie dziala, tak po prostu: vertexy jednego modelu przesuwane sa w miejsca, w ktorych sa w drugim modelu. Wiec np. vertexy nosa w modelu jeden musza miec dokladnie te same numery w modelu drugim, inaczej nie zadziala tak jak trzeba. Dlatego tez najczesniej kopiuje sie geometrie, przemodelowuje odpowiednio i podpina to jako morph target oryginalu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterr Napisano 29 Maj 2009 Share Napisano 29 Maj 2009 dasz modyfikator spherize na czajnik na 100 to Ci zrobi z niego kulke (prawie) ,zanimujesz wstecz i masz go spowrotem;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jozeph Napisano 30 Maj 2009 Autor Share Napisano 30 Maj 2009 ehh dzięki za pomoc ;)) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się