Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Dlaczego, gdy tworze sobie sphere, zaznaczam ją, wchodze w MODIFIERS/ANIMATION/MORPHER i klikam na pierwszym slocie -empty- prawym przyciskiem myszy, daje pick from scene i nie moge kliknąć np na boxa czy inny jakis obiekt, a gdy skopiuje tą sphere to moge na nia kliknąc i działa morphing ??>

Edytowane przez Jozeph

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

tzn ? nie rozumiem ? widziałem kiedys na filmie jak koleś zmieniał sphere w boxa czjniczek i takie typu rzeczy. a ja nie moge tego wykonac.... how it's made ? ; >

Napisano

Morpher działa na takiej zasadzie że najpierw przygotowujesz sobie obiekt główny, potem tego obiektu robisz jego morphy (np. z jednej postaci robisz kolejne głoski).

Obiekty MUSZĄ mieć tą sama numerację vertexów bo inaczej nie wyłapie obiektu jako morphy.

Napisano

Chodzi o to, ze jak masz np pherę, to ja kopiujesz i deformujesz kopię. Bardzo ważne jest, by obiekt docelowy mia ta samą ilość vertexów. Po nałozeniu morphera na obiekt pierwotny w slocie zaznaczasz zdeformowana kopie i za pomocą procentów wyrażasz nasilenie transformacji docelowej, czyli tej, jaką nadałeś kopii.

Napisano
  • Autor

dobra zrozumiałem ;) czyli za pomocą tego da sie zrobic kule w boxa jeżeli te dwa obiekty będą mieć tą samą ilość vertexów, ale co jeżeli chce zmienić coś bardziej skomplikowanego ?

 

Próbowałem na mimice twarzy i działa. a np zmienić knot w czajniczek ?

Napisano

nie da sie. no, chyba, ze umeisz przemodelowac czajniczek w knota.

 

Obiekty nie tylko musza miec taka sama ilosc vertexow.

Program musi wiedziec, ktore vertexy przesunac Morpherem.

 

Bo tak to wlasnie dziala, tak po prostu: vertexy jednego modelu przesuwane sa w miejsca, w ktorych sa w drugim modelu. Wiec np. vertexy nosa w modelu jeden musza miec dokladnie te same numery w modelu drugim, inaczej nie zadziala tak jak trzeba. Dlatego tez najczesniej kopiuje sie geometrie, przemodelowuje odpowiednio i podpina to jako morph target oryginalu.

Napisano

dasz modyfikator spherize na czajnik na 100 to Ci zrobi z niego kulke (prawie) ,zanimujesz wstecz i masz go spowrotem;P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności