Napisano 29 Maj 200915 l Dlaczego, gdy tworze sobie sphere, zaznaczam ją, wchodze w MODIFIERS/ANIMATION/MORPHER i klikam na pierwszym slocie -empty- prawym przyciskiem myszy, daje pick from scene i nie moge kliknąć np na boxa czy inny jakis obiekt, a gdy skopiuje tą sphere to moge na nia kliknąc i działa morphing ??> Edytowane 29 Maj 200915 l przez Jozeph
Napisano 29 Maj 200915 l Autor tzn ? nie rozumiem ? widziałem kiedys na filmie jak koleś zmieniał sphere w boxa czjniczek i takie typu rzeczy. a ja nie moge tego wykonac.... how it's made ? ; >
Napisano 29 Maj 200915 l Morpher działa na takiej zasadzie że najpierw przygotowujesz sobie obiekt główny, potem tego obiektu robisz jego morphy (np. z jednej postaci robisz kolejne głoski). Obiekty MUSZĄ mieć tą sama numerację vertexów bo inaczej nie wyłapie obiektu jako morphy.
Napisano 29 Maj 200915 l Chodzi o to, ze jak masz np pherę, to ja kopiujesz i deformujesz kopię. Bardzo ważne jest, by obiekt docelowy mia ta samą ilość vertexów. Po nałozeniu morphera na obiekt pierwotny w slocie zaznaczasz zdeformowana kopie i za pomocą procentów wyrażasz nasilenie transformacji docelowej, czyli tej, jaką nadałeś kopii.
Napisano 29 Maj 200915 l Autor dobra zrozumiałem ;) czyli za pomocą tego da sie zrobic kule w boxa jeżeli te dwa obiekty będą mieć tą samą ilość vertexów, ale co jeżeli chce zmienić coś bardziej skomplikowanego ? Próbowałem na mimice twarzy i działa. a np zmienić knot w czajniczek ?
Napisano 29 Maj 200915 l nie da sie. no, chyba, ze umeisz przemodelowac czajniczek w knota. Obiekty nie tylko musza miec taka sama ilosc vertexow. Program musi wiedziec, ktore vertexy przesunac Morpherem. Bo tak to wlasnie dziala, tak po prostu: vertexy jednego modelu przesuwane sa w miejsca, w ktorych sa w drugim modelu. Wiec np. vertexy nosa w modelu jeden musza miec dokladnie te same numery w modelu drugim, inaczej nie zadziala tak jak trzeba. Dlatego tez najczesniej kopiuje sie geometrie, przemodelowuje odpowiednio i podpina to jako morph target oryginalu.
Napisano 29 Maj 200915 l dasz modyfikator spherize na czajnik na 100 to Ci zrobi z niego kulke (prawie) ,zanimujesz wstecz i masz go spowrotem;P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto