Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dlaczego, gdy tworze sobie sphere, zaznaczam ją, wchodze w MODIFIERS/ANIMATION/MORPHER i klikam na pierwszym slocie -empty- prawym przyciskiem myszy, daje pick from scene i nie moge kliknąć np na boxa czy inny jakis obiekt, a gdy skopiuje tą sphere to moge na nia kliknąc i działa morphing ??>

Edytowane przez Jozeph
  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

tzn ? nie rozumiem ? widziałem kiedys na filmie jak koleś zmieniał sphere w boxa czjniczek i takie typu rzeczy. a ja nie moge tego wykonac.... how it's made ? ; >

Napisano

Morpher działa na takiej zasadzie że najpierw przygotowujesz sobie obiekt główny, potem tego obiektu robisz jego morphy (np. z jednej postaci robisz kolejne głoski).

Obiekty MUSZĄ mieć tą sama numerację vertexów bo inaczej nie wyłapie obiektu jako morphy.

Napisano

Chodzi o to, ze jak masz np pherę, to ja kopiujesz i deformujesz kopię. Bardzo ważne jest, by obiekt docelowy mia ta samą ilość vertexów. Po nałozeniu morphera na obiekt pierwotny w slocie zaznaczasz zdeformowana kopie i za pomocą procentów wyrażasz nasilenie transformacji docelowej, czyli tej, jaką nadałeś kopii.

Napisano

dobra zrozumiałem ;) czyli za pomocą tego da sie zrobic kule w boxa jeżeli te dwa obiekty będą mieć tą samą ilość vertexów, ale co jeżeli chce zmienić coś bardziej skomplikowanego ?

 

Próbowałem na mimice twarzy i działa. a np zmienić knot w czajniczek ?

Napisano

nie da sie. no, chyba, ze umeisz przemodelowac czajniczek w knota.

 

Obiekty nie tylko musza miec taka sama ilosc vertexow.

Program musi wiedziec, ktore vertexy przesunac Morpherem.

 

Bo tak to wlasnie dziala, tak po prostu: vertexy jednego modelu przesuwane sa w miejsca, w ktorych sa w drugim modelu. Wiec np. vertexy nosa w modelu jeden musza miec dokladnie te same numery w modelu drugim, inaczej nie zadziala tak jak trzeba. Dlatego tez najczesniej kopiuje sie geometrie, przemodelowuje odpowiednio i podpina to jako morph target oryginalu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności