Skocz do zawartości

Problem z wycięciem boxa po krzywej


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

 

Od niedawna zacząłem zabawę z 3d Studio Max 09. Jak większośc z tego działu, jestem totalnym amatorem, ale z dużym zapałem.

 

Zacząłem sobie modelować mały regał na różne przedmioty (coś a'la stand reklamowy).

Wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że bok regału chcę zrobic nie w formie prostokąta, tylko jakby płynnego przejścia z wąskiej góry do grubszego środka i znów lekko węższego dołu.

Zrobiłem to korzystając ze sporej siatki, dodając "cut" i usuwając odpowiednie poly, ale jak dodam meshsmooth, lub turbosmooth, to otrzymuję pokiereszowane z lekka krawędzie.

Czy można to zrobić jakoś ze splajna (jak go tak ładnie zrobić jak beziera?), a potem wkleić go na bryłę aby usunąć niepotrzebne poly wzdłuż tej krzywej z zachowaniem ładnej płynności? dodam że widok z boku ma być płynny, a krawędzie normlanie kanciaste.

 

Dodatkowe pytanie to jak prawidłowo osadzić np. mój regał na "podłodze"? Czy jest cos takiego jak w Photoshopie, aby krawędź jednego obiektu była dociągana do drugiej "automatycznie", aby było idealnie połączone ze sobą?

 

Mam jeszcze wiele pytań, ale nie chce nikogo zamęczać od razu.

 

Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć, nie wiem czy o to Ci chodzi ale co do grubości boku regału to myślę że możesz pokombinować z modyfikatorem FFD. Pamiętaj by na długość i szerokość bok miał na tyle podziałów aby FFD zadziałał (minimum jeden po środku, ale wtedy nie otrzymasz łuków tylko kąt) proponuję więcej.

 

Co do przyciągania to jest opcja "snaps toggle" pod ikonką magnesu. Wystarczy trochę poczytać w helpie.

 

Powodzenia

Napisano

Ach racja co do snap toggle...juz czaje

 

Ale co do FFD to będę musiał ostro chyba się napracować.

Cały czas się zastanawiam jak tutaj w tutorialu:

 

http://www.max3d.pl/tut.php?id=295

 

kolega zrobil taką ładną krzywiznę za pomocą splajna. Zwykła linia powyginana jak dla mnie idealnie...tylko właśnie czego użył ? :)

 

Dzięki

Napisano

Jak na moje oko to powyginał splajna ręcznie a potem łatkę (plane) dopasował do tego co mu powstało (także ręcznie) na koniec "extrudował" parę razy tą łatkę co chwila poprawiając wygląd całości (także ręcznie).

Napisano

Chyba już znalazłem odpowiedź :)

 

Ślepy jak wół nie zjechałem w parametrach linii i nie zaznaczyłem opcji rysowania z beziera :)

Teraz mogę robic bardzo ładny łuk o taki jaki mi chodziło.

 

Zobaczę jutro jak to wyjdzie.

 

Dzięki

Napisano

Chciałbym zapytać ponownie.

 

Pewnie to proste jak barszcz, no ale mi spędza sen z powiek.

 

Jak najprościej zrobić taka sztuczkę?

Mam po prostu boksa którego chciałbym ograniczyć kolejnym elementem, aby nie wychodził poza. Wszystko wyjaśnia rysunek.

 

Albo inaczej..jak najprościej robic takie ścianki?

Napisano

Przeredaguj pytanie. Albo to mi brakuje wyobraźni - nie wiem co oznacza "aby nie wychodził poza". jeśli już przesyłasz rysunek to użyj takiego słownictwa jak np. "czerwony element", "zielony łuk" - będzie wiadomo o co pytasz.

 

pozdrawiam.

Napisano

Przepraszam, już poprawiam.

 

Generalnie na rysunku mamy zielony łuk który ma tworzyć krawędź ścianki bocznej. Aby zabudować ściankę użyłem czerwonego boxa, który jednak w górnej części przecina zielony łuk i wychodzi poza obręb łuku.

 

Chciałbym tak dopasować boxa aby pokrywał powierzchnię tylko do zielonego łuku.

Czy wystarczy poprzesuwac verteksy? Czy to będzie poprawne wykonanie takiej ścianki?

Napisano

tak, przesunięcie werteksów załatwi sprawę. jeśli dla wykonania tego "łukowatego kształtu" potrzebne będzie więcej werteksów na boksie - zaznacz górną (długą) krawędź "edge" boksa (w trybie edit mode), kliknij przycisk "ring" później kwadratową ikonkę obok przycisku "connect" - ustalisz tam ile dodatkowych "edgów" wstawisz by połączyć wszystkie ścianki.

 

pozdrawiam.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności