L_Devil Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 (edytowane) Witam serdecznie! Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jestem przede wszystkim programistą, a w temacie 3D jestem co najmniej początkujący. Tym niemniej coś tam z referki sklecić umiem :) Postanowiłem przetestować parę elementów silnika C4 w związku z planowanym amatorskim projektem. Głównym elementem który chcę sprawdzić jest customizacja postaci i obsługa tego wszystkiego w sieci. Równie dobrze mógłbym to robić na jakiś prostych bryłach typu box czy cone, ale co to za frajda? ;) Poza tym marzy mi się zrekrutowanie grafika 3D, a nie cierpię wychodzić do ludzi nie mając już czegoś do pokazania (bynajmniej nie oznacza to, że już w tej chwili nie mam paru rzeczy w portfolio ;) ). Na forum gamedevu nawet ukuto hasełko na tego typu akcje, pt. "Niech wszyscy wszystko zrobią, ja dam pomysł, i będę zarządzał", w skrócie "Zróbcie mi grę". Jako że niecierpię takich ludzi, tym bardziej nie chcę się do takich przez przypadek zaliczyć ;) Przepraszam za ten przydługi wstęp, czasami nie mam wyczucia jak się rozpiszę ;) Jako, że planowana gra jest typu fantasy, wybór postaci padl na elfkę; Planuję wymodelować naszą bohaterkę bez włosów, ciuchów i sprzętu (broni, itp.), a następnie każdy z tych elementów stworzyć z osobna w kilku wariantach; Podobnie będzie z teksturami (np. różne kolory skóry); Myślałem jeszcze o dodaniu morfowania twarzy, ale doszedłem do wniosku że to byłby przerost formy nad treścią, zwłaszcza że zaczynie wtedy troszeczkę wykraczać poza moje możliwości. Demko które powstanie będzie zawierać jedynie panel tworzenia postaci, ekwipunku i możliwość pochodzenia i po_nic_nie_robienia w lokacji testowej. No i na zakończenie jeszcze; Mówiłem już, że jestem amatorem jeżeli chodzi o grafikę 3D? To jest mój pierwszy model humanoida w życiu ;) http://img413.imageshack.us/img413/8467/femalefull.jpg http://img194.imageshack.us/img194/8159/femalewire.jpg http://dl.getdropbox.com/u/82366/female_mp4.avi Heh, teraz twarz... będzie ciężko :P Obecna liczba polygonów: ok. 17.000 Budżet: Maks. 20.000 Edytowane 5 Czerwiec 2009 przez L_Devil
kotisded Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 Organika jest wcholere trudna, ludzie tu uczą sie tego czasem miesiącami. Masz za dużo poly jak na taki prosty model. Machnij sobie jakąś referencję za tym ciałm i na boku, bo model jest ciężki do przełknięcia (biodra, piersi ramiona, uda), ale nie jest tragicznie spokojnie. Pokazuj model z przodu, boku i z 3/4 najlepiej na czarnym tle z bialym materialem zeby bylo widac cienie bo teraz ciezko cokolwiek odczytac bez odpalenia *.avi. Siatke tak samo tylko ze z materialem. Na piersiach, lokciach, kolanach zrob oddzielne loopy. np. dookola sudka w polowie piersi i na jego podstawie. z reszta: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695 :) Powodzenia.
Ex3 Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 Powiedz mi dlaczego wrzucasz gameart do wipa a nie do działu GAMEART. Po to jest zdaje się.
L_Devil Napisano 5 Czerwiec 2009 Autor Napisano 5 Czerwiec 2009 (edytowane) Eee... bo to WiP? Po cichu liczyłem na jakiejś naprowadzenie, jeżeli robię coś ewidentnie źle i nawet nie pomyliłem się :) Zdaję sobie sprawę, że organika to piekielnie ciężkie wyzwanie (heh, ile ja razy w tym modelu coś kasowałem czy wczytałem wcześniejszy plik...), ale prosty model do zastosowań testowych da się chyba zrobić? http://img13.imageshack.us/img13/4740/femalefull2.jpg http://img510.imageshack.us/img510/6348/femalewire2.jpg Białe na czarnym tle :-) Po zmianie parametrów Mesh Smootha zmieściłem się w 4.000 poly. Widać moje niedoświadczenie, komp przynajmniej odetchnie - a nadprogramowe piętnaście tysięcy się lepiej spożytkuje :) Edytowane 5 Czerwiec 2009 przez L_Devil
Fr3d3k Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 jeśli gameart to wykasuj z pamięci swojej modyfikator meshsmooth.
kotisded Napisano 5 Czerwiec 2009 Napisano 5 Czerwiec 2009 Sluchaj, zostaw ten projekt- tu jest za dużo błędód na opisywanie, a za daleko nie zabrnąłeś. Bierz się za tutoriale (czymaj niby twarz, ale sporo sie dowiesz od tego goscia http://cg-india.com/tutorials/3dsmax_tutorials_organic_modeling.html) i rób z nich najpierw, dobre położenie siatki jest cholernie ważne. Masz wyżej linka tam są siatki. Zrób najpierw narmalną kobietę z jakiejś referencji, później ją "wyelf" Prześpij się, odstaw to na dzień i na to nie patrz, odpal drugiego to zobaczysz o jakich błędach mówiłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się