guru Napisano 9 Czerwiec 2009 Napisano 9 Czerwiec 2009 (edytowane) nie mam pojecia jeszcze za duzego o animacji i nie moge sobie poradzic z takim przypadkiem. podcyas poruszania noga ktora podpiolem za pomoca bones'ow ale za kazdym razem jak steruje IK Chainto kolano idzie w nie ta strone co trzeba. [ATTACH]63942[/ATTACH] Hmm chyba sobie poradzilem. wiec chyba temat nie aktualny. Doczytałem w Bibli ze usuwanie przyciskiem Delete kosciu moze powodować złe działanie algorytmu IK Edytowane 9 Czerwiec 2009 przez guru
Mr Pank Napisano 9 Czerwiec 2009 Napisano 9 Czerwiec 2009 kolano musi mieć swój własny kontroler, który linkujesz później do stopy na swoim printscrenie po prawej stronie masz coś takiego jak Pick Target klikasz None i wybierasz dany kontroler (obiekt)
pchela1313 Napisano 10 Czerwiec 2009 Napisano 10 Czerwiec 2009 Dodatkowo, nigdy nie powinno się, robić kości do IK idealnie wyprostowanych, tak jak u ciebie na zdjęciu. Głównie stąd wziął się twój problem. W Twoim przypadku kość piszczela powinna być zgięta chociaż o 1 stopień w stosunku do kości uda. Pozdrawiam
guru Napisano 10 Czerwiec 2009 Autor Napisano 10 Czerwiec 2009 chyba wiem o co ci chodzi. Byc moze to przez to wazne ze juz dziala. Ale mam jeszcze jedno pytanie co do rąk tego robota. Chce zeby reka w ramieniu rotowala sie tylko w jednej płaszczyśnie a ramieniu w innej. Jak to moge osiągnąć? domyslam sie ze to za pomocą jakichś Contraint albo IKSolvera ale tyle tego jest a akurat zaczynam w to wchodzic dopiero.
pchela1313 Napisano 10 Czerwiec 2009 Napisano 10 Czerwiec 2009 Jeżeli dobrze rozumiem, to po prostu chcesz zablokować ruchy wybranych kończyn w wybranych płaszczyznach? Jeśli tak, to są 2 proste rozwiązania: 1. - Wybierasz interesującą kość (np. ramienia) - Wchodzisz w zakładkę Motion->Assign Controller - Wybierasz Rotation (Jeśli freezowałeś obiekt to:Rotation-> Zero Euler XYZ) - Wybierasz interesującą Cię oś, klikasz na taki mały znak zapytania na górze na lewo (Assign Contrller) i wybierasz Float Limit - Wartość Upper i Lower ustawiasz na 0 - Czynność powtarzasz dla innych osi 2. Drugi sposób - Jest taki sam tylko zamiast wybrać Float Limit, wybierasz Float Expression. W polu Expression wpisujesz 0, klikasz Evaluate i dajesz Close. Mam nadzieję, że oto chodziło, pozdrawiam. 1
guru Napisano 10 Czerwiec 2009 Autor Napisano 10 Czerwiec 2009 (edytowane) o stary wielkie dzieki:) repa daje. A jeszcze jedna rzecz o ile da sie w miare szybko odpowiedziec. jak juz bede mial zblokowane te osie dla calej reki co powinienem zrobic zeby łapiąc za dłoń i poruszająć cała reka zginała się w łokciu. Czy uda sie to jak jak przy nodze za pomocą IKChain plus blokada osi? Edytowane 10 Czerwiec 2009 przez guru
asblaze Napisano 12 Czerwiec 2009 Napisano 12 Czerwiec 2009 Od tego jest IkChain, żeby łokieć zginał się do ruchu dłoni. Offtop. Ja myslałem że to nie guru zadaje pytania userom, tylko userzy pytają guru. Świat na psy schodzi Panie :(
guru Napisano 12 Czerwiec 2009 Autor Napisano 12 Czerwiec 2009 Od tego jest IkChain, żeby łokieć zginał się do ruchu dłoni. ( ale chodzi mi o to czy moge zablokować w jakiejs płaszczysnie jak juz mam IKChain?? Offtop. Ja myslałem że to nie guru zadaje pytania userom, tylko userzy pytają guru. Świat na psy schodzi Panie :( Czepiasz sie :P.
asblaze Napisano 14 Czerwiec 2009 Napisano 14 Czerwiec 2009 ale jaka blokada osi? IK ogranicza rotacje w łokciu czy kolanie tylko do jednej osi, wzkazanej przez kontroler łokcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się