Napisano 9 Czerwiec 200915 l nie mam pojecia jeszcze za duzego o animacji i nie moge sobie poradzic z takim przypadkiem. podcyas poruszania noga ktora podpiolem za pomoca bones'ow ale za kazdym razem jak steruje IK Chainto kolano idzie w nie ta strone co trzeba. [ATTACH]63942[/ATTACH] Hmm chyba sobie poradzilem. wiec chyba temat nie aktualny. Doczytałem w Bibli ze usuwanie przyciskiem Delete kosciu moze powodować złe działanie algorytmu IK Edytowane 9 Czerwiec 200915 l przez guru
Napisano 9 Czerwiec 200915 l kolano musi mieć swój własny kontroler, który linkujesz później do stopy na swoim printscrenie po prawej stronie masz coś takiego jak Pick Target klikasz None i wybierasz dany kontroler (obiekt)
Napisano 10 Czerwiec 200915 l Dodatkowo, nigdy nie powinno się, robić kości do IK idealnie wyprostowanych, tak jak u ciebie na zdjęciu. Głównie stąd wziął się twój problem. W Twoim przypadku kość piszczela powinna być zgięta chociaż o 1 stopień w stosunku do kości uda. Pozdrawiam
Napisano 10 Czerwiec 200915 l Autor chyba wiem o co ci chodzi. Byc moze to przez to wazne ze juz dziala. Ale mam jeszcze jedno pytanie co do rąk tego robota. Chce zeby reka w ramieniu rotowala sie tylko w jednej płaszczyśnie a ramieniu w innej. Jak to moge osiągnąć? domyslam sie ze to za pomocą jakichś Contraint albo IKSolvera ale tyle tego jest a akurat zaczynam w to wchodzic dopiero.
Napisano 10 Czerwiec 200915 l Jeżeli dobrze rozumiem, to po prostu chcesz zablokować ruchy wybranych kończyn w wybranych płaszczyznach? Jeśli tak, to są 2 proste rozwiązania: 1. - Wybierasz interesującą kość (np. ramienia) - Wchodzisz w zakładkę Motion->Assign Controller - Wybierasz Rotation (Jeśli freezowałeś obiekt to:Rotation-> Zero Euler XYZ) - Wybierasz interesującą Cię oś, klikasz na taki mały znak zapytania na górze na lewo (Assign Contrller) i wybierasz Float Limit - Wartość Upper i Lower ustawiasz na 0 - Czynność powtarzasz dla innych osi 2. Drugi sposób - Jest taki sam tylko zamiast wybrać Float Limit, wybierasz Float Expression. W polu Expression wpisujesz 0, klikasz Evaluate i dajesz Close. Mam nadzieję, że oto chodziło, pozdrawiam.
Napisano 10 Czerwiec 200915 l Autor o stary wielkie dzieki:) repa daje. A jeszcze jedna rzecz o ile da sie w miare szybko odpowiedziec. jak juz bede mial zblokowane te osie dla calej reki co powinienem zrobic zeby łapiąc za dłoń i poruszająć cała reka zginała się w łokciu. Czy uda sie to jak jak przy nodze za pomocą IKChain plus blokada osi? Edytowane 10 Czerwiec 200915 l przez guru
Napisano 12 Czerwiec 200915 l Od tego jest IkChain, żeby łokieć zginał się do ruchu dłoni. Offtop. Ja myslałem że to nie guru zadaje pytania userom, tylko userzy pytają guru. Świat na psy schodzi Panie :(
Napisano 12 Czerwiec 200915 l Autor Od tego jest IkChain, żeby łokieć zginał się do ruchu dłoni. ( ale chodzi mi o to czy moge zablokować w jakiejs płaszczysnie jak juz mam IKChain?? Offtop. Ja myslałem że to nie guru zadaje pytania userom, tylko userzy pytają guru. Świat na psy schodzi Panie :( Czepiasz sie :P.
Napisano 14 Czerwiec 200915 l ale jaka blokada osi? IK ogranicza rotacje w łokciu czy kolanie tylko do jednej osi, wzkazanej przez kontroler łokcia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto