Skocz do zawartości

brakuje pamięci (allocate memory)


bbandi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam problem związany z renderingiem - gdy odpalam rendering w mental rayu po pewnym czasie wyskakuje mi błąd allocate memory, nie wiem jak ten problem rozwiązać posiadam maxa 9, windows xp, kompa mam świeżego (phenom II quad, 4gb ram).

 

Proszę serdecznie o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

jakiego masz windowsa - home edition czy pro? zapewne robisz rendering w duzej rozdzielczości. Ogólnie problem pojawia się najczęściej z powodu:

-zbyt dużych tekstur (bitmap pager powinien pomóc)

-zbyt dużej ilości polygonów-szczególnie pojedyńcze obiekty o bardzo dużej ilości polygonów- problem może rozwiązać np. pocięcie obiektów na mniejsze elementy, korzystanie z proxy, odpowiednie ustawienie renderingu (mozna spróbować z ustawieniami BSP)

-zbyt mały limit pamięci

 

 

- jak nic nie pomaga to można zawsze renderować fragmentami (jeśli robisz still'a )

 

linki w temacie :

http://www.lamrug.org/resources/memorytips.html

 

bitmap pager:

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps/item?siteID=123112&id=10205517&linkID=9241177

 

ustawienia dotyczące pamięci w windows'ie:

http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEmem.mspx

Edytowane przez eco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki eco za info i linki, ja mam professional xp. Tak robię w wysokiej rozdzielczości model dość złożony to concept car ale ma dość duzo szczegółów. Poczytam sobie narazie musze iść do pracy:)

 

Aha jeszcze pytanko co to te ustawienia proxy i bsp?.

Edytowane przez bbandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie wiedzałem jak wygląda twoja scena więc napisałem o proxy- proxy to w zasadzie system pozwalający na wstawianie w scenie bardzo dużych ilości jednego obiektu (nawet bardzo złożonego jak np drzewa-tzw. proxy object)- jest on oddzielnym plikiem który wstawiany jest do sceny i nie obciąża tak systemu jak scena z wieloma kopiami elementu w samej scenie. W twoim przypadku raczej nie będzie to miało zastosowania i jeżeli robisz w sumie koncept samochodu to dziwi mnie że masz takie problemy- pewnie samo zoptymalizowanie modelu rozwiązałoby sprawę (sprawdź ile masz poly w scenie- wciśnij klawisz "7")

Jeżeli chodzi o BSP to jest to metoda akceleracji reytracingu w samym mental ray'u - zakładka Renderer. Przy takiej scenie jak opisałeś prawdopodobnie to moze pomóc-przełącz BSP na BSP2 (lepiej wspiera raytracing przy scenach powyżej 1mln trójkątów)-tu link do art. na ten temat (akurat dotyczący także proxy- btw polecam zpaoznać się z tym co pojawia się na tej stronie bo Jeff Patton daje bardzo dużo dobrych rad ;)

 

http://www.mrmaterials.com/mr-materials-blogs/Optimizing-your-scenes-for-mr-proxies-61.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Widzę że jesteś dobrze zorientowany w temacie będę szukał i próbował tych metod w końcu powinno zadziałać:). Pozdro.

 

P.S

Właściwie to mi wychacza dopiero jak użyję opcji mental raya tzn "final gater" oraz "global illumination" bez włączania tych opcji renderuje zdrowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności