Napisano 24 Czerwiec 200915 l Witam Mam zrobić mała animacje "zniknięcia" diamentu. Zniknięci ma być takie "kartunowe puuuf". Obiekt zamienia się w malające, aż w końcu zanikające kawałeczki. No i nie wiem jak to zrobić. Próbowałem PArray, zamieniając obiek na częsteczki, ale materiał FR-Glass którego używam do Caustików nie przeżywa tej operacji, i materiał już nie jest taki jaki chciałem. A dwa, to nie wiem jak zmiejszyć części z partiki. Próbowałem też użyć Bomb z Geometric/Deformable, ale znowu pozostaje problem pomiejszenia części. Macie może pomysł jak zrealizować takie coś?
Napisano 24 Czerwiec 200915 l o ile pamietam z Krolika Bugsa, to takie "puf" troche inaczej wygladalo, obiekt znika w ulamku sekundy, jezeli zmienia swoj rozmiar, to na chwile puchnie, i troszke po chwili sie pomniejsza, potem "puf" i juz go nie ma, w jego miejscu pojawia sie albo chmura dymu, albo gwiazdki albo banki mydlane, na pewno nigdy obiekt nie rozpada sie i tak o ile pamietam realizuje sie "puf" w wielu kreskowkach nie tylko ze stajni Looney Tunes wiec moze "spuchnij" ten diament na ulamek sekundy, potem pomniejsz, pozniej z klatki na klatke zmien visibility do 0-ra, i w tej samej klatce jakas chmurke na Partcile Cloud
Napisano 24 Czerwiec 200915 l ...też bym tak zrobił jak mówi tjviking bo mi takie kreskówkowe "puff" podobnie się kojarzy - obiekt sie nie rozpadał na kawałki - ale jeżeli już ma się rozpadać to nie powinno dziwić że materiał diamentu zabija kompa po takim rozbiciu skoro pojawia się np setka mniejszych kryształków i każdy generuje kaustyki ;)- możesz to rozwiązać wrzucając np materiał blend gdzie przejscie miedzy materialami kontrolujesz wartoscia mix i takie cos zanimowac by zmienilo material z kaustykami na cos mniej wymagajacego w momencie rozpadu - ale to tez cos za cos bo efekt zniknie z powierzchni na ktorych sie pojawial ;)
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Autor ...też bym tak zrobił jak mówi tjviking bo mi takie kreskówkowe "puff" podobnie się kojarzy Trochę źle nazwałem efekt. Mi "puff" właśnie kojarzyłe się z tym co opisałem;) A zabijany był materiał, nie komp. Materiał tracił swoje właściwości. Kombinuje teraz z noisem w mapie prześroczystość, to chyba pozwoli mi osiągnąc zamierzony efekt... Rano na to wpadłem;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto