Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Mam zrobić mała animacje "zniknięcia" diamentu. Zniknięci ma być takie "kartunowe puuuf". Obiekt zamienia się w malające, aż w końcu zanikające kawałeczki. No i nie wiem jak to zrobić. Próbowałem PArray, zamieniając obiek na częsteczki, ale materiał FR-Glass którego używam do Caustików nie przeżywa tej operacji, i materiał już nie jest taki jaki chciałem. A dwa, to nie wiem jak zmiejszyć części z partiki.

Próbowałem też użyć Bomb z Geometric/Deformable, ale znowu pozostaje problem pomiejszenia części.

Macie może pomysł jak zrealizować takie coś?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 818
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

o ile pamietam z Krolika Bugsa, to takie "puf" troche inaczej wygladalo,

obiekt znika w ulamku sekundy, jezeli zmienia swoj rozmiar, to na chwile puchnie, i troszke

po chwili sie pomniejsza, potem "puf" i juz go nie ma,

w jego miejscu pojawia sie albo chmura dymu, albo gwiazdki albo banki mydlane,

na pewno nigdy obiekt nie rozpada sie

 

i tak o ile pamietam realizuje sie "puf" w wielu kreskowkach nie tylko ze stajni Looney Tunes

 

wiec moze "spuchnij" ten diament na ulamek sekundy, potem pomniejsz, pozniej z klatki na klatke zmien visibility do 0-ra, i w tej samej klatce jakas chmurke na Partcile Cloud

Napisano

...też bym tak zrobił jak mówi tjviking bo mi takie kreskówkowe "puff" podobnie się kojarzy - obiekt sie nie rozpadał na kawałki - ale jeżeli już ma się rozpadać to nie powinno dziwić że materiał diamentu zabija kompa po takim rozbiciu skoro pojawia się np setka mniejszych kryształków i każdy generuje kaustyki ;)- możesz to rozwiązać wrzucając np materiał blend gdzie przejscie miedzy materialami kontrolujesz wartoscia mix i takie cos zanimowac by zmienilo material z kaustykami na cos mniej wymagajacego w momencie rozpadu - ale to tez cos za cos bo efekt zniknie z powierzchni na ktorych sie pojawial ;)

Napisano
  • Autor
...też bym tak zrobił jak mówi tjviking bo mi takie kreskówkowe "puff" podobnie się kojarzy

Trochę źle nazwałem efekt. Mi "puff" właśnie kojarzyłe się z tym co opisałem;)

A zabijany był materiał, nie komp. Materiał tracił swoje właściwości.

Kombinuje teraz z noisem w mapie prześroczystość, to chyba pozwoli mi osiągnąc zamierzony efekt... Rano na to wpadłem;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności