Skocz do zawartości

Zniknąc obiekt


Adramel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam zrobić mała animacje "zniknięcia" diamentu. Zniknięci ma być takie "kartunowe puuuf". Obiekt zamienia się w malające, aż w końcu zanikające kawałeczki. No i nie wiem jak to zrobić. Próbowałem PArray, zamieniając obiek na częsteczki, ale materiał FR-Glass którego używam do Caustików nie przeżywa tej operacji, i materiał już nie jest taki jaki chciałem. A dwa, to nie wiem jak zmiejszyć części z partiki.

Próbowałem też użyć Bomb z Geometric/Deformable, ale znowu pozostaje problem pomiejszenia części.

Macie może pomysł jak zrealizować takie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

o ile pamietam z Krolika Bugsa, to takie "puf" troche inaczej wygladalo,

obiekt znika w ulamku sekundy, jezeli zmienia swoj rozmiar, to na chwile puchnie, i troszke

po chwili sie pomniejsza, potem "puf" i juz go nie ma,

w jego miejscu pojawia sie albo chmura dymu, albo gwiazdki albo banki mydlane,

na pewno nigdy obiekt nie rozpada sie

 

i tak o ile pamietam realizuje sie "puf" w wielu kreskowkach nie tylko ze stajni Looney Tunes

 

wiec moze "spuchnij" ten diament na ulamek sekundy, potem pomniejsz, pozniej z klatki na klatke zmien visibility do 0-ra, i w tej samej klatce jakas chmurke na Partcile Cloud

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...też bym tak zrobił jak mówi tjviking bo mi takie kreskówkowe "puff" podobnie się kojarzy - obiekt sie nie rozpadał na kawałki - ale jeżeli już ma się rozpadać to nie powinno dziwić że materiał diamentu zabija kompa po takim rozbiciu skoro pojawia się np setka mniejszych kryształków i każdy generuje kaustyki ;)- możesz to rozwiązać wrzucając np materiał blend gdzie przejscie miedzy materialami kontrolujesz wartoscia mix i takie cos zanimowac by zmienilo material z kaustykami na cos mniej wymagajacego w momencie rozpadu - ale to tez cos za cos bo efekt zniknie z powierzchni na ktorych sie pojawial ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...też bym tak zrobił jak mówi tjviking bo mi takie kreskówkowe "puff" podobnie się kojarzy

Trochę źle nazwałem efekt. Mi "puff" właśnie kojarzyłe się z tym co opisałem;)

A zabijany był materiał, nie komp. Materiał tracił swoje właściwości.

Kombinuje teraz z noisem w mapie prześroczystość, to chyba pozwoli mi osiągnąc zamierzony efekt... Rano na to wpadłem;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności