Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czy da rade w jakis sposob zrobic tak by exposer lub jakas podobna funkcja zadziałała przed antialiasem ?

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

szczerze mówiąc i to i to :]

plamy przy krawędziach to nie wystarczająca ilość rpe w gi a lwf to chyba z powodu tego o który pytałem ? ale proszę o wyjaśnienie bo ja stolarzem po zawodowce jestem

pozdrawiam

Edytowane przez J|L
Napisano (edytowane)

Nie udzieliłeś mi żadnych informacji a chcesz odpowiedzi:)

Ale zakładam taki scenariusz:

używasz obecnie perspective( lub advanced) camera. Twój problem polega na tym że masz chcesz pobawić się w LWF, renderujesz Z GI a wisienką na torcie, która przyprawia cię o mdłości jest tutaj DOF albo MB/albo jedno i drugie. Renderer w Lw ma problem z samplowaniem AA(nie reaguje ono na korekcję gamma)wiele osób o to pytalo, ale nie zaimplementowali tego do tej pory.

 

Masz 3 wyjscia z sytuacji:

1. Prostszy i czasochlonny[jeżeli to nie animacja] podkręcasz ilośc sampli w aa, wyłączając Adaptive subdivision całkowicie. Ilośc sampli powinna być dwa razy większa, minus to oczywiście czas jaki poświecisz na render. Choć nie jest to idealne wyjście, z reguły jednak powinno dać zadowalajace rezultaty.

 

2. Przełączasz się na classic camera, jeżęli masz G2 od worley to tam możesz dokonać korekcji gamma per pixel przed rozpoczęciem fazy AA.

 

3. Znowu Classic camera ale tym razem potrzebujesz DP pixel filter i SG CCtools lub Db&w Simple color corrector. dodajesz renderBuffer node- z niej wyjście -> gamma Correct node a dalej do image filter. na końcu FPGamma na 2.2 lub 1.8 jak na mac'u i jesteś w domu, bokeh'y w DOF wyglądają tak, że masz ochotę lizać ekran. Jest to Inverse LCS.

 

A i jeszcze 4 metoda choć nie próbowałem- render w 4 razy większej rozdzialce bez AA i zmniejszenie potem w jakimś programie typu Fusion/czy inne takie gdzie masz dostęp do więksej kontroli niż np. W PS. Ale to trzeba by jeszcze sprawdzić.

 

 

 

To co się dzieje, to "linearyzacja" ogólnie wszytkiego w scenie(nie jak wcześniej per surface/light itd.), tzn. przynajmniej ja to tak rozumiem "bez gamma". jest ona nadawana równomiernie dla sceny przed AA, dzięki temu

znikają te czarne plamy i rozmycie jest bardziej naturlane. Oczywiście możesz podpiąc tonemapping pomiedzy RenderBuffer a GammaCorrect. Minusy tej metody to fakt, że i tak czeka cię troszke zabawy w ustawianie świateł/Gi, troche korekcji poziomów(specular vs. reflection) ale i tak jest to chyba najlepsza metoda z mozliwych. najlepszym rozwiązaniem było by renderowanie i korekcja w Passach-> Multipass LCS.

 

Jeżeli byłbyś zainteresowany to w HDRi3d. Były Presety dla różnych przestrzeni colorów[log, line....]ale jak dla mnie to za dużo...:dmoże kiedyś:)

link do presets

 

Ogólnie to nawet trafiłes bo od jakiegoś czasu robiłem tutorial o tym zaraz po tym jak załapałem wreszczie wydawać by sięmogło banalny temat jakim jest LWF:), w zasadzie wyszło gdzieś po drodze, myślę ze za jkieś 2/3 tygodnie skończę, bo mma jeszcze kilka projektó do skonczenie i nie mam czasu na nic.

 

 

Pozdrawiam

Arek.

Edytowane przez Elgatoloco
literarówki
Napisano (edytowane)

stary wielkie dzieki! czekam na tutora ktory ktos juz pare lat temu powinien zrobic... :] jak bedziesz w Szczecinie daj znać masz u mnie DUZEGO browara :]

 

z ta wisienką bym sobie jakos poradzil a jak nie to bym ja zjadl :P, bardziej mnie boli korekcja gamma :] i gi zobacz co tu sie dzieje pod ławą szum jak w tv z antena ze srubokręta

 

64874349.jpg

 

no ale zwiększyłem aa i dodalem sampli do area lajtów obkrecilem troche swiatlo policzylem wszystko na nowo i wyskoczyły jakies dziwne pulpety niestety nie zapisalem tego renderu a rzut kamery byl z gory pulpety byly bardziej widoczne na scianie ktora ukryłem w tym renderze nie zmieniajac gi... aha nie dodalem ze uzywam kamery shift puki co troszke przestroilem gi i licze je na nowo za jakies 3h zobacze czy bedize to samo....

91469857.jpg

 

po renderze zaczne testowac twoje tipsy za ktore jeszcze raz wielkie dzieki !

 

tipsow jeszczenie przestestowalem ale render juz gotowy... jak widac albo dalem ciala i jakims cudem nie wykasowalem wczesniej keszu z gi ponizej render z lw

 

09exp2.jpg

 

i maly brightness w psie

 

09lwfbrightness.jpg

 

nadal mnie martwi gi przy krawędziach jedyna opcja to zwiększenie rpe lub zwieksznie mps czy moze na to tez masz jakis magiczny sposob ? bo wiadomo ze jak zwiekrze mps to cien przy krawedzi bedzie szerszy co da slabszy efekt :/

 

pozdrawiam

64874349.jpg

Edytowane przez J|L
Napisano

Aż takim specjalistą od GI, to nie jestem, sam dopiero w ten temat wchodzę:) wolałem czasy, kiedy było monte carlo tylko:D. Twoje problemy to zapewne albo za małe/duże PS[min/max] i nie odpowiednie RPE- tak jak napisałeś powinno być wyższe. Z tym MPS to na końcu jak już będziesz miał w miarę znośny render. Personalnie to używam prawie najczęsćiej backdrop albo interpolated:)

 

Zawsze możesz zrobić fake'a z gradientami:D

 

 

P.S

Napisz wogóle jak to jest oświetlone - klasycznie? tzn. 2 x area light??

Najważniejsze czy podłoga jest tylko reflective?czy reflective + bump? czy może blurred refl?

Ja bym dał sobie spokój z texturami, narazie tylko "czyste kolory" i dobre ich wartości, surfacing na końcu. Bo to tylko dodaje do czasu rendera.

No dobra już nie pouczam:)

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam,

śledzę wątek choć nie za bardzo wiem o czym piszecie. Jestem zdeklarowanym LWowcem, ale w renderingu nie siedzę tak głęboko. Zniechęcam się szybko bo mam trochę słaby sprzęt i raczej zawsze szukam fejków. Ale zaciekawiło mnie stwierdzenie:

"...to jest oświetlone - klasycznie? tzn. 2 x area light??"

Kilka razy próbowałem oświetlać pomieszczenia ale nigdy mi tak ładnie nie wyszło jak JIL. Możecie napisać coś więcej o standardach oświetlania takich scen lub w ogóle wizek?

Może jakieś zrzuty ekranowe z Leyautu i paneli świateł, radiosity i renderingu... Coś bym podpatrzył. Oczywiście, jeśli to nie tajemnica :-)

Napisano (edytowane)

klasycznie testowo

 

setmji.th.jpg

 

tz glowne swiatlo chce uzyskac z gi z tad tez tylko area jako sun i lumi poly jako swiatlo z dzwi 2 area jest w tym tescie na 0 wiedz nawet nie powinno go tam byc :] ppozatym gi liczone jakies 5h :D nawet nie mysle co by sie stalo po dodaniu paru obiektow... bo i tak to zrobie to sie dowiem i wam powiem zeby sie rymowalo.... a pozatym jak skocnze scenke to napewno udostepnie w calosci

 

pozdrawiam

 

 

lw+ps

51873337.jpg

Edytowane przez J|L
Napisano
klasycznie testowo

 

tz glowne swiatlo chce uzyskac z gi z tad tez tylko area jako sun i lumi poly jako swiatlo z dzwi 2 area jest w tym tescie na 0 wiedz nawet nie powinno go tam byc :] ppozatym gi liczone jakies 5h :D nawet nie mysle co by sie stalo po dodaniu paru obiektow... bo i tak to zrobie to sie dowiem i wam powiem zeby sie rymowalo.... a pozatym jak skocnze scenke to napewno udostepnie w calosci

 

 

5h - na jakim sprzęcie?, też próbowałem w Lw 9.6 zrobić coś takiego w przyzwoitym czasie niestety nie udało się, myślę, że jest gdzieś trick i bardziej w ustawieniach świateł/oświetleniu sceny bo widziałem, że niektórzy robią takie renderki w niezłym czasie. Ja przesiadłem się na Kray a tam taki renderek to myślę, że nie dlużej niż 3 min

Napisano

ladny ten fotel J|L! tylko troche ciemny;)2 bounce?:D Ilekroć go widzę, to aż się prosi o close-up render tej skóry z DOF+Chromatic Abberation:) zrób go, dla mnie chociarz:D.

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

artzgodka - mam q6600... no te tricki najczesciej sie chyba koncza na areach lightach... ale wtedy jak sie sampli nie doda to szum straszny bo noise reduction to chyba za kare tam wstawili :P lub mniej precyzyjnym gi z duza iloscia bans'owania... szkoda ze nie ma normalnego dema kray... z checia bym sie pobawil :]

 

Elgatoloco - dzieki :] puki co bounce x1 co do renderow to bede za nie zabierac ale wpierw musze zdrobic dobry material skóry ponizej pare testow

 

LW

003fotelwip000.jpg

LW\PS

7217_1249277043_large.jpg

 

LW

75487011.jpg

------

LW+ps

002fotelwip001ps.jpg

002fotelwip002ps.jpg

002fotelwip003ps.jpg

---

LW

33005298.jpg

----

+ps. ostro przesadzisty ale sie zapisal wiedz wstawilem.... :/

18ps2w.jpg

 

25ps02.jpg

 

25ps01.jpg

26ps.jpg

 

[/url]0072m.jpg

234ps.jpg

Edytowane przez J|L
Napisano (edytowane)

czy ktos wie co daje bumpdropoff ?na zdrowy chlopski rozum sie domyslam ale zrobilem pare testow i jakos nie widze roznicy

pozdrawiam

Edytowane przez J|L
Napisano (edytowane)

Funkcja chroni przed renderowaniem bump dla powierzchni ktore sa ustawione tylem do swiatla. Efekt widac tylko przy ostrych katach oraz materialach transparentnych. Ustaw na scenie kule z bumpmapa i oswietl jednym swiatlem z boku. Wtedy powinienes latwo dostrzec roznice.

Edytowane przez Alibaba
Napisano

witam mam kolejne pytanko

chcial bym skonfigurowac renderfarme na mac pro

czy jest moze gdzies dostepny opis jak to zrobic albo moze ktorys z was juz to u siebie zrobil...

z gory dzieki za info

pozdrawiam

J|L

Napisano

nie wiem jak jest w przypadku Mac Pro - ale chyba metoda postawienia screamer neta jest taka sama jak na PC

 

Postaram Ci się trochę opisać co i jak - może coś Ci to pomoże:

 

1. Musisz mieć komputer do którego mają dostęp po sieci końcówki renderujące

2. Mapujesz na nich komputer jako np. X:/ czy inna literka - najlepiej na wszystkich taka sama

3. Na każdym komputerze renderującym tworzysz taki plik.bat żeby odpalić LWSN

 

LWSN.exe -2 -dx:\content\ -cx:\content\lw3.cfg x:\content\command\job1 x:\content\command\ack1

 

Gdzie x:\ to ten Twój dysk sieciowy

 

COMMAND - to katalog gdzie przechowywane są informacje o tym co każda z końcówek ma robić (czyli np. liczyć klatke XXX z sceny YYY)

 

ACT1 i JOB1 - oznacza ze to komputer renderujacy nr 1, 2, 3, .... - wiec jak chcesz miec wiecej zmieniasz cyferki na kolejne - czyli: ACT1, ACT2, ACT3, ACT4,...... i JOB1, JOB2, ....

 

LW3.cfg - to config od lightwava

 

4. Jak stworzysz sobie takie baty na każdym z komputerow, odpalasz je i pozniej w LW masz NETWORK RENDERING - tam w COMMAND DIRECTORY podajesz katalog w ktorym są pliki ACT1 i JOB1...

 

5. Wciskasz Screamr Init i LW powinien wykryc i pokazac na liscie komputery ktore sa gotowe do renderingu

 

Zasada jest taka ze Scena i wszystkie rzeczy do niej musza byc na dysku sieciowym np. X:/

 

Najlepiej zrobic sobie kopie LW na dysk sieciowy wraz z configami (dongiel nie jest potrzebny do LWSN)

Napisano

wielkie dzieki gryzoon'iu ! po powrocie z weekndu zrobie co mowisz :] powinno zadziałac

 

mzoe spotkał sie ktos z was z czyms takim ze kiedy zrobie wirtualna maszyne ma maku myszka w lw działa normalnie do czasu kiedy to chce obrucic... np kamere lub zmienic byle jaka wartosc w byle jakims polu np intensywnosc swiatla, ilosc sampli w swietle, cokolwiek myszka porotstu dostaje takiego speeda ze delikatne przesuniecie myszki np o 2 milimetry dodalo by normalnie np 2 sample do swiatla ... a z moim problemem dostaje odrazu np 700sampli jesli chem przesunac delikatnei kamere przesuwa sie o pare nascie kilometrow wtf ? :]

z gory dzieki za pomoc bo ja ktak dalej pujdize to moja klawiatura numeryczna nie przezyje tych wakacji.....

pozdrawiam

J|L

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności