Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

zaczynam przygode z 3ds max i chciałem stworzyć figure jak na załączniku. I mam pytanie jak najprosciej to zrobić.

Zaczełem od narysowania jej narzędziem Line potem Hierarchy>Affect Pivot Only>Center to Object

Nstepnie conwert to Editable Poly. I tam probowałem poprzez MechSmooth nadac jak najbardziej wyłagodzic krawedzie które tworza łuk, niestety efekt nie był najlepszy.

 

Czy nieprzekombinowałem ?

Moze można to zrobić w prostrzy sposób, figura nie wyglada na zbyt skomplikowaną.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 790
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wyszlo mi cos takiego, ale sa pewnie niedokładonsci. np.nie podobają mi się widoczne krawędzie na górze, oraz fala która jest pewnie efektem nie zbyt dokladnego odrysowania figury. Czy można to wyłagodzić ?

Napisano

po co kombinować - linem obrysować (cornerem strategiczne miejsca - myślę że vertexy powinny być w kątach tej figury), vertexy po kolei na np bezier corner (prawym na vertexie i bezier corner po lewej) i sobie kształtować to liniami które się pojawią (takie zółte). Wygładzenie linii kontrolujemy za pomocą parametru steps w zakładce interpolation. Im większy parametr tym wygładznie dokładniejsze (6 wystarcza aż nadtto) Jak chcemy potem powierzchnie to extrude albo editable poly. Koniec :)

 

edit: zrobiłem Ci małego tutoriala - może się przyda. Dałem tego twojego jpga jako tło viewportu, odrysowałem (pierwsza figura), zmieniłem vertexy na bezier corner (kontrolujesz wypukłosci jak w bezierze, ale w tym punkcie może być też ostre załamanie linii), nadałem extrude z pewną wartościa i smootha - to akurat nie jest konieczne.

 

67887550.jpg

Edytowane przez trosiek

Napisano

Super, odrysowanie figury okazało sie bardzo łatwe, ale cały czas dostaje te krawędzie jak na rys.

Napisano

dodaj modyfikator smooth i zaznacz opcję autosmooth. Mozesz też podwyższyć wartość steps w zakładce interpolation ew. zaznaczyć opcję adaptive zamiast optimize.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.