Gość embex Napisano 18 Lipiec 2009 Napisano 18 Lipiec 2009 Witam, zaczynam przygode z 3ds max i chciałem stworzyć figure jak na załączniku. I mam pytanie jak najprosciej to zrobić. Zaczełem od narysowania jej narzędziem Line potem Hierarchy>Affect Pivot Only>Center to Object Nstepnie conwert to Editable Poly. I tam probowałem poprzez MechSmooth nadac jak najbardziej wyłagodzic krawedzie które tworza łuk, niestety efekt nie był najlepszy. Czy nieprzekombinowałem ? Moze można to zrobić w prostrzy sposób, figura nie wyglada na zbyt skomplikowaną.
pressenter Napisano 18 Lipiec 2009 Napisano 18 Lipiec 2009 Ja tam bym tylko zrobił Line-> Extrude-> Editable poly-> chamfery/mssmooth
Gość embex Napisano 19 Lipiec 2009 Napisano 19 Lipiec 2009 Wyszlo mi cos takiego, ale sa pewnie niedokładonsci. np.nie podobają mi się widoczne krawędzie na górze, oraz fala która jest pewnie efektem nie zbyt dokladnego odrysowania figury. Czy można to wyłagodzić ?
trosiek Napisano 19 Lipiec 2009 Napisano 19 Lipiec 2009 (edytowane) po co kombinować - linem obrysować (cornerem strategiczne miejsca - myślę że vertexy powinny być w kątach tej figury), vertexy po kolei na np bezier corner (prawym na vertexie i bezier corner po lewej) i sobie kształtować to liniami które się pojawią (takie zółte). Wygładzenie linii kontrolujemy za pomocą parametru steps w zakładce interpolation. Im większy parametr tym wygładznie dokładniejsze (6 wystarcza aż nadtto) Jak chcemy potem powierzchnie to extrude albo editable poly. Koniec :) edit: zrobiłem Ci małego tutoriala - może się przyda. Dałem tego twojego jpga jako tło viewportu, odrysowałem (pierwsza figura), zmieniłem vertexy na bezier corner (kontrolujesz wypukłosci jak w bezierze, ale w tym punkcie może być też ostre załamanie linii), nadałem extrude z pewną wartościa i smootha - to akurat nie jest konieczne. Edytowane 19 Lipiec 2009 przez trosiek
Gość embex Napisano 19 Lipiec 2009 Napisano 19 Lipiec 2009 Super, odrysowanie figury okazało sie bardzo łatwe, ale cały czas dostaje te krawędzie jak na rys.
trosiek Napisano 19 Lipiec 2009 Napisano 19 Lipiec 2009 dodaj modyfikator smooth i zaznacz opcję autosmooth. Mozesz też podwyższyć wartość steps w zakładce interpolation ew. zaznaczyć opcję adaptive zamiast optimize.
Rekomendowane odpowiedzi