Mr. J Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 Witam. Skończyłem tworzyć pewien model, jest już zmapowany. Mam zamiar wrzucić go do gry (jest to model czołgu). Przygotowując tekstury, postanowiłem, że przydałoby się wypalić cieniowanie, po to żeby całość realistyczniej wyglądała w grze. Tutaj właśnie chciałem się zapytać jaką metodę i z jakimi ustawieniami polecać to robić, aby efekt był jak najlepszy. Do tej pory używałem do tego Scanline + Skylight + Light tracer. Spróbowałem Ambient Occlusion w mentalu, ale tam jest dużo więcej ustawień do ogarnięcia :/ Dodam, że ważnym dla mnie jest fakt, aby oświetlenie z każdego miejsca było identyczne, po to żeby cienie były równomierne i model nie sprawiał wrażenia oświetlenia tylko z jednej strony. Z góry dziękuję za pomoc.
soshka.cg Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 Poczytaj o Render to texture - na pewno to jest to czego szukasz. :) Polecam ten tutorial http://eat3d.com/texturing - niestety jest płatny -ale napewno warty swojej ceny pozdrawiam
Mr. J Napisano 21 Lipiec 2009 Autor Napisano 21 Lipiec 2009 hehe ja znam Render to texture dość dobrze. Ale moje pytanie jest jakiej metody (światło, materiał) użyć by te cienie były jak najlepsze, czyste, nie poszarpane, równomierne i jednolite. Krótko - co lepsze, AO w mentalu, czy Light tracer w scanline, a może jeszcze coś innego? A Max mi się crashuje jak wcisnę F1 :(
Gość Gosc Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 oba dzialaja niezle, zalezy co chcesz uzyskac, chcesz podkreslic krawedzie to walnij AO bo najlepiej to wysterujesz w sensie skali obiektu i prostoty setupu
Mr. J Napisano 21 Lipiec 2009 Autor Napisano 21 Lipiec 2009 oba dzialaja niezle W sumie to chciałem się dowiedzieć między innymi :P
Gość Gosc Napisano 21 Lipiec 2009 Napisano 21 Lipiec 2009 W sumie to chciałem się dowiedzieć między innymi :P he,he to tyle to mogles juz sprawdzic 10 razy czekajac na odpowiedz :D to nie gryzie, zapisz scene do oddzielnego pliku i sie pobaw, chwilke ci zajmie zanim cienie nie beda sie rozlazic - wszystko zalezy od skali i stopnia skomplikowania obiektu
Mr. J Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Napisano 22 Lipiec 2009 no ok, poczytałbym sobie już dawno o tym w helpie, ale nie da się otworzyć żadnego pliku pomocy (chm) u mnie. Dopiero wyczaiłem, że autodesk udostępnił wersję PDF w zasadzie pytałem dlatego, że uważałem Lighttracera za coś gorszego, narzędzie bardziej prymitywne, ale skoro mówsz, że nie jest zły to ci wierzę :) dzięki za pomoc (nie pierwszy raz z resztą)
Temporal Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 Ligtracer jest raczej blizszy "poprawnosci" fizycznej a ambient oclussion taki fake nad ktorym ma sie kontrole. W praktyce jednak tylko nieliczni lubia sie rozczulac nad "poprawnoscia" a reszta zwraca tylku uwage na efekt. Narzedzie jak narzedzie wazne jak sie je wykorzysta.
Mr. J Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 Zostanę wobec tego przy Light Tracerze bo jest mniej problematyczny. Dodaję Skylight, aktywuję LT i już jakoś to wygląda, a w AO muszę ustawiać parametry, żeby nie było baboli.
rozpruwacz Napisano 30 Lipiec 2009 Napisano 30 Lipiec 2009 ten gosciu z Eat3D tez uzywa lighttracera, mowi ze jest szybciej i latwiej, jedyna rzecza ktora tam mozna sie pobawic to ilosc "bounc-ow" (tak to sie pisze?) czyli ile razy swiatlo ma sie "odbijac" od powierzchni, on np. ustawia to na zero zeby pekniecia w murze ktory renderuje wyszly naprawde ciemne, ale np w przypadku jakiegos bardziej gladkiego podelu mozna to ustawic na 1 lub wiecej...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się