Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, na podstawie tutorialu:

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene

stworzyłem własną wizualizację kuchni. Tylko, że korzystałem z mentalray,a nie z Vray i właśnie mam problem z oświetleniem, mógłby mi ktoś doradzić co i jak zrobić? Siedzę już nad tym kilka dni i nie mogę uzyskać satysfakcjonującego efektu. Poza tym na suficie powstały mi brzydkie plamy światła też nie wiem co z nimi zrobić. No i wreszcie ostatni problem, mianowicie za oknem ustawilem plane'a z tekstura drzew... tyle, że tego nie widać, da się jakoś wyłączyć ten obiekt, żeby był wyswietlany bez swiatłocienia?(przepraszam jeśli coś pokręciłęm ;))

 

P.S. Mam maxa 9

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przeleciałem wzrokiem ten tutorial i nie za bardzo mogę znaleźć tam jakiekolwiek ustawienia Vraya... Plamy na suficie... Hmmm. Czy antialiasing image samplera to aby nie mitchel-netrravali? ;> Ja bym zaryzykował i wywalił go w ogóle ;p Ale nie gwarantuję że to najlepsze rozwiązanie. Dalej... Color mapping nawala. Za duży kontrast i wszystko jakieś takie przepalone. A tak poza tym to zwiększ samplowanie (image sampler) No i wszelkie subdivs. światełek ;) Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Napisano

09121986, szysia565 po co podajecie te info o Vrayu jak autor wyraznie napisal ze

"Tylko, że korzystałem z mentalray,a nie z Vray i właśnie mam problem z oświetleniem," Nastepnym razie przeczytajcie najpierw post autora zamiast wybiegac z odpowiedziami na temat AA czy CM ;)

BTW zastanawiam sie dlaczego wywalilbys szysia image saplera mitchel`a ? moglbys to jakos rozwinac bardziej ? Ja jestem jaknajbardziej za aby to wlasnie jego uzywac :)

 

A co do pytania to nie mam pojecia nie uzywam MR`a :)

Napisano

Jak ja robiłem render w MR:

- Final Gather - MEDIUM

- Lampy - photometric. Ty chyba dałeś sun, a do wizek to nie potrzebne /moje osobiste zdanie, być może wymiatacze uważają inaczej/

- Diffuse Bounces minimum na 4

- Enable GI - dobra jakość jest ok 1500, ale na domyślnym też wyjdzie nieźle

- Sampel per pixel - 4/64, lub 16/256 , ekstremalnie przy końcowym renderze 64/256

- Filtr - Lanczos

- Kontrola expozycji na Logarythmic /klawisz8/

Jakbyś miał pytani to pisz na Priv.

Napisano

hcpiter: Racja... O.o Ale wpadka... O MR nie mam zielonego pojęcia. Natomiast co do tego Mitchela... Ja zawsze wszystko redzę bez filtrów. Nie mówię że to jest dobre, w końcu gwiazdą 3D to nie jestem;) O Mitchelu wiem to, że można nim manipulować pomiędzy rozmazaniem a ... "kontrastem". Wg mnie jest to trochę nie potrzebne, ponieważ brak filtra (box filter) ustawia te parametry jakoby domyślnie, więc nie widzę powodu, dla którego się w tym grzebie O.o Ale ok. Nie będę się wymądrzał. Tak mi się po prostu wydaje i próbuję się dzielić tym co wiem. Jeśli coś mówię źle, to poprawiajcie. Chętnie uzupełnię luki w mojej wiedzy :)

Napisano
  • Autor

Ok, dzieki wszystkim ;) Spróbuje pokombinować tak jak maly_cg napisał. Jak zrobię to pokaże efekt końcowy.

Napisano

Dziękujesz wszystkim? Hmm... Chyba tylko mały_cg napisał coś konstruktywnego co mogło by się Ci przydać xD

Napisano
  • Autor

Może i tak, ale za chęci tez trzeba podziękować :P Ustawiłem wszystko tak jak mały_cg napisał i wygląda o niebo lepiej(jutro wrzucę kilka renderków)

 

edit: pokombinowałem i wyszło coś takiego. Co Wy na to?

kuchniafinal.th.jpg

Edytowane przez Theer

Napisano

Dlaczego plik się nazywa kuchnia-final? To już koniec? Szkoda by było. Zapowiada się ładnie. Krawędź dywanu mi się nie podoba. A tak to o wieeele lepiej :)

Napisano
  • Autor

Tzn koniec to może nie jest:P ale końcówka, przynajmniej wg. mnie. W sumie racja z tą krawędzią, zaraz to poprawie. A masz jakieś propozycje co i jak pozmieniać?(oprócz tego dywanu)?

Napisano

o wiele lepsze niz peirwsze wersje ;]

krawedz dywanu dziwna, troche ubogo na blacie?? same noze;D ?

skoncz;p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności