Daamio Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 Witam trochę zajmuję się modelarstwem i zacząłem używać rederu w maxwell studio. Problem mam taki że nie wiem jak załadować texturkę bo chyba trzeba mieć ją w innym formacie a ja mam w jpeg.Pomoże ktoś?
pressenter Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 Nie trzeba, bitmapę wrzucasz do Reflectance 0 danej warstwy: , a robi się to tak: ... Pozdrawiam Szymon
Daamio Napisano 26 Lipiec 2009 Autor Napisano 26 Lipiec 2009 Dzięki za pokazanie tylko że u mnie to całkiem inaczej wygląda:( chyba mam jakąś starszą wersję maxwella a generalnie jestem w tym miejscu i nie wiem jak załadować texturę na model np taki jak ten.
pressenter Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 A, bo Ty ze studia korzystasz. A zatem sprawa ma się tak: Na polu oznaczonym 1 (pole warstw, jak będziesz dodawał odbicia, używał speculari itp to lepiej poucz się tego, bo to podstawa materiałów, najlepiej ściągnij sobie jakieś poglądowe materiały, aby się tego pouczyć na przykładach http://mxmgallery.maxwellrender.com/ ) klikasz prawym myszy i dodajesz warstwę BSDF (2). Po jej stworzeniu klikasz myszą na tą szachownicę przy wartości Reflectance 0 (3) i w nowootwartym oknie wybierasz ikonkę folderu ze strzałką (4). A swoją drogą lepiej korzystać z pluginów do aplikacji, tak jak ja powyżej do 3dsa. Łatwiejsze w obsłudze. ;)
Daamio Napisano 26 Lipiec 2009 Autor Napisano 26 Lipiec 2009 Dzięki wielkie na pewno pouczę się tego bo to przydatne:P a o jakim konkretnie mówisz pluginie do dsmaxa? bo w samym 3dsie cienki render mi wychodził... textura załadowana tylko nie wiem jeszcze gdzie kliknąć aby znalazła się na modelu?:)
pressenter Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 A przyznam, że też nie wiem, nie korzystam z Maxwellowego studia. A w 3ds musisz wybrać silnik, dopiero wtedy ustawiasz materiały maxwellowe. Po naciśnięciu f9 scena powinna automatycznie eksportować się do renderera maxwellowego. 1
Daamio Napisano 26 Lipiec 2009 Autor Napisano 26 Lipiec 2009 No już działa;d a jeżeli model jest otexturowany np w 2 plikach? to wtedy jak zorbić żeby 2 pliki textury były załadowane?:P
pressenter Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 Tzn wytłumacz "w dwóch plikach",bo to zależy czy ma dwa różne materiały czy kolejne bitmapy są mapami bump czy spec...?
Daamio Napisano 26 Lipiec 2009 Autor Napisano 26 Lipiec 2009 Po prostu texturę body mam w 1 pliku a koła w 2 a format texti ten sam :)
pressenter Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 To musisz rozdzielić te obiekty, maxwell nie wspiera submateriałów.
Daamio Napisano 26 Lipiec 2009 Autor Napisano 26 Lipiec 2009 Po rozdzieleniu jest wszystko okej... a mam jeszcze 1 pytanie czy samym 3ds maxem bez zadnych pluginów można uzyskać taki w miarę dobry render? chodzi mi o białą podstawę na którą pada cień modelu który jest wyrenderowany :) ale bez żadnych dodatkóW?
pressenter Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 Tak, można. 3ds ma "wbudowany" mental ray, który jest bardzo dobrym silnikiem.
Daamio Napisano 26 Lipiec 2009 Autor Napisano 26 Lipiec 2009 A mógłbym prosić o jakiegoś tutka? lub może wiesz gdzie taki tutek jest? :) bo maxwell studio jest bardziej skomplikowane.
zdeno Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 Daamio poszukaj w helpie maxa F1 haseł light tracer , advanced lighting, skylight. Najłatwiej i najszybciej tak to wyrenderować w gołym maxie.
Daamio Napisano 29 Lipiec 2009 Autor Napisano 29 Lipiec 2009 zdeno siedziałem sobie trochę szukałem tych hasełek ale coś nie mogę zajarzyć...Jakby ktoś mógł mi pokazać jak zrobić dobry render w samym maxie będę bardzo wdzięczny:) dla was to na pewno drobnostka :)
zdeno Napisano 30 Lipiec 2009 Napisano 30 Lipiec 2009 no niestety nie mam już zainstalowanego "testowego" maxa odkąd mam VIZa a tu akurat jak na złość nie ma tego advanced lighting-light tracer jeno radiosity się ostało. ale ciężko uwierzyć że nie ma nic w sieci o tym banalnym sposobie, nie mówiąc o max3d.pl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się