Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam jest to moj pierwszy post na tym forum, chcialbym zamiescic prace mojego pokoju, narazie raczkuje w 3ds max i chcialbym sie zapytac jak mozna dobrze oswietlic i dobrac render do tej sceny (mental ray). Z tutkow nie bardzo mi to idzie.

  • Replies 10
  • Views 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hm... O mentalu nie mam zielonego pojęcia więc nie pomogę dokładnie, ale wg mnie jest nieco przepalony ten renderek.

  • Author

dzieki za tutki ale juz je przegladalem, jednak ta scena jest nieco inna, uzywam 9 maxa a i tak nie mam oswietlenia typu portal. no coz trzeba probowac dalej :)

Jesli masz mozliwosc to upgradnij sie do Maxa 2009, troche dorzucili do mentala i zrobili go o wiele przyjemniejszego jesli chodzi o renderowanie wizek.

Skóra na meblach sztucznie wyszła, no i za jasno na całości. Ale jest potencjał w tej pracy. Pracuj dalej. Powodzenia.

  • Author

wiec to ta nieszczesna specyfikacja renderu ;p. W environment swiatlo jest na

5.0 a exposure control ustawione na logarithmic

 

 

 

Render juz z innymi ustawieniami. ps jak pozbyc sie ziarnistosci na scenie ?

Edited by ihyde

to znaczy otwarcie powiem, że zbyt dużo fotonów - do testu daj 500 - 1500 max!!! to jest Mental Ray i długo sie liczy. druga sprawa - zbyt jasno, więc daj domyślne wartości oświetleń - zarówno lamp jak i tych w "świecie". czego do świecenia używasz? zaryzykuje że jest tu mrsun - jeśli tak to go wywal, bo do wnętrz raczej jest zbędny

/zdanie osobiste/. lampy w scenie ustawiaj na rzeczywiste żarówki - nie wiem czy taka opcja w tym Maxie jest - ja w 2009 mam. no i powinno być lepiej... a jak nie to na priv pisz :) albo zmień renderer na Vraya - wtedy wszyscy Ci pomogą :D

  • Author

no oke juz 2 render zmieniony ale jak pozbyc sie szumow, ziarnistosci, sceny zwiekszyc na hight final gathera ?

szczerze powiem nie wiem - w 2009 szum był tylko z mr portal, a jak Ty ich nie masz to lipa...

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy