Napisano 13 Sierpień 200915 l Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum i mam wielki problem. Otóż robię wizualizację swojej kuchni w 3ds max 2009 nie potrafie oświetlić wnętrza za pomocą vray- a tak żeby wyglądało to dość realistycznie ( zdjęcie w załączniku - trochę małe z powodu długiego renderingu, ale daje ogólny obraz ). Modeling jest raczej dobry więc tu raczej nie leży problem. Mam 2 światła: pierwsze to v-ray light w postaci plane- a ustawione przy oknie z wyłączonymi odbiciami, 2 światło to też vray light, tylko w postaci sphere- y żeby imitowalo słońce. Na zdjęciu jest mój najlepszy rezultat, z którego jestem tak sobie zadowolony. Prosiłbym o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję za pomoc.
Napisano 13 Sierpień 200915 l Vray light w oknie powinien świecić na błękitny kolor (spróbuj HSV: 155,60,255 (to nie sa wartości RGB) Tak samo emiter słońca powinien świecić na wyblakły żółty. Poćwicz z kolorami źródeł światła bo wszystko poza tym jest ok. To jest taki prosty przykład tego rozwiązania. Można też kombinować z HDRI w postaci oświetlenia głównego itp. Zastanów się czy w tej scenie potrzebne Ci jest słońce. Będzie przepalało dosyć już chaotyczną scene gdzie nie ma dużo miejsca. Ja bym w tym wnętrzu zastosował samo oświetlenie typu skylight bez oświetlenia punktowego ze słońca, resztę doświetleń można załatwić w postaci oświetlenia w pomieszczeniu (z punktu lampy lub zainstalowanych halogenów.
Napisano 13 Sierpień 200915 l Autor Próbowałem z hdri i ciut gorzej wyszło. O sky lightcie nie wspominam. mniej realistycznie niż teraz. Jeszcze pokombinuje z kolorami jak mówiłeś. Dzęki za wskazówki.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto