Skocz do zawartości

Problem z vray 1.5 sp2


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Do tej pory pracowałem na maxie 2008 64bit+vray 1.5 rc4. Ostatnio zajmuję sie projektowaniem wnetrz. Eksperymentujac opracowałem sobie ustawienia które dawały mi dobry podglad w ok. 8minut. Dzisiaj zmianiłem soft na maxa 2009 design 64bit + vray 1.5 sp2, wczytałem swoje ustawienia i szok.... po 10minutach nadal liczy Light Cache - pasek postepu na 0%. Co moze być tego powodem. Sciagam sp do maxa - ale podejrzewam ze to nie ma wpływu na render. Czy jedynym wyjściem jest powrót do 2008?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

żadnej poprawy. W zasadzie to już wczesniej zauważyłem ze zmiana na dynamic i ziwekszanie "memory limit" czy cos takiego do 2000mb (4gb ram) 2x spowolnilo mi render zamiast go przyspieszyć

Napisano

Hmm. Mógłbym doradzć ci skontaktowanie się z producentem.

ale napiszę tak:

Zainstaluj wersję demo sp2 i sprawdź. powinno być lepiej.

  • Like 1
Napisano

pewnie wersja "dobra" inaczej, bo w SP2 bylo sporo bugfixow, wiec nie sadze zeby cos spowolnilo

Napisano

jeśli znasz silnik i wiesz co ustawiałeś to powinieneś te ustawienia odtworzyć w mig. a że się posypało to nawet lepiej :) będziesz mógł potrenować.

 

do wnętrz pyknij IM+LC

w IM

w zależności od rozdziałki ustaw ilość prepassów: pierwszy w bardzo niskiej rozdziałce (np -4) a drugi niewiele większy (-3 -2).

HSph subdivs (20-30)

 

w LC

subdivs = 300-400 rozmiar sampla nie za mały

możesz też włączyć Use light cache for glosy rays co powonno przyspieszyć efekty glossy

 

Jeśli scena bardzo prosta poszperaj w trybie liczenia AA: Adaptive subdivison sampler który korzysta z undersamplingu.

 

Podrawiam :)

Napisano

Problem rozwiązany dzieki pomocy mkeruj. Lis ma racje - wersja demo działa ok;) .

silverfox dzieki za rady - korzystam tak jak mówisz z IM + LC, jednak to nie była kwestia ustawień tylko samego vraya.

 

dzieki za pomoc!

Napisano

KLIK

tak też po cichu podejrzewałem, że coś jest nie tak z tą "wersją" :)

jakby co to możesz kliknąć w reputację ;)

 

a jeszcze jedną sprawą która dramatycznie podnosi prędkość renderów testowych jest render region ale o tym zapewne wiesz.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Mówiąc render testowy nie do konca mam na myśli test samego rendera- raczej są to szybkie renderki 640x480 które maja pokazac układ wnętrza, mebli itd. więc "region" nie ma tutaj zastosowania. Chyba ze mówisz o "region" w zakładce system - prawde mówiąc nie kręciłem tym jeszcze - ale to chyba też jest jakos ograniczone ramem, nie?

 

a łap repa, wszyscy macie po repie:)

Edytowane przez KLIK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności