Napisano 18 Sierpień 200915 l Witam Do tej pory pracowałem na maxie 2008 64bit+vray 1.5 rc4. Ostatnio zajmuję sie projektowaniem wnetrz. Eksperymentujac opracowałem sobie ustawienia które dawały mi dobry podglad w ok. 8minut. Dzisiaj zmianiłem soft na maxa 2009 design 64bit + vray 1.5 sp2, wczytałem swoje ustawienia i szok.... po 10minutach nadal liczy Light Cache - pasek postepu na 0%. Co moze być tego powodem. Sciagam sp do maxa - ale podejrzewam ze to nie ma wpływu na render. Czy jedynym wyjściem jest powrót do 2008?
Napisano 18 Sierpień 200915 l Zakładka system zmienić W Default geometry: Static na dynamic, lub auto
Napisano 18 Sierpień 200915 l Autor żadnej poprawy. W zasadzie to już wczesniej zauważyłem ze zmiana na dynamic i ziwekszanie "memory limit" czy cos takiego do 2000mb (4gb ram) 2x spowolnilo mi render zamiast go przyspieszyć
Napisano 19 Sierpień 200915 l Hmm. Mógłbym doradzć ci skontaktowanie się z producentem. ale napiszę tak: Zainstaluj wersję demo sp2 i sprawdź. powinno być lepiej.
Napisano 19 Sierpień 200915 l pewnie wersja "dobra" inaczej, bo w SP2 bylo sporo bugfixow, wiec nie sadze zeby cos spowolnilo
Napisano 19 Sierpień 200915 l jeśli znasz silnik i wiesz co ustawiałeś to powinieneś te ustawienia odtworzyć w mig. a że się posypało to nawet lepiej :) będziesz mógł potrenować. do wnętrz pyknij IM+LC w IM w zależności od rozdziałki ustaw ilość prepassów: pierwszy w bardzo niskiej rozdziałce (np -4) a drugi niewiele większy (-3 -2). HSph subdivs (20-30) w LC subdivs = 300-400 rozmiar sampla nie za mały możesz też włączyć Use light cache for glosy rays co powonno przyspieszyć efekty glossy Jeśli scena bardzo prosta poszperaj w trybie liczenia AA: Adaptive subdivison sampler który korzysta z undersamplingu. Podrawiam :)
Napisano 19 Sierpień 200915 l Autor Problem rozwiązany dzieki pomocy mkeruj. Lis ma racje - wersja demo działa ok;) . silverfox dzieki za rady - korzystam tak jak mówisz z IM + LC, jednak to nie była kwestia ustawień tylko samego vraya. dzieki za pomoc!
Napisano 19 Sierpień 200915 l KLIK tak też po cichu podejrzewałem, że coś jest nie tak z tą "wersją" :) jakby co to możesz kliknąć w reputację ;) a jeszcze jedną sprawą która dramatycznie podnosi prędkość renderów testowych jest render region ale o tym zapewne wiesz.
Napisano 19 Sierpień 200915 l Autor Mówiąc render testowy nie do konca mam na myśli test samego rendera- raczej są to szybkie renderki 640x480 które maja pokazac układ wnętrza, mebli itd. więc "region" nie ma tutaj zastosowania. Chyba ze mówisz o "region" w zakładce system - prawde mówiąc nie kręciłem tym jeszcze - ale to chyba też jest jakos ograniczone ramem, nie? a łap repa, wszyscy macie po repie:) Edytowane 19 Sierpień 200915 l przez KLIK
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto