Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Do tej pory pracowałem na maxie 2008 64bit+vray 1.5 rc4. Ostatnio zajmuję sie projektowaniem wnetrz. Eksperymentujac opracowałem sobie ustawienia które dawały mi dobry podglad w ok. 8minut. Dzisiaj zmianiłem soft na maxa 2009 design 64bit + vray 1.5 sp2, wczytałem swoje ustawienia i szok.... po 10minutach nadal liczy Light Cache - pasek postepu na 0%. Co moze być tego powodem. Sciagam sp do maxa - ale podejrzewam ze to nie ma wpływu na render. Czy jedynym wyjściem jest powrót do 2008?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zakładka system

 

zmienić W Default geometry: Static na dynamic, lub auto

Napisano
  • Autor

żadnej poprawy. W zasadzie to już wczesniej zauważyłem ze zmiana na dynamic i ziwekszanie "memory limit" czy cos takiego do 2000mb (4gb ram) 2x spowolnilo mi render zamiast go przyspieszyć

Napisano

Hmm. Mógłbym doradzć ci skontaktowanie się z producentem.

ale napiszę tak:

Zainstaluj wersję demo sp2 i sprawdź. powinno być lepiej.

Napisano

pewnie wersja "dobra" inaczej, bo w SP2 bylo sporo bugfixow, wiec nie sadze zeby cos spowolnilo

Napisano

jeśli znasz silnik i wiesz co ustawiałeś to powinieneś te ustawienia odtworzyć w mig. a że się posypało to nawet lepiej :) będziesz mógł potrenować.

 

do wnętrz pyknij IM+LC

w IM

w zależności od rozdziałki ustaw ilość prepassów: pierwszy w bardzo niskiej rozdziałce (np -4) a drugi niewiele większy (-3 -2).

HSph subdivs (20-30)

 

w LC

subdivs = 300-400 rozmiar sampla nie za mały

możesz też włączyć Use light cache for glosy rays co powonno przyspieszyć efekty glossy

 

Jeśli scena bardzo prosta poszperaj w trybie liczenia AA: Adaptive subdivison sampler który korzysta z undersamplingu.

 

Podrawiam :)

Napisano
  • Autor

Problem rozwiązany dzieki pomocy mkeruj. Lis ma racje - wersja demo działa ok;) .

silverfox dzieki za rady - korzystam tak jak mówisz z IM + LC, jednak to nie była kwestia ustawień tylko samego vraya.

 

dzieki za pomoc!

Napisano

KLIK

tak też po cichu podejrzewałem, że coś jest nie tak z tą "wersją" :)

jakby co to możesz kliknąć w reputację ;)

 

a jeszcze jedną sprawą która dramatycznie podnosi prędkość renderów testowych jest render region ale o tym zapewne wiesz.

Napisano
  • Autor

Mówiąc render testowy nie do konca mam na myśli test samego rendera- raczej są to szybkie renderki 640x480 które maja pokazac układ wnętrza, mebli itd. więc "region" nie ma tutaj zastosowania. Chyba ze mówisz o "region" w zakładce system - prawde mówiąc nie kręciłem tym jeszcze - ale to chyba też jest jakos ograniczone ramem, nie?

 

a łap repa, wszyscy macie po repie:)

Edytowane przez KLIK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności