Temporal Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 Heja to ja :D Na ogol oswietlam wnetrza directem i vraylightami no ale chcialem byc cool i przekonac sie troszke do vraysun and sky i camery fizycznej. No i gdy renderuje zwyklego "szaraczka" niebieskosc az sie wylewa niestety gdy dodam juz normalne materialy kolorki zroznicowane reflecty glossy itp to juz niebieskosc ginie i bardziej czuc "biale swiatlo". Probowalem bawic sie whithe balancem w camerce ale duzo to nie dalo. W sunie zmienialem turbity i ozon tak by bylo jak najbardziej niebiesko ale o ile w extriorze taki efekt odrazu jest widonczy to w ineriorku niebieskosci nadal nie widac. Pomyslalem o zmniejszeniu troche intensywnosci suna by dac szanse poswieceniu przez niebo ale i tak nic z tego nie wychodzi. Vray sky oczywiscie mam przeruconego do vrayowego eniviromentu. Jakies pomysly?
Gość Gosc Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 daj Environment override mtl i walnij wieksze natezenie, skopiuj sobie VraySky z Environment (copy a nie instance)
mkeruj Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 Ja bym balans bieli dał biały całkiem, albo nawet troche żółty.
Gość Gosc Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 Ja bym balans bieli dał biały całkiem, albo nawet troche żółty. i jak niby cieply balans bieli ma wyciagnac zimny blekit? wez sie zastanow zanim cos napiszesz
hcpiter Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 i jak niby cieply balans bieli ma wyciagnac zimny blekit? wez sie zastanow zanim cos napiszesz poprzez zniwelowanie zoltego a uwydatnienia niebieskiego (oczywiscie jezeli chodzi o vray cam) i "wez sie zastanow zanim cos napiszesz"
Gość Gosc Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 zolty (cieply) balans bieli odejmuje niebieski... a nie niweluje zolty... tylko tyle mam do powiedzenia zeby nie strzepic jezyka
hcpiter Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 zolty (cieply) balans bieli odejmuje niebieski... a nie niweluje zolty... tylko tyle mam do powiedzenia zeby nie strzepic jezyka Napewno ? :] Przyklad nr. 8 http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm Pozdrawiam :)
Gość Gosc Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 Napewno ? :] Przyklad nr. 8 http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm Pozdrawiam :) Vray nie ma balansu bieli, tak miedzy nami, ma feature odemujacy jakis kolor od obrazu a to nie jest tozsame z balansem bieli uzywanym w fotografii i calej reszcie softu od Photoshopa, przez Mentala etc cala reszta swiata definiuje balans bieli jako korekcje temperaturowa, niskie temperatury to cieple barwy, wysokie temperatury to barwy zimne (ze wzgledu na czestotliwosc emitowanych fal), balans bieli polega na kompensacji w przeciwna strone, wiec jesli mowa o balansie ustawionym na cieple barwy to odejmowane sa barwy zimne i vice versa, gdy mowa o balansie bieli ustawionym na barwy zimne to odejmowane sa barwy cieple
hcpiter Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 my tutaj rozmawiamy o vrayu i w nim ta opcja tak sie nazywa (white balance color- spot3d), nie czepiajmy sie szczegolow ktore powiazane sa raczej z fotografia :) Dziala inaczej niz ten poprawny fizycznie-fotograficzny, ale coz tak sie nazywa :] Pozdrawiam :)
Gość Gosc Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 my tutaj rozmawiamy o vrayu i w nim ta opcja tak sie nazywa (white balance color- spot3d), nie czepiajmy sie szczegolow ktore powiazane sa raczej z fotografia :) Pozdrawiam :) ja sie nie czepiam, ubolewam nad tym ze nazwali to mylnie white balance, a byli na tyle leniwi ze nie chcialo im sie przejsc do przestrzeni CIE XYZ zeby zrobic prawdziwy white balance (to co jest w Vrayu nawet nie lezalo przy white balance z technicznego punktu widzenia bo dziala w przestrzeni RGB i do tego liniowo) - to jest glowny powod dla ktorego wiele osob zapisuje rendering z Vraya do formatow 48bitowych i dopiero w Photoshopie robi korekcje kolorow jakis czas temu byl identyczny watek, tam co prawda bylo o redukcji odbic od podlogi ktora na nieszczescie miala barwe ciepla i jednoczesnie redukcja blekitu od nieba, wtedy jest to mission impossible zeby jednoczesnie zredukowac cieple i zimne barwy, dlatego proponuje podbic sztucznie i w sposob swiadomy wplyw Environment, tam mozna sobie podkrecic natezenie blekitu poprzez obnizenie turbidity i to powinno zalatwic sprawe bez wykrecania reszty barw ktore uzyskalismy, dla mnie takie rozwiazanie jest wystarczajaco proste i w pelni sterowalne, rozwiazanie z korekcja barwy calego obrazu jest rozwiazaniem zbyt prostym i niebezpiecznym dla obrazu
hcpiter Napisano 19 Sierpień 2009 Napisano 19 Sierpień 2009 No niestety ja tej nazwy zmienic nie moge :] a ze tak a nie inaczej sie nazywa to juz inna sprawa, osoby uzywajace vray`a raczej zrozumieją o co chodzi.
mkeruj Napisano 20 Sierpień 2009 Napisano 20 Sierpień 2009 tjviking, nie ważne, jak się nazywa, ważne że zadziała, a chyba o to chodzi koledze. Bardzo zastanawiam się, zanim coś napiszę, a na pewno, zanim po kimś pojadę. I sprawdzam wtedy dwa razy, bo mogę wyjść na niepoważnego gościa. PiS Panowie PZDR
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się